Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ansættelse i ApS eget af hustru

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Sep 23
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 09:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej
Er der en, som kan skitsere dagpengereglerne, hvis jeg ansættes i ApS oprettet af min hustru. ApS driver sæsonarbejdet, hvorfor der vil være aktiviteter, hvor der ikke er indtjening.

Spørgsmål er, om jeg kan ansættes i de måneder (8 mdr.), hvor ApS har indtjening, og herefter melde mig ledig og modtage dagpenge til næste sæson?

Bh
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Spørg din a kasse. Der er jo regler for indtjening ialt (noget med ca 255 t.) Dertil løntimer hvor reglen er, at - Hvis du har haft 1.924 løntimer, har du optjent en ny dagpengeret med ret til 2 års dagpenge inden for 3 år.

At det er din hustru vil jeg ikke mene bør skabe andre regler, så lnge alt er transparent og ærligt men sådan en får du kun ordentligt svar på, ved at tage en snak med din a-kasse 
Du vil jo så i alle faldd skulle tå fuldt til rådighed de 4 mdr mm men ring til din a kasse og få det gennemgået, også ud fra lønniviau og om du inden ER dagpengeberettiget

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 14. Sep 23
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 14:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej 
tak for svar. Men min A-kasse er ikke meget for at komme ud med et svar, så jeg tænkte, at der var nogen her, der måske havde erfaring med det. 

 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:07
Hvor mange stjerner giver du? :

De kan svare hvis du spørger helt præcist nok og er medlem - jeg tror også du skal have med at du næppe tjener nok timer til ny periode efter de 8 mdr, men ER du dagpengeberettiget inden du begynder hos din hustru og - arbejder 8 mdr der, så kan du få dagpenge derefter, men så kommer problemet nok fremad, hvis du igen efter først 4 mdr dagpenge og 8 mdr arbejde - igen skal på dagpenge - hvor du kan skulle forsætte i gamle periode

Jeg kan ikke forestille mig nogen bedre ekspertise end din egen a kasse, forudsat du spørger helt præcist - ansættelse som xx til kr yy over 8 mdr - og så fyres du? - eller siges du op inden de 8 mdr eller er det forhåndsaftalt (karantæne osv). Der skal endeligt ikke spekuleres i ægtefælle muligheden for at aftale fyringer uden normale varsler osv

Det kræver du kan stille spørgsmålet 100% præcist både for at vis indtjeningen i de 8 mdr - opsigelsen osv - og så skal du måske fokusere på første periode og ikke OM du kan lave en fast livsindkomst ved arbejde for din hustru 8 mdr og 4 mdr dagpenge som fast rutine, for det kan jeg ikke se skaber tilstrækkelig optjening

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)