Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan trækkes der løn fra sin LLC I USA?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Mar 23
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 23:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, jeg sidder lidt i en forvirrende situation. Jeg ejer et LLC i USA, jeg opererer LLC'et fra Danmark og har intet fysisk tilstedværelse i USA eller økonomisk. 

Jeg undrer mig over, hvordan jeg skal trække løn til mig selv her i Danmark, efter at have betalt mine Taxes (Moms), Annual Tax i USA og betalt alle mine udgifter.

Jeg skal ikke trække løn endnu og det haster ikke. Men jeg synes det vil være et stort plus at vide hvordan det virker fra nu af.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46487
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg husker ikke hvordan du skal indberette løn i LLC faktisk, men det må du kunne vide når du driver selskabet - men jeg kan sige, at den så skal indberettes som udenlandsk indtægt i årsopgørelse og forskud som alle dine udenlandske indtægter/udbetalinger fra et USA selskab drevet/opereret fra Danmark.
Du vil være dansk skattepligtig men det er afsnittet for udenlandsk indkomst du skal ind i https://www.bdo.dk/da-dk/faglig-info/depechen/depechen-artikler-2023/husk-at-indberette-udenlandsk-indkomst-og-formue-til-skat 
Dine taxes i USA er ikke moms men local tax/VAT.

Vent endeligt på nogen der måske husker/ved hvordan USA delen og skatten i den sammenhæng fungerer - vi har dobbeltbeskatningsoverenskomst med USA

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 31. Jul 23
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 10:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Der er flere skattemæssige aspekter i dit spørgsmål. 

Hvis der ingen aktivitet er i USA, og du arbejder fra Danmark, vil dit USA-selskab være skattepligtig til Danmark. Enten begrænset (fast driftssted) eller fuldt (ledelsens sæde). Det betyder, at du:

1) Skal registrere det faste driftssted i Danmark, f.eks. som "Anden udenlandsk virksomhed"

2) Skal lave årlig selvangivelse og indsende til Skattestyrelsen (frist afhænger af dit indkomstår). 

Dette bør du få en rådgiver til at hjælpe med. Derudover skal du også have e-Boks, MitID osv. opsat, altså stort set samme forpligtelser som ved et selskab i Danmark (bare uden årsrapport). 

For det andet gælder, at HVIS selskabet har en dansk skattepligt - hvilket jeg umiddelbart vil mene ud fra de foreliggende oplysninger - så skal du lave DANSK løn i Danmark og indeholde skat. Altså du skal lave løn, AKKURAT som hvis du var et dansk selskab. 

Vær opmærksom på, at det kan give udfordringer med indbetaling til pension og automatisk lønkørsel, hvis du ikke har en dansk bankkonto. 

Gratis artikler og værktøjer om jura - læs mere på Juraviden.dk

Tilmeldt 18. Mar 23
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 16:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Først og fremmest, tak for jeres input. 

Det ser ud til jeg glemte at nævne nogle par ting. 

Min LLC er baseret her i Danmark, men der er aktivitet i USA, og jeg skal betale skat derhen. Jeg dropshipper produkter fra amerikanske suppliers  fra USA til kunder i USA. Jeg fik egentligt spurgt ind hos en amerikansk accountant hjemmeside, hvor jeg blev svaret af en AI, men derefter blev svaret også godkendt af nogle certified public accountant (CPA), og IRS Enrolled Agent.

Hjemmesiden: keepertax - Ask an Ai Accountant.

Dialogen ser sådan ud:

--------------------------------------------------------------------------------------

My question: My single member LLC is operated from Denmark. I dropship products in USA. What tax rule applies for me according to the double taxation

AI accountant’s answer: Hey there! If your single-member LLC is based in Denmark but you're doing business in the U.S., you'll generally need to pay taxes in the U.S. on the income you earn from your U.S. operations. This is because the U.S. taxes income that is effectively connected with a U.S. trade or business. However, the U.S. has a tax treaty with Denmark that is designed to prevent double taxation.
This means that you may be able to claim a credit in Denmark for taxes paid in the U.S., or vice versa, depending on the specific provisions of the treaty. Also, there's a provision in the U.S. tax code (I.R.C. § 1401(c)) that provides relief from self-employment taxes in certain cases where there's a social security agreement (also known as a totalization agreement) between the U.S. and another country. The U.S. and Denmark do have such an agreement.
So, while you'll likely owe U.S. tax on your U.S. business income, you might be able to get relief from double taxation on that income because of the tax treaty and the totalization agreement. Remember, this is a general overview and the specifics of your situation could change things. So, it's a good idea to work with a tax professional who's familiar with the tax rules of both countries.

