Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import af varer fra Kina - Spørgsmål til DDP

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. May 23
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 13:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej med jer,

Det er helt nyt for mig at skulle importerer varer fra lande uden for EU, og derfor har jeg nogle spørgsmål som jeg håber at der er nogen der kan hjælpe mig med at få svar på.

Jeg har fundet nogle produkter jeg ønsker at købe og har aftalt pris med sælger, leveret til min addresse DDP (Delivered duty paid).

Mine spørgsmål er så:

Når det bliver leveret DDP, skal min virksomhed så stadig være registreret som impotør?

Hvad skal jeg være opmærksom på ift. fakturering? Er der noget som skal fremgå af fakturaen for at der ikke bliver problemer når varene rammer Danmark?

Er der andre ting jeg skal være særligt opmærksom på når jeg får leverert varer DDP?

På fohånd tak!
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46452
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Ikke meget inde i DDP spm - hvis korrekt gennemført betyder, at du modtager varen uden anden betaling end anvgivet på fakturaen -men ja du skal være importregistreret for al erhvervsimport

Jeg kan ikke svare dig på faktura indhold og hvordan du så korrekt bogfører told delen og - importmomsen - håb andre kan

vh John hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 8. May 23
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 14:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak for svar John,

Jeg har været inde og registere virksomhenden som impotør, men mangler stadig at registeringen bliver godkendt hvilket kan tage op til 14 arbejdsdage før den går igennem og jeg får EROI nummer.

Jeg har samtidig varer stående i Kina som er klar til at blive afsendt. Jeg forventer at registeringen bliver godkendt inden varerne kommer til Danmark, men der er jo en chance for at det ikke gør. Kan du sige mig hvad der sker med varerne hvis registeringen ikke når at gå igennem inden varerne kommer til Danmark, vil de så blive sendt retur, eller vil jeg blive kontaktet for at finde en løsning?

Jeg håber mit spørgsmål giver mening.
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 15:23
Hvor mange stjerner giver du? :

blvestergaard:
Når det bliver leveret DDP, skal min virksomhed så stadig være registreret som impotør?

Det lyder ikke troværdigt at din leverandør vil betale told / afgifter.  Tror du ikke der menes DDU ?

Ja du skal selvfølgelig være importør registreret.

blvestergaard:
Hvad skal jeg være opmærksom på ift. fakturering? Er der noget som skal fremgå af fakturaen for at der ikke bliver problemer når varene rammer Danmark?

Iøvrigt et umuligt spørgsmål at svare på, da der kan være mange forskellige krav/regler alt afhængig af produkttype. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46452
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:40
Hvor mange stjerner giver du? :

blvestergaard:
Jeg forventer at registeringen bliver godkendt inden varerne kommer til Danmark, men der er jo en chance for at det ikke gør. Kan du sige mig hvad der sker med varerne hvis registeringen ikke når at gå igennem inden varerne kommer til Danmark, vil de så blive sendt retur, eller vil jeg blive kontaktet for at finde en løsning?
Du vil normalt bliver kontaktet men de kan ikke have varer liggende bare, så hvis ikke registreringen kommer omg så - så går de retur blot

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 11:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 5. Jan 09
Indlæg ialt: 87
Skrevet kl. 14:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det korte svar er hold dig langt væk fra DDP hvis du er firma og importere varer i DK. Der findes stort set ingen der kan lave en DDP fortoldning korrekt, og at lave en efterfølgende intern audit på dem er nærmest umuligt, hvilket medfører at du eller din leverandør helt sikkert kommer til at betale for meget i told og moms.

Anvend istedet DAP/DDU eller lign.

Der findes mig bekendt ingen toldordninger / bevillinger der tillader fx din speditør at indfortolde på deres CVR nummer og så afregne told og moms til leverandøren. Her skal du også bemærke at din leverandør heller ikke vil have momsfradrag i DK, men skal betale hele momsbeløbet.

Der findes speditører der har et lånecvr nummer de bruger til privatpersoner, men det er jvf de enkelte bevillinger forbeholdt privatpersoner, hvis de alligevel bruges til firma forsendelser, får man ikke fradrag for momsen, og man burde heller ikke kunne ligge den i sit regnskab som andet end udlæg til en medarbejder.

 

Fra Bagsværd
Tilmeldt 22. Mar 12
Indlæg ialt: 43
Fra  qa-tech ApS Skrevet kl. 18:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej glade importør,

Betalings-, transport- og skatteforhold er ikke alt!

Hvis det du importerer skal sælges i det indre marked, så skal du sikre dig at det er muligt. Først og fremmest ville jeg sikre mig om produktet falder ind under et produktdirektiv (legetøj, måleinstrumenter mm). For ca. 30 produktgrupper stiller EU sikkerhedskrav, der skal opfyldes inden produktet lovligt kan markedsføres i det indre marked.

Som importør er du ansvarlig for denne produktsikkerhed. Det kan være producenten; men det er langt fra altid at det sker. Ansvaret indebærer at du skal sikre dig at produktet lever op til sikkerhedskravene, mærkningen og vejledninger er læselige og at produktet er CE mærket.

Jeg håber for dig at der er tale om en produktkategori, som ikke hører inde under et produktdirektiv, ellers kan du komme på en meget omkostningstung opgave. 

Jeg har flere kunder, som har troet at det de importerede var ok - bla. baseret på meget fine; men alligevel ubrugelige certifikater fra dubiøse prøvningslaboratorier ude østpå. Kontakt mig gerne hvis du får brug for hjælp. 

Vi samler ledelsessystemer og gør dem simplere-We merge management systems - and lean them

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46452
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Carsten Gianelli:
Jeg har flere kunder, som har troet at det de importerede var ok - bla. baseret på meget fine; men alligevel ubrugelige certifikater fra dubiøse prøvningslaboratorier ude østpå


Jeg har været CEO for selskab med mio import fra Kina i modebranchen og jeg har faktisk oplevet, men et par ting, at en kinesisk sælger bekræftede CE og mærkning - dog gået op klingen betød det China Export Stick out tongue
Nå langt langt fra alle snyder men mit råd er faktisk, så snart vi taler penge af vis "betydning" - korresponder frem og tilbage med spørgsmål, og nap så et fly til HK eller Shanghai -. og ofte vil en god Kina leverandøre i f.eks Shenzhen området - hente en i Hong Kong og give heldags tur, hvis det er med lidt substans og noget med gentagne handler  og ellers er der god offentlig transport i hele syd kina og man bliver let hentet på en station og sat retur

Kun ved at se selve produktionen er man sikker
Det oplevede jeg selv ved en "leverandør" så virkede mere end OK men, som da vi skulle ud og se hans produktion, ikke kunne finde den men cirklede rundt i 3 timer i stort industriområde, får han med telefoninstrukser fandt frem,

Han var bare grossist og havde aftale ned frabriksejeren om, at han måtte optræde som producenten selv og vise rundt i fabrikken, men han ejede absolut intet af den 

Nå det var mere IRL anekdoter end hjælp - men pas på trådstarter  også ved DDB

vh  John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)