Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Personlig årsopgørelse når man ejer ApS

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Apr 22
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 19:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Mit ApS afsluttede første regnskabsår i ultimo 2022 - og alt er på plads i denne forbindelse.

Men ift. egen personlig årsopgørelse, er der obligatoriske felter man skal udfylde - og hvilke?

Jeg synes det er virkelig svært at finde informationer vedrørende dette.

Det skal lige siges at ingen løn er udbetalt fra Aps'et og der har været et mindre underskud for 2022.

Tak på forhånd.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Dit aps skal alene udfylde årsrapport på virk og selvangivelse for aps i skat

Det påvirker ikke din personlige årsrapport - var der betalt løn eller udbytte ville det automatisk være med, da dit ApS jo skulle tilbageholde skat og udbytteskat og indberette

Derimod skal du udfylde skema over kontrollerede transaktioner hvis du har bestemmende indflydelse (inden 1/7) https://johnhannover.blogspot.com/2020/10/kontrollerede-transaktioner.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 18. Apr 22
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 00:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John,

Tak for dit svar :)

Jeg har dog opfølgende spørgsmål, da jeg bliver tvunget på min årsopgørelse til at gennemføre modulet "virksomhedsoplysninger" for at komme videre og godkende.

Forsøger jeg at klikke videre, så får jeg beskeden "Fejl" og bliver bedt om at oplyse enten rubrik 111 eller 112 - hvilket jeg ikke helt forstår, når jeg har et Aps? Er dette ikke særskilt, særligt når jeg ikke har udbetalt løn eller andet og haft minimal aktivitet.

Endnu en gang, tusind tak.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 01:48
Hvor mange stjerner giver du? :

du må have sat kryds i du har startet personlig virksomhed - væk med det kryds - du har ikke startet personlig virksomhed med et ApS

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 18. Apr 22
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 23:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Tja, det må det være - det virker lidt bøvlet.

Man bliver spurgt "Har du erhvervsmæssig indkomst?" og under overskriften står således "Det vil sige, at du har erhvervsmæssig indkomst fra fx. dansk eller udenlandsk virksomhed, udlejning ejendom m.m.   Hvis du svarer ja, får du vist virksomhedsfelterne"

Umiddelbart vil man tænke at det afgørende er hvorvidt man betaler sig selv løn, men som jeg kan forstå så når det kommer til selskaber og herunder Aps, så er dette ikke inkluderet uanset hvad... SKAT gør det jo ikke let for en menigmand at kunne regne den ud... ret frustrerende.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Jamen ApS har ikke med din personlig selvangivelse at gøre overhovedet. Der får du jo løn som ansat med skattetræk så ApS har intet med personlig årsopgørelse at føre ud over løn og udbyttte som du har i forskud lige som var du ansat andet sted

ApS har sin egen selvangivelse - eneste du skal personligt skattemæssigt er at bekræfte nej eller ja osv til kontrollerede oplysninger https://johnhannover.blogspot.com/2020/10/kontrollerede-transaktioner.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)