Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

70% siger nej til indsamling af cookies

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. May 23
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 13:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg opdaterede mit Tema på shopify. Her var jeg ikke opmærksom på at jeg skulle sætte min cookiebot kode ind igen ( så gik en dag uden cookie popup) Her kunne jeg se at ca. 70% af besøgende på min hjemmeside takker nej til cookies. Er der en måde hvorpå jeg kan få flere til at sige ja ? 

Kunne se at jeg gik fra 30 besøgende på en dag til 100 besøgende hvilket skyldes folk takker nej til cookies. 

Fra Aarhus
Tilmeldt 9. Mar 10
Indlæg ialt: 695
Skrevet kl. 10:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Der er ikke nogen vej udenom, hvis du vil følge reglerne. De er ret klare. Du må ikke på nogen måde "nudge" den besøgende til et bestemt valg. Det skal være lige så let at sige ja til alt, som nej til alt. 

Mange vælger dog en mellemvej, i håb om "går den så går den", omend jeg vil tro, at de får at vide, at implementeringen ikke lever op til reglerne, hvis de udtages til kontrol eller bliver anmeldt. 

Det kan fx være, at "ja tak" knappen er grøn og de andre er grå/hvide. Eller at "nej tak" er gemt væk under en "vis detaljer". Herinde laver nogen det også sådan, at man skal sige "nej tak" til hvert punkt og så "gemme indstilinger" til sidst. Kreativiteten er stor hos mange... Men altså... Den går bare ikke 😊 

Jeg vil ikke hænge nogen ud her, men prøv at åbne de 3-4-5 største tøj/mode shops du lige kan komme i tanke om, og se, hvor kreativ man kan være. Bemærk: Danske shops. Udenlandske spiller efter andre regler (hvilket er super unfair og frustrerende, men det er en anden diskussion - her kan jeg anbefale at du tager fat i Dansk Erhverv Digital Handel, hvis du vil have en stor spiller på din side).

Mit bedste råd er nok, at du (og andre) begynder at indrette jer til en fremtid uden 3. parts cookies, laver server-side integrationer til diverse værktøjer (Meta, Google mv.), indsamler 1. parts data og får bygget kanaler I selv kan styre (fx e-mail) op hurtigst muligt. 

Se https://datatilsynet.dk/Media/E/7/Quickguide.pdf og https://www.datatilsynet.dk/Media/F/8/Behandling%20af%20personoplysninger%20om%20hjemmesidebes%C3%B8gende.pdf hvis du har lyst til at nørde reglerne helt i bund. 

Vh Anders Eiler

Founder @herodesk.io

 

Herodesk er et simplere og billigere helpdesk system til danske iværksættere og webshops.

Fra Korsør
Tilmeldt 10. Nov 23
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 19:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Ja der mange måder.. men har du virkeligheden brug for cookie ?
Hvad er websitet?
Eller er der mange måder.
Side 1 ud af 1 (3 indlæg)