Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Debatfora som Amino kan få et SEO boost af Google

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3636
Fra  Online Marketing Bureauet ApS Skrevet kl. 21:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

For 2 dage siden udgav Google Search en artikel der viser nogle strukturede data man kan indsætte i sit forum, og på den måde få yderligere synlighed i Google søgeresultater.

Hvad der også er interessant i den nye update fra Google er at ens personlige profil vil blive vurderet af Google, om du er en autoritet indenfor dit emne. Det baseres blandt andet på hvor populære dine forumpost er.

Reddit og Quora har det seneste halve års tid også fået et boost i søgeresultaterne, og jeg synes ogsp at have set flere Amino resultater end tidligere.

Så nu bliver der endnu en grund til at bibringe noget til Aminonetværket her :)

Læs artiklen her: https://developers.google.com/search/docs/appearance/structured-data/discussion-forum

Billige anmeldelser til dit firma her: https://onlinemarketingbureauet.dk/anmeldelser-firma/

Fra Aarhus
Tilmeldt 9. Mar 10
Indlæg ialt: 695
Skrevet kl. 07:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det er rigtig spændende. Hvad de sociale medier har vundet ift. tilgængelighed, mangler de i struktur og mulighed for at søge tidligere debatter frem. Jeg ville personligt være glad for et "comeback" til de forskellige fora.

Vh Anders Eiler

Founder @herodesk.io

 

Herodesk er et simplere og billigere helpdesk system til danske iværksættere og webshops.

Tilmeldt 20. Sep 22
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 10:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det er hamrende interessant! 

Jeg tror Google har en skummel bagtanke med det... 

Tror de vil benytte sig af forum-data til at træne Bard. 

Lidt ligesom case med hestenettet (jeg må ikke publicere url'er, men søg på google efter "hestenettet +chatgpt"... 

Arbejder med VMS system hos Venfex. 

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3636
Fra  Online Marketing Bureauet ApS Skrevet kl. 14:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det er super spændende.

Jeg kan huske jeg læste en artikel for et par måneder siden, om at der var en kraftig stigning i Google på søgninger a la:"what is.... Reddit". Altså søgninger i Google, men hvor man ikke ønskede svarene fra Google selv, men fra Reddit.

Der er vidst nogle trends lige nu med at folk søger råd fra rigtige mennesker, rigtige eksperter, i stedet for søgeresultater som folk måske har mistet mere og mere tillid til,

Jeg søger selv en del mere på Reddit efterhånden af samme årsag. Jeg føler mig mere tryg ved de råd jeg får der, end fra en hjemmeside som altid har deres egen agenda om hvorfor de anbefaler noget

Billige anmeldelser til dit firma her: https://onlinemarketingbureauet.dk/anmeldelser-firma/

Tilmeldt 20. Sep 22
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 16:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Yepsen! 

Læste det også flere forskellige steder. 
Nogle artikler påstod endda at Googles webspam team aktivt forsøgte at minimere SERPS, når brugere aktivt skrev "reddit" i deres søgninger (den tror jeg så ikke helt på). 

Men ingen tvivl om at de sidder i Mountain View i øjeblikket og er lidt nervøse over den generelle trend med alle de nye LLM'er (primært ChatGPT), som netop benytter sig voldsomt af fora. 
Det virker lidt som et desperat forsøg på at få noget søgetrafik tilbage.... 

Arbejder med VMS system hos Venfex. 

Fra 9560 Hadsund
Tilmeldt 28. Sep 05
Indlæg ialt: 1291
Fra  Conseo Skrevet kl. 08:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Google vil jo gerne have så meget data så muligt, og da Facebook grupper har overtaget mange af de gamle debatfora, så har Google ikke altid mulighed for at crawle den data.

Så det giver meget god mening at Google at øge synligheden af debat fora som Amino.

Tilmeldt 20. Sep 22
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 08:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Tjaaaa, så skete der noget Smile
Google har indgået officiel aftale med Reddit om licensering af indhold til både SERPs og til træning af Gemini/Bard... 

Gang i den Big Smile

Arbejder med VMS system hos Venfex. 

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3636
Fra  Online Marketing Bureauet ApS Skrevet kl. 11:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det må man sige. Jeg så godt nyheden. De betaler 60 millioner $ per år til Reddit for at kunne scrape deres indhold.

Som jeg ser det er det en måde for Google at undslippe at skulle have for meget juridisk bøvl med at skulle scrape almindelige hjemmeside og bruge det til deres Ai, uden at have fået lov af ejerne af hjemmesiderne.

Hvis de har en aftale som de har med Reddit, så har de altid en masse content til rådighed der.

Redditbrugerne virker dog ikke tilfredse med at deres indhold sælges til Google, og de ikke får noget ud af det.

Jeg tror ikke at det longterm er godt for Reddit. Men hvem skal også bruge "longterm" til noget , når Google betaler dig 60 millioner dollars per år indtil at der evt. kommer ulemper ved det ?

Smile

Billige anmeldelser til dit firma her: https://onlinemarketingbureauet.dk/anmeldelser-firma/

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)