Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Massageordning

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Jul 16
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 12:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Er det lovligt at lave en massageordning hvor firma betaler for det hvis man kun er to ejere i et firma og ikke har nogle ansatte udover det?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46496
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Kort og godt nej - og heller ikke fradrag for ansatte med mindre der er en lægfgalig begrundelse som mnytter massage på som en nødvendig løsning af et problem som alene er relateret til arbejdet

vhh john Hannoverr

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Lyngby
Tilmeldt 14. Aug 22
Indlæg ialt: 22
Fra  Mentalt Overskud Skrevet kl. 18:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person
Hvis du har en udgift som er med til at sikre virksomhedens drift, kan du trække den fra. Jeg er fx psykolog og har stillesiddende arbejde, og hvis jeg ikke træner/får massage osv., kan jeg ikke udøve arbejdet som psykolog på den måde jeg kan - siddende overfor en person. Derfor kan jeg faktisk trække udgifterne fra ifølge min revisor.

De bedste hilsner Julie
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46496
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Julie Aasbjerg Andersen:
Hvis du har en udgift som er med til at sikre virksomhedens drift, kan du trække den fra. Jeg er fx psykolog og har stillesiddende arbejde, og hvis jeg ikke træner/får massage osv., kan jeg ikke udøve arbejdet som psykolog på den måde jeg kan - siddende overfor en person. Derfor kan jeg faktisk trække udgifterne fra ifølge min revisor.

De bedste hilsner Julie

så du mener at man har fradrag for massage hvis man selv vurderer det er for at sikre virksomheden drift??

Vil du så også erstatte tabet hvis nogen får det forkastet - for det for ALLE hvis ikke det er lægefagligt begrundet/ordineret med baggrund i arbejdet ALDRIG ved selv at vælge at gå til massage og gør du det helt uden en lægefaglig vurdering, får du smæk ved skattekontrol 

Er du sikker på din revisor er rigtig revisor - for svaret her er HELT galt - Der er i øvrigt meget som man SELV vurderer med til at sikre driften som IKKE er fradrag - al kursus og uddannelse ud over nødvendig opfølgning af ens konkrete uddannelse inden for ens fag - gave - repræsentation - donationer uden for skattekredsen osv - Det holder slet ikke, at man SELV mener det er til driftens fordel Stick out tongue

Fra SKAT klippet

Fradrag for udgiften til sundhedsydelser

Du har som arbejdsgiver fradrag for udgiften, uanset skattepligten for medarbejderen. Dog kan du ikke trække udgifter fra, som du har som selvstændig til dine egne eller din medarbejdende ægtefælles sundhedsydelser.
En selvstændigt erhvervsdrivende har fradragsret for udgifter til lægefagligt begrundet behandling ved sygdom eller ulykke, herunder behandling af psykiske lidelser hos en psykolog eller psykiater, til tilsvarende sygdomsforebyggende behandling

og
Det er en betingelse, at der er en helt konkret sammenhæng mellem forebyggelsen eller behandlingen og det arbejde, som medarbejderen udfører.

Det er her kravet om en faglig sundhedsvurdering - som ex en læge eller i visse fag (sikkert psykolog) kan gives på stedet, men netop ejer alene  - skal ikke kaste sig ud i det, uden noget helt klart lægefaglig bevis for, at det er lægefagligt nødvendigt for præcis det arbejde der  udføres

Det er absolut ikke noget man bare selv afgør - KUN idag rygeforbyggelse og alkohol/narko misbrugsbehandling må arbejdsgiver helt selv med fradrag sende medarbejdere til, ikke massage osv - uden den der lægefaglige vurdering (samme årsag der ikke er fradrag for generelle sundhedsforsikringer længere)

Min egen om samme emne med mere IVÆRKSÆTTER - Blog for dig der vil være selvstændig: Velfærd og sundhedsydelser - skat (johnhannover.blogspot.com) 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)