Vi er en restauration branche, som gik ind i aftalen med en POS kasse aparat firma, hvor vi har aftalt at de lave webshop til os, så kunder har mulighed for online bestiling. Følgende var aftalt, godkendt på e-mail: De skriver: Vi lovede et tilbud på vores løsning i din forretning.
Din pris for softwaren vil være: 0 kr/ månedligt og 3 kr. pr. Transaktion på dit takeaway system. Og det har jeg godkendt. Det er det eneste vi har mellem os. Efter 7-8 måneder ligger jeg mærk til at der er noget galt og vi får ikke udbetalt det beløb, som vi sælger for gennem Webshoppen. Siden da forsøger jeg at kontakte dem på mail og telefon, men de ignorer alle henvendelser og eller booker et møde, men kommer de ikke til online møde. De er nogle Tyrker/Kurder herkomst og ved ikke, hvordan kan vi får dem til at lave et stk. regnskab med os. Det drejer sig om ca. 8-10000kr som vi mener de har taget for meget. Jeg har drøftet sagen med en advokat, han mener beløbet er for lille i forhold til omkostninger at køre en retsag. Men come on, det er jo ikke fair og snyde. Hvad kan vi gør...? |
advokaten har nok ret i, at I ender med større tab ved at køre en sag, end ved at æde det tab I nu føler, men hvis din retfærdighedssans siger, at du vil have penge retur, så må du jo køre en sag, velvidende, at det ikke nødvendigvis fører til noget godt økonomisk samlet
vh John Hannover