Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

konkurs

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 2. Oct 23
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 21:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person
Hej Juraviden,
Tak for svar.
Det er lidt svært at blive klog på da der er mange modstridende informationer. Du må rette mig hvis jeg tager fejl. Jeg er af den opfattelse at siden enhver kan ingive en konkursbegæring mod et selskab er dette ikke et udtryk for at selskabet er erklæret konkurs, det tager retten stilling til på et møde mellem selskabet og kreditoren som begærede konkursen hvor det er afgørende om selskabet er insolvent eller ej. Kan selskabet betale sine kreditorer inden eller ved et sådan møde kan jeg ikke se hvordan man skal erklære selskabet insolvent.?
Til info kan jeg meddele at det er lykkedes mig at skaffe en del kapital og jeg vil på nuværende tidspunkt have muligheden for privat at indskyde 70% af den manglende kapital. Såfremt nogen har mulighed for at være behjælpelig med de sidste 30% kan jeg tilbyde godt afkast samt god sikkerhed i fast ejendom
Mvh
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46487
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

)

sdfach:
Hej Juraviden,
Tak for svar.
Det er lidt svært at blive klog på da der er mange modstridende informationer. Du må rette mig hvis jeg tager fejl. Jeg er af den opfattelse at siden enhver kan ingive en konkursbegæring mod et selskab er dette ikke et udtryk for at selskabet er erklæret konkurs, det tager retten stilling til på et møde mellem selskabet og kreditoren som begærede konkursen hvor det er afgørende om selskabet er insolvent eller ej. Kan selskabet betale sine kreditorer inden eller ved et sådan møde kan jeg ikke se hvordan man skal erklære selskabet insolvent.?


Virkeligheden er nu nok, at langt de fleste der konkursanmeldes ender i en faktisk konkurs,og det er rigtigt at alle kan melde nogen konkurs MEN det kræver der stillees en sikkerhed på 40.000 kr som den der gør det, taber - hvis den var gal, så det er ikke noget folk bare løber rundt og gør for sjov

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 31. Jul 23
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 14:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

sdfach:
Hej Juraviden,
Tak for svar.
Det er lidt svært at blive klog på da der er mange modstridende informationer. Du må rette mig hvis jeg tager fejl. Jeg er af den opfattelse at siden enhver kan ingive en konkursbegæring mod et selskab er dette ikke et udtryk for at selskabet er erklæret konkurs, det tager retten stilling til på et møde mellem selskabet og kreditoren som begærede konkursen hvor det er afgørende om selskabet er insolvent eller ej. Kan selskabet betale sine kreditorer inden eller ved et sådan møde kan jeg ikke se hvordan man skal erklære selskabet insolvent.?
Til info kan jeg meddele at det er lykkedes mig at skaffe en del kapital og jeg vil på nuværende tidspunkt have muligheden for privat at indskyde 70% af den manglende kapital. Såfremt nogen har mulighed for at være behjælpelig med de sidste 30% kan jeg tilbyde godt afkast samt god sikkerhed i fast ejendom
Mvh

Du er ikke i tvivl om, hvorvidt et selskab er taget under konkursbehandling. Det fremgår af CVR, af Statstidende, og du kan få det at vide ved at kontakte den nærliggende skifteret. 

Inden et selskab tages under konkurs, tager retten stilling til, om betingelserne er opfyldt - herunder om kreditor har retlige interesse i begæringen, og om selskabet faktisk er insolvent.

Enhver kan ikke indgive konkursbegæring; det kræver retlig interesse i boets behandling. 

Gratis artikler og værktøjer om jura - læs mere på Juraviden.dk

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)