Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

konkurs

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 2. Oct 23
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 06:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Amino,

Jeg håber der er brugere herinde som vil være behjælpelig.

Jeg er ejer af et selskab som er blevet begæret konkurs. Der har ikke været så meget aktivitet i selskabet da jeg også er lønmodtager. Jeg ønsker at betale min kreditor så en konkurs undgås.
Min udfordring er likvide midler. Der er dækning for beløbet som skyldes, i form af div. måleudstyr, værktøj og maskiner, jeg er bare nervøs for at jeg ikke kan nå at realisere dem før det er for sent.

Der er ligeledes faktura som jeg er usikker på om jeg kan nå at få betaling for så muligvis fakturasalg kan være en mulighed. Jeg har også mulighed for privat at indskyde en del af beløbet som kontanter og det er muligvis også muligt af få en kautionist med god økonomi med.

Der er selvfølgelig en masse detaljer om økonomi og omstændigheder som jeg gerne vil dele som privat besked, skulle nogen mene at kunne hjælpe
mig igennem dette.

På forhånd tak.

PS jeg er ny herinde så hvis jeg får lagt indlægget i en forkert kategori må i meget gerne give mig et prej. Hvis i kender til nogen som kan hjælpe men som ikke er på Amino vil jeg naturligvis også gerne høre fra jer.

MVH
Den fortvivlede
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46487
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Sikreste vej er at du selv låner selskabet pengene til du har fået betalt din faktura og solgt aktiver
Kautionist ville jeg droppe - Skal du redde den, skal du selv vove pelsen med et lån - er mit råd

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12665
Skrevet kl. 15:16
Hvor mange stjerner giver du? :

sdfach:
Jeg er ejer af et selskab som er blevet begæret konkurs.

Du skriver intet om af hvem eller hvorfor selskabet er begæret konkurs. 

Tilmeldt 2. Oct 23
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 15:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej John,
Tusind tak for dit svar.
Jeg er 100% villig til at låne eller indskyde penge i selskabet, hvilken løsning som er bedst har jeg ikke forstand på. Min udfordring er, jeg kan kun indskyde/indlåne ca. halvdelen af den kapital som der er brug for. Resten er nødt til at komme fra de ubetalte faktura eller fra salg af aktiver som jeg er nervøs for jeg ikke kan nå.
Tilmeldt 2. Oct 23
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 15:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Ravn,
Tusind tak for dit indlæg.
Det er Gældsstyrelsen som har begæret konkursen. Grunden tænker jeg er indlysende, omstændighederne derimod er lidt mere indviklet. Jeg vil som sagt gerne gå helt ned i detaljer men vil gerne gøre det via privat besked eller møde hvis du eller andre har lyst/mulighed for at hjælpe. Jeg er villig til at satse en del kapital privat så det er ikke fordi jeg bare regner med at andre kommer og redder mit skind og sætter deres penge på spil uden jeg sætter mine på spil.
Tilmeldt 2. Oct 23
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 15:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej John
Jeg glemte lige i mit svar at præcisere muligheden for en kautionist ville være hvis jeg fik muligheden for at optage et lån, enten til selskabet eller privat vil jeg gerne stille den ekstra sikkerhed for evt. långiver at hæfte personligt/kautionist for lånet. Der kunne også være sikkerhed via pant i faktura eller andre aktiver i form af føromtalte værktøj og lign.
Mvh
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46487
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:24
Hvor mange stjerner giver du? :

sdfach:
Hej John
Jeg glemte lige i mit svar at præcisere muligheden for en kautionist ville være hvis jeg fik muligheden for at optage et lån, enten til selskabet eller privat vil jeg gerne stille den ekstra sikkerhed for evt. långiver at hæfte personligt/kautionist for lånet. Der kunne også være sikkerhed via pant i faktura eller andre aktiver i form af føromtalte værktøj og lign.
Mvh

viker fint og hæderligt - om end de som handler med selskaber jo lidt må vide, at det er risiikoen

Du kunne jo tale med kreditor og forklare lige ud, at du faktisk godt vil se om du kan løse den men så behøver tid - så vil kreditor have den mulighed, må der ikke ligge en konkurs som kan betyde, at der måske ikke bliver dækning

Det er der måske mange der siger, men jeg tror jo klart du mener det, og det kan jo være til fordel for kreditor i den grad.

