Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dinero forsinket indberetning af køb

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Mar 16
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 08:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har solgt en vare den 16. juni, men glemt at indberette den.
Hvis jeg opretter fakturaen i dag - den 30. august - med fakturadato og betaling den 16. juni bliver fakturaen genereret med datoen den 30. august og posteringen falder derfor fejlagtigt ikke indenfor det korrekte halvår. Hvordan opretter jeg en betaling med gammel dato, så den bliver posteret korrekt.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46496
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvordan fik du pengene den 16 juni uden at fakturere? Din moms skal falde i samme momsperiode - så du kan ikke have krævet noget op med moms i juni og fakturere det i 30 august - ikke lovligt i alle fald.
Jeg ville mene at alle regnskabsprogrammer er indrettet, så du kan vælge dato for faktura til 16/6 - ligesom du bør kunne bruge kassekladde i værste fald og sætte dato 16/6  Du skal jo også ind og ændre i den momsindberetning med mindre du har ventet til idag med det, hvor det er sidste dag. Din moms SKAL være 16/6 hvis det er dato for faktura

Ellers - hvis ikke stort beløb, kan du bare notere betaling uden faktura 16/6 på kundens konto som forudbetaling og så går den automatisk i 0 ved faktura i dag - men momsmæssigt er det galt

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 11. Mar 16
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 14:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for udførligt svar John. Jeg solgte min opfindelse - nogle SAVE-BIRDIE fugtrør til fjerbolde - i en sportshal den 16. juni og har glemt det siden. Ville gerne have salget på plads med den korrekte dato da jeg ellers skal have udbetalt moms og betale det mere i moms i sidste halvår hvis jeg sælger pr. 30 august. Men pyt ikke vigtig. Undrer mig bare over at man ikke må lave en faktura med datoen 16. juni når pengene er gået ind på MobilePay denne dato. Og ja, ved godt det er sent jeg afstemmer i min lille filantropiske virksomhed.  

Tilmeldt 11. Mar 16
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 14:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Opdagede lige at man faktisk godt kan bruge med gammel dato på fakturaen. Det kræver blot at man bekræfter den gamle dato en ekstra gang via en advarsels-popupCool

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46496
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Lyder også helt rigtigt. Du skal jo så ændre den moms du har indberettet - ellers gå den jo galt

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)