Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Verificere bankgaranti

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Kolding
Tilmeldt 10. Jan 12
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 09:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Jeg har en kunde som vil betale med bankgaranti, hvordan kan jeg tjekke om den er god nok, eller om det er svindel og bedrag, og de bare stikker af med varerne når de er leverede? Min bank siger bare at den ser ok ud, men de kan ikke bekræfte om den er valid, så det er ikke til meget hjælp. Er der en måde hvor jeg kan tjekke det?

Tak

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12662
Skrevet kl. 09:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Det lyder lidt suspekt, hvorfor vil de overhoved betale med en bankgaranti?  

Hvor stort et beløb er der tale om? hvad land er køber fra? Kan du ikke få din bank til at forespørge hos den udstedende bank?

Hilsen

Ravn

Fra Kolding
Tilmeldt 10. Jan 12
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 09:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ravn

Tak for hurtigt svar.

Køber er et stort fransk entreprenør firma, de har sendt alle mulige "officielle" papirer, som alle enten er ægte eller rigtigt godt lavede. Ordren er på over 100k €, og bankgarantier er ikke unormalt når ordrerne når disse størrelser, men må også sige at alle min klokker ringer, så derfor vil jeg gerne have garantien valideret. Min bank har bare svaret mig det, som jeg skrev foroven. Burde min bank kunne/skulle tjekke den slags, eller skal det gøres andre steder?

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12662
Skrevet kl. 09:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jimmy 

Jimmy:
Burde min bank kunne/skulle tjekke den slags, eller skal det gøres andre steder?

Jo vil jeg da mene,  men kommer vel meget an på hvad bank du har og hvilken afdeling du har talt med, for ikke alle er lige vidende/ erfarne på området. 

Nedenfor kan du se hvad Nykredit skriver om garantier:

Nykredit kontrollerer garantier fra udlandet

Vil du være sikker på at en garanti er udstedt af en bestemt bank og underskrevet af de bemyndigede personer, skal du bede om at få garantien sendt gennem Nykredit, som foretager kontrol af udsteder.

Rådgivning

Udenlandske garantier kræver ofte ekspertviden og viden om international garantipraksis. Nykredit besidder denne viden og har medarbejdere med lang erfaring indenfor området. Tag os gerne med på råd – og meget gerne inden kontrakten/aftalen forhandles eller hvis du er i en situation hvor der skal fremsættes krav under en bankgaranti. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46463
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:27
Hvor mange stjerner giver du? :

det en bank normalt gør, er at verificere at den bank der sidder i den anden ende af rembursen eller bankgarnatien ER den korrekte og ægte, og så kan de normalt ikke gøre mere i min erfaring men med Frankrig burde det også være let. Det hvor det er svært er små banker i asien og afrika f.eks men Europæiske banker bør de kunne forsikre sig om er den korrekte som bekræfter garantien. Normalt vil den vel være i form af en remburs hvor modtager/kunden jo betaler beløbet ind i den bank

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Kolding
Tilmeldt 10. Jan 12
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 12:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John

Tak for svar. Jeg har bedt banken om at undersøge det igen, og vhis de ikke kommer længere, så må jeg eventuelt prøve med Nykredit som Ravn foreslår.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12662
Skrevet kl. 12:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Igen

Jeg tror såment ikke Nykredit er specialle, det burde være noget alle større banken kan/ gør.  Prøv at tage en direkte kontakte til din banks Trade Finance afdeling.

Hvilken bank har du ? 

Fra Kolding
Tilmeldt 10. Jan 12
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 12:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Spar Nord, afventer lige svar om de alligevel kan hjælpe

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12662
Skrevet kl. 13:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Kolding
Tilmeldt 10. Jan 