--------------------------------------------------------------------------------------

Så i følge dette svar som jeg fik fra deres Accountant AI og som iøvrigt blev godkendt af en rigtig CPA eller IRS Enrolled Agent, så er det muligt at jeg kan få en TAX RELIEF (SKATTEFRADRAG) generelt, fordi jeg betaler skat i USA. 

I denne situation hvordan skal jeg så få udbetalt min løn fra min LLC? Gælder de samme regler som du (Juraviden.dk) nævnte?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46487
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:45
Hvor mange stjerner giver du? :

gå til en dansk revisor. Jeg mener ikke du behøver dansk CVR men du skal opgive alle dine indtægter fra USA som udenlandsk indkomst i skat - Om du så har en USA skat på samme indtægter (ikke kun hvad der svarer til selskabsskat men personlig skat) så vil jeg mene du kan få nedsættelse med dobbeltbeskatningsaftale USA/Danmark

Det afgørende er, at alle personlige indtægter fra udlandet når du driver den fra DK skal beskattes i DK som personlig indkomst og det sker ved den del af årsopgørelse/forskud som hedder udenlandsk indkomst

Enten håb på folk som Lier eller Karsten kan være mere præcise eller få råd fra en dansk revisor og ikke AI eller bekræfelser på AI fra andet end dansk skattekyndig

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 18. Mar 23
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 22:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Tænker det nok giver mening at tage til dansk revisor som du siger. Er det muligt for revisor at sætte et system op for mig, som jeg selv kan fylde ud til skat og opgivelse af all indtægter fra USA? Hvis du selvfølgelig har erfaring med at tale med revisor eller sådan noget. 

Med venlig hilsen, 

Mohammad.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46487
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja dt er mukigt

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 18. Mar 23
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 08:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der måske en god revisor du kan anebfale?

Med venlig hilsen, 

Mohammad Jomeh

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46487
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan google Bent Zimmerman skattekonsulent og evt hilse. Han er god på udlandsindtægter’

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 31. Jul 23
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 14:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Mohammad123:

Først og fremmest, tak for jeres input. 

Det ser ud til jeg glemte at nævne nogle par ting. 

Min LLC er baseret her i Danmark, men der er aktivitet i USA, og jeg skal betale skat derhen. Jeg dropshipper produkter fra amerikanske suppliers  fra USA til kunder i USA. Jeg fik egentligt spurgt ind hos en amerikansk accountant hjemmeside, hvor jeg blev svaret af en AI, men derefter blev svaret også godkendt af nogle certified public accountant (CPA), og IRS Enrolled Agent.

Hjemmesiden: keepertax - Ask an Ai Accountant.

Dialogen ser sådan ud:

--------------------------------------------------------------------------------------

My question: My single member LLC is operated from Denmark. I dropship products in USA. What tax rule applies for me according to the double taxation

AI accountant’s answer: Hey there! If your single-member LLC is based in Denmark but you're doing business in the U.S., you'll generally need to pay taxes in the U.S. on the income you earn from your U.S. operations. This is because the U.S. taxes income that is effectively connected with a U.S. trade or business. However, the U.S. has a tax treaty with Denmark that is designed to prevent double taxation.
This means that you may be able to claim a credit in Denmark for taxes paid in the U.S., or vice versa, depending on the specific provisions of the treaty. Also, there's a provision in the U.S. tax code (I.R.C. § 1401(c)) that provides relief from self-employment taxes in certain cases where there's a social security agreement (also known as a totalization agreement) between the U.S. and another country. The U.S. and Denmark do have such an agreement.
So, while you'll likely owe U.S. tax on your U.S. business income, you might be able to get relief from double taxation on that income because of the tax treaty and the totalization agreement. Remember, this is a general overview and the specifics of your situation could change things. So, it's a good idea to work with a tax professional who's familiar with the tax rules of both countries.

--------------------------------------------------------------------------------------

Så i følge dette svar som jeg fik fra deres Accountant AI og som iøvrigt blev godkendt af en rigtig CPA eller IRS Enrolled Agent, så er det muligt at jeg kan få en TAX RELIEF (SKATTEFRADRAG) generelt, fordi jeg betaler skat i USA. 

I denne situation hvordan skal jeg så få udbetalt min løn fra min LLC? Gælder de samme regler som du (Juraviden.dk) nævnte?

Hej

Tak for de opfølgende oplysninger.

Jeg vil opfordre dig til at søge rådgivning hos en skatterådgiver. Du kan risikere store smæk i både USA og Danmark, hvis du ikke får opsat din lønkørsel og øvrige skatteforhold (for dig og dit US-selskab). 

Gratis artikler og værktøjer om jura - læs mere på Juraviden.dk

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)