Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Flere aktiviteter i samme firma

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Jan 22
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 10:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære alle

Startede gonnok ud som et fotograferingsfirma, men der er kommet en del andre indbringende interesser til.

Nu gik jeg igang med biavl. Der er en del opstarts investeringer.

Er det muligt at trække noget fra?

Jeg har jo kvitteringer på mine købte investeringer, men vil det kræve at jeg også får kvitteringer hver gang jeg sælger et glas honning i "stalddørssalg"? ( nu jeg tænker over det er det sgu nok noget man skal - have kvitteringer?

Eller kan man anslå et salg?

J

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46463
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Du bør kontakte biavlerforeningen og høre om de med dørsalg kan trække stader og indkøb af bier fra. Det er jeg slet ikke sikker på de kan - om det ses som tilstrækkeligt erhverv og ikke hobby som ex vist her: Biavl - hobbyvirksomhed - Skat.dk 

Dernæst skal du have kvittering for hvert eneste salg og køb hvis du ikke vil have, at skat selv sætter dit overskud efter et skøn - brug mobil pay erhverv og som minimum det til at påvise salget
Du skal registreres i biavlregister mm

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 27. Jan 22
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 12:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John

Tak for hurtigt svar. Det vil jeg gøre. Er også bange for at det ikke står mål med indsatsen

 

Har du et godt svar på...hvanuhvis...

Jeg også i min "fotografiske virksomhed" fik fakturaer på...

  

oplæsning af bøger (fratræk optageudstyr)

maling af lejligheder (fratræk pensler og maling)

...eller andet der ikke lige går inmd under fotografisk virksomhed. Skal man så lave nyt firma, kontoer i banken. Særskilt regnskab etc

Mange opstarter af de raptusser som jeg forfølger, bliver ikke til noget. Men noget gror og bliver større

Mvh

Jesper

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46463
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Ikke med men du må have mange aktiviteter i samme virksomhed. Jeg ved bare ikke hvad oplæsnng af bøger dækker over men er det noget du fakturerrer, så er deet alm momsplgtig indtægt.
Malng tl lejlighed å jo ike være din private uanset du har arbejdsværelse - det er din egen bolig du selv betaler for maling til
OM du kan trække noget fra for arbejdsværelse er vanskeligt men muligt i visse fald læs https://johnhannover.blogspot.com/2022/01/fradrag-og-regler-for-arbejdsplads-brug.html

jeg tor du bør finde en online bogholder der kan styre tngene for dig, ellers an det gå galt

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)