Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ulovligt kapitalejerlån/udtræk

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Jul 16
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 12:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har ved en fejl, overført nogle penge fra mit holding, til en privatkonto.

Hvordan skal jeg håndtere dette? Min revisor siger blot, at jeg skal føre pengene tilbage. Men har dog hørt, at netop en revisor skal indover for at lave en erklæring/bilag....?

Nogen der har erfaring med dette?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Din revisor er vel faktisk forpligtet til at give Hvidvask politiet besked og helt det samme er din bank hvis den ser det - uden at give dig besked nogen af dem hedder det i reglen
Ellers er der kun at få det ført tilbage. Det kræver ikke erklæring, det er jo ikke en kapitalforhøjelse, det er dig der retter noget ulovligt du har gjort (ulovligt aktionærlån) - Det vil også skulle med i årsrapport og i både selskabets kontrollerede transaktioner med selvangivelsen, og for dig personligt i kontrollerede transaktioner du skal indsende - men mit gæt er, at den der kalder sig revisor her blot mener håb det ikke opdages (den person/revisor sanktioneres med bøde hvis det opdages og det ikke er indberettet det er pligt for eksterne boghoildere/revisorer mig bekendt
Straffen er nok meget begrænset hvis det er en klar fejl du omg korrigerer og vi ikke taler mange penge men så skal du nok være åben om den faktisk

ER det en revisor, så er det DER du skal høre om det - men det er nok en der hedder revisor men ikke er det, for det må alle hedde (min hund bider hvis den ikke tituleres sådan af gæster)

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 27. May 18
Indlæg ialt: 554
Fra  Multi-Regnskab ApS Skrevet kl. 21:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 1. Jul 16
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 19:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak John. Men han er rigtig revisor, med bl.a 15 års ansættelse hos Skat. Jeg har rettet op på fejlen. Tak for at belyse :-)

Tilmeldt 1. Jul 16
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 19:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Steffen. Der er tale om få timer, før det samme nøjagtige beløb tilbageførtes. Det skal der vel ikke renter på?

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3337
Skrevet kl. 21:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Risikerer man ikke dobbelt skat hvis man tilbagefører?

Først skat af ulovligt aktionærlån herefter skat af tilbagebetalingen som skat kan anse som skattepligtig mt tilskud til selskabet?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 01:05
Hvor mange stjerner giver du? :

n4s-linux:

Risikerer man ikke dobbelt skat hvis man tilbagefører?

Først skat af ulovligt aktionærlån herefter skat af tilbagebetalingen som skat kan anse som skattepligtig mt tilskud til selskabet?

jo det er præcis hvad der sker. Beløbet skal betales tilbage og man skal betale skat af det som indtægt alligevel

Der er så lidt muligheder HVIS der var fri kapital, men udgangspunkt er ulovligt aktionærlån er tripple skat uden fradrag i selskabet https://johnhannover.blogspot.dk/2018/03/aktionrlan.html

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 01:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

n4s-linux:

Risikerer man ikke dobbelt skat hvis man tilbagefører?

Først skat af ulovligt aktionærlån herefter skat af tilbagebetalingen som skat kan anse som skattepligtig mt tilskud til selskabet?

jo det er præcis hvad der sker. Beløbet skal betales tilbage og man skal betale skat af det som indtægt alligevel

Der er så lidt muligheder HVIS der var fri kapital, men udgangspunkt er ulovligt aktionærlån er tripple skat uden fradrag i selskabet https://johnhannover.blogspot.dk/2018/03/aktionrlan.html  små beløb ved 100% fejl og omg rettelse er der set gennem fingre med - men DONT

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 28. Dec 18
Indlæg ialt: 155
Skrevet kl. 08:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Side 1 ud af 1 (9 indlæg)