Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import ved brug af DDP

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 23. May 22
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 14:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Hvis jeg vælger at impotere vare fra kina og aftale med forhanleren at det skal sendes som DDP skal jeg så stadig betale told
Behøver jeg overhovet være import rig? 

Mvh
Casper

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 15:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 23. May 22
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 12:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej! 

Kan være jeg ikke forstår det 100% men hvorfor er han ikke seriøs hvis han tilbyder DDP? 

Det er gemmen Alibaba så har sikkerhed for ikke at blive snydt.

Men lad os sige han sender som DDP skal jeg så gøre noget eller dækker han det hele? Ink told

mvh Casper

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 12:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Sender han DDP skal han for indfortoldning samt evt. told ligeledes skal han betale dansk moms, som han ikke kan trække fra.

Hvor dyr en vare er der tale om?

Tilmeldt 5. Jan 09
Indlæg ialt: 87
Skrevet kl. 13:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej - som jeg forstår er DDP i praksis kun muligt til privatpersoner i Danmark. Hvis du som firma skal bruge DDP kan importen af gode grunde ikke ske på dit CVR nummer idet told og moms derved bliver tilskrevet dig direkte (selom du iflg DDP allerede hare betalt denne til afsender).

Dernæst vil der for dig være en ekstra udgift, idet din afsender ville skulle briuge en Transportørs / Toldstyrelsens låne cvr nr, der vil derfor ikke være fradragsret for importmomsen som så derfor betales direkte.

Jeg er heller ikke sikker på om du må lagerføre avrer du ikke selv har indfortoldet, men det kan under alle omstændigheder være svært at forklare

Alibaba sender rigtig mange forsendelser DAP, det tror jeg også vil være den bedste løsning for dig. I praksis benytter de sig af de store transport selskaber og du får varen på din adresse, leveret og fortoldet for et mindre gebyr sikker, men ellers ingen hovedpiner andet end du skal kontrollere fortoldning osv

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)