Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Købe/leje .dk-domæner for kunder/klienter

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Mar 23
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 18:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej domænehajer,

Er der noget juridisk eller andet betingelsesrelateret, der komplicerer det, at købe .dk-domæner på vegne af klienter/kunder - altså således at de er registreret i min virksomheds navn, men at jeg kan håndtere betaling etc.? Findes der alternativt en anden løsning, hvor jeg kan registerer i deres navn, men stadig selv håndtere betaling?

På forhånd tak for hjælpen, hverken google eller punktum.dk gav mig de store svar :)
Mvh Alexander

Tilmeldt 17. Oct 16
Indlæg ialt: 33
Fra  Rabatkongen.dk Skrevet kl. 14:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Tilmeldt 19. Mar 23
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 14:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for kilderne! :) Og jeg beklager min formulering, man lejer selvfølgelig kun brugsretten.

Fra Helsingør
Tilmeldt 21. Mar 08
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 09:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Risikoen for at du bliver snydt er ikke lille. Jeg ville ringe til Punktum.dk og vende det med dem.
Hvis det er for at kunder slipper for betaling bør du kun være "betaler", men det åbner for at de kan ændre på domænets data. Det er ikke nødvendigvis et problem, men vær OBS på det.

For mange år siden havde jeg en lignende aftale med en kunde. For at de skulle slippe for besværet stod jeg som betaler m.m. Der var tale om en del domæner, som var relateret til deres virksomhedsnavn og produkter. Aftalen var helt klar - domænerne var deres og når/hvis de ville flytte, så stod det dem frit for. De slap for betalingsbøvl og betalte kun for min tid + 1:1 domænets pris.

Min virksomhed lagde ud og alle var glade. Indtil faktura for 2. periode blev sendt til dem. De betalte ikke og svarede ikke på mails eller telefon. Det næste jeg hørte var fra domæneklagenævnet, som havde fået en anmodning om at domænerne skulle overdrages til dem fordi jeg var domænehaj og de påstod at jeg ikke kunne kontaktes, hvilket naturligvis var løgn. De fik selvfølgelig domænerne men betalte aldrig det de skyldte, så jeg stod med en lang næse og en masse fakturaer fra DK-Hostmaster som jeg havde betalt + en ubetalt faktura til dem. 

Jeg var givetvis naiv og troede at vi havde en aftale, men blev klogere.

Hvis du skal gøre det i stor skala, så vær sikker på at jeres aftale holder i forhold til domæneejerskab og domæneklagenævnet, og fakturér så du har dine penge inden Punktum.dk skal have deres. 

Tilmeldt 19. Mar 23
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 18:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak  for uddybet svar! Det er skrevet bag øret, tænker også det er sådan løsning jeg skal over i

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)