Ellers må du overveje nøje, for det er jo dine penge og der er ikke fradrag for tabet hvis du låner pengene ind i selskabet og det går galt, og selv om jeg går ind fra princippet om at ville betale enhver sit, så er det jo faktisk ofte derfor man stifter selskab. Omvendt er det jo ikke bare hæderligt at dig, men også en vis fordel ikke at have et konkurs selskab bag dig.

Måske kreditor skulle medvirke lidt så bare :) 

Venlig hilsen John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12665
Skrevet kl. 17:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Fra København
Tilmeldt 31. Jul 23
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 18:26
Hvor mange stjerner giver du? :

sdfach:
Hej Amino,

Jeg håber der er brugere herinde som vil være behjælpelig.

Jeg er ejer af et selskab som er blevet begæret konkurs. Der har ikke været så meget aktivitet i selskabet da jeg også er lønmodtager. Jeg ønsker at betale min kreditor så en konkurs undgås.
Min udfordring er likvide midler. Der er dækning for beløbet som skyldes, i form af div. måleudstyr, værktøj og maskiner, jeg er bare nervøs for at jeg ikke kan nå at realisere dem før det er for sent.

Der er ligeledes faktura som jeg er usikker på om jeg kan nå at få betaling for så muligvis fakturasalg kan være en mulighed. Jeg har også mulighed for privat at indskyde en del af beløbet som kontanter og det er muligvis også muligt af få en kautionist med god økonomi med.

Der er selvfølgelig en masse detaljer om økonomi og omstændigheder som jeg gerne vil dele som privat besked, skulle nogen mene at kunne hjælpe
mig igennem dette.

På forhånd tak.

PS jeg er ny herinde så hvis jeg får lagt indlægget i en forkert kategori må i meget gerne give mig et prej. Hvis i kender til nogen som kan hjælpe men som ikke er på Amino vil jeg naturligvis også gerne høre fra jer.

MVH
Den fortvivlede

Hej. 

Hvis et selskab er begæret konkurs allerede, så klapper fælden. Så har retten vurderet, at konkursbetingelserne er opfyldt, hvorefter der opstår et konkursbo. 

1) Er selskabet allerede begæret konkurs? Hvis ja: Hvis du ikke selv hæfter for gælden, vil det derfor for dig være penge ud af vinduet at skyde penge ind i selskabet alene for at dække kreditor. Så skal det være fordi din moral siger noget andet.  

2) Det er kurators job at sælge aktiverne. Du må IKKE pille ved selskabets aktiver, efter det er gået konkurs. Det kan du sådan set komme i fængsel for. Du har ingen bestemmelsesret i konkursboet; denne tilkommer kurator. 

3) Det er kurators job at vurdere, om en faktura er noget værd, og om det giver mening at inddrive den til konkursboet. 

Gratis artikler og værktøjer om jura - læs mere på Juraviden.dk

Fra København
Tilmeldt 31. Jul 23
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 18:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

sdfach:
Hej John
Jeg glemte lige i mit svar at præcisere muligheden for en kautionist ville være hvis jeg fik muligheden for at optage et lån, enten til selskabet eller privat vil jeg gerne stille den ekstra sikkerhed for evt. långiver at hæfte personligt/kautionist for lånet. Der kunne også være sikkerhed via pant i faktura eller andre aktiver i form af føromtalte værktøj og lign.
Mvh

viker fint og hæderligt - om end de som handler med selskaber jo lidt må vide, at det er risiikoen

Du kunne jo tale med kreditor og forklare lige ud, at du faktisk godt vil se om du kan løse den men så behøver tid - så vil kreditor have den mulighed, må der ikke ligge en konkurs som kan betyde, at der måske ikke bliver dækning

Det er der måske mange der siger, men jeg tror jo klart du mener det, og det kan jo være til fordel for kreditor i den grad.

Ellers må du overveje nøje, for det er jo dine penge og der er ikke fradrag for tabet hvis du låner pengene ind i selskabet og det går galt, og selv om jeg går ind fra princippet om at ville betale enhver sit, så er det jo faktisk ofte derfor man stifter selskab. Omvendt er det jo ikke bare hæderligt at dig, men også en vis fordel ikke at have et konkurs selskab bag dig.

Måske kreditor skulle medvirke lidt så bare :) 

Venlig hilsen John Hannover

Hej John. Hvordan vil du få et selskab, der er taget under konkursbehandling, til at undgå konkursbehandling? Selv hvis der er 100% dividende til kreditorerne, er resultatet jo stadig konkurs, hvis betingelserne herfor er opfyldt. 

Gratis artikler og værktøjer om jura - læs mere på Juraviden.dk

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)