Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan starter jeg bedst op - opstaldning af hest.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Apr 23
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 14:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej.

Jeg skriver, da jeg håber på at kunne få nogle gode råd til, hvad jeg måske bør være ekstra opmærksom på, hvad jeg skal se efter, og hvad det egentlig kræver at starte op som - måske "virksomhed". er det "hobby", enmandsvirksomhed eller, hvad er man ude i?

Sagen er den, at jeg og en anden, har lejet en landejendom. Jeg bor der ikke men det gør hende, som jeg lejer stedet med.
Vi har vores egne 7 heste/ponyer gående på stedet, men har 5 bokse "for meget". Dette er tanken vi vil udleje som opstaldning.

Men jeg har efterhånden søgt nettet helt tyndt, og er nervøs for, om jeg får startet korrekt op, om der er noget vi SKAL have på stedet, hvordan med forsikringer osv?

Vi har styr på selve indretning, hestehold og reglerne herom, om størrelse på folde, foder/vand opsyn og bokse.

Hvis vi har fuld stald, vil prisen udelukkende for "opstalder stalden" årligt være max 150.000,- i indkomst (fra opstaldning).
Kan vi have vores "egen stald" igennem virksomheden også, og derved bruge de penge som kommer ind fra opstaldere til at betale lejen for vores stald også?
- Indkomsten vil vi bruge til betaling af leje af stedet, hø til hestene osv? Så vi derved ikke har noget særligt i overskud.
Så alt i alt, vil det som kommer ind, blive brugt på vores og opstalderes "heste", til renovering af stedet, og ved eventuelle skader på materialer.

Hvilken form for virksomhed, skal vi kigge efter? - den skal gerne være så nem at "have med at gøre" som mulig, da jeg er meget grøn indenfor dette "iværksætteri". Derfor også mit spørgsmål her, til det kloge folk, i håb om at jeg kan blive lidt klogere på, hvad jeg skal være særlig opmærksom på.
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46463
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er er område med så mange faldgrupper i, at jeg aldrig ville gøre det uden en revisor med erfaring i hestehold/landbrug ind over, netop fordi I også har jeres egne heste som absolut ikke kan indgå (uden markedspris og fuld skat af indtægt)
Jeg ville aldrig gøre det uden en rutineret revisor med kendskab til det område satte ting på plads
Udleje for 150 t er næppe hobby men spørgsmålet er hvad som indgår i udgifter og så er I to personer om jeg forstår ret - eller måske kun en ejer - 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)