Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udførelse af opgaver for en dansk sælger baseret i USA

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. Jun 23
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 20:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg er i den situation, at jeg er blevet bedt om at udføre opgaver for en dansker, der pt opholder sig i USA. Han sælger 3D opgaver - jeg udfører opgaverne og fakturerer dem, og han fakturer efterfølgende mig for sin andel som sælger, men fra sit amerikanske firma, hvorefter jeg skal betale hans fakturaer til firmaet i USA. Manden er DK statsborger, har adresse i Danmark, men sælger på vegne af sin virksomhed i USA. Er det et lovligt forhold?
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46463
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Det tror jeg er svært at svare på. 

Arbejdet du udfører, udnyttes det i USA eller i Danmark? 

Har han reelt et ILC eller tilsvarende i USA og udfører det firma arbejde i USA  - OG - udnytter de ting du leverer I USA - så kan jeg ikke umiddelbart se noget galt

Udnytter han derimod tingene i DK vil der dels kunne være dansk moms på og så kunne der jo også være tale om omgåelse skattemæssigt, hvis hans alternativ til at fakturere fra USA firmaet var, at skulle fakturere fra Danmark - og som sælger som du skriver - hvor han måske ikke har dansk firma men er person der skulle have betaling med indberetning til skat som honorar eller løn - men jeg tror du skal høre din revisor hvis du har sådan en, mere konkret

Han er jo givet dansk skattepligtig med adresse i dk og dansk borger og det kunne sagtens lyde som om, han vil undgå dansk skat

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)