Jeg har en enkeltmandsvirksomhed og skal ved samme forhandler have købt nogle varer både til privaten og til virksomhedsbrug. Da portoen bliver lidt dyr, vil jeg undgå at betale den to gange hvis muligt. Vil det være acceptabelt at samle det i en ordre eller skal/bør det altid holdes helt separat?
Jeg tænker naturligvis kun at trække de relevante dele af ordren fra og at have den samlede kvittering som bilag til evt. stikprøvekontrol.
det ville jeg ikke være bekymret over at dele, bare du får delt 100% korrekt i forhold til også momsen, og noterer tydeligt hvad der er hvad og du har enkeltmands
vh John Hannover
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Ja PMV samme - bare se til at det KUN er 100% erhverv den del du trækker fra, ikke kaffe til hjemmet og den slags, selv om du måtte drikke den i arbejdstiden :)
vh John Hannover
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER