Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til velgørende firma/forenings konstruktion

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Nov 23
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 19:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej alle sammen.

Jeg søger lidt råd og vejledning.

Jeg har længe trykt t-shirts og andet tøj indenfor en speciel niche (som jeg selvfølgelig ikke afsløre)

Til at starte med var der nogen venner der gerne ville have lign. tøj og jeg gjorde dem bare en vennetjeneste.
Men det endte med at der pludselig kom en vis forespørgsel på de her produkter,
hvilket satte mig igang med at finde en dropship/ print-on-demand leverandør og derefter begynde at uploade mine designs mm.

Nu står jeg ved det punkt at produkt porteføljen næsten er helt klar,
og så mangler der altså kun hjemmeside og den lidt tungere del;
virksomhed/forenings konstruktion samt bankkonto.

Hele tanken bag det her er at jeg personligt ikke skal tjene én krone, men tilgengæld vil jeg holde priserne på mine produkter så lavt at alle kan være med og jeg kan betale for domæne mm.

Men for at priserne på div. Produkter ikke ser helt mærkelige ud på hjemmesiden, kan jeg ikke undgå at jeg tjener op til 60kr på nogen produkter.

Her er tanken så at der årligt skal vælges en organisation at støtte med overskuddet
(fx. Red børnene eller lign.)

Jeg vil høre hvilken konstruktion der er bedst til dette formål?

Og da jeg til dagligt er studerende og får SU,
vil jeg ikke have noget som kan gå ind og forstyrre det på nogen måde - for det ved jeg nemlig ikke om en normal enkeltmandsvirksomhed ville gå ind at gøre (på trods af at jeg ikke udbetaler løn 🤔)

På forhånd tak🙏

Mvh.
Luca
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46463
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er komplekst det du vil Det var let hvis du ville tjene penge - men når du ikke vil er det vanskelgire - 

Du skal ville tjene penge for at være erhvervsmæssig og drive firma med moms, ellers er det en hobby uden fradrag for evt underskud som udgangspunkt

Du kan heller ikke give red børnene hele dit overskud umiddelbart. I enkeltmands gives velgørenhed privat og der KAN du fjerne en del skat, men der er regler du skal sætte dig ind i, og du skal også sætte dig ind i grænser for hvor stor del af overskud der MÅ gives til velgørenhed skattemæssigt

Der er heller ikke løn i enkeltmands . men kun overskud som påvirker SU men som du jo så har selv 

Du kommer ikke i mål via Amino, det er mange a 4 siders overvejelse, så du skal finde en erhvervskonsulent eller revisor der vil give dig en times gennemgang. 
Det er så tilpads komplekst, at jeg ikke bare ville stole på en tilfældig rådgiver i kommunen, til oprettelse af firma EMV eller ApS der IKKE skal give overskud og hvis det gør skal give alt til velgørenhed

Ofte vil det IKKE være erhvervsmæssig virksomhed men en forening med mange medlemmer og bestyrelse og netop ikke overskud eller løn osv - det kan du google som frivillig forening og erhvervsmæssig forening

god vind med det i alle fald

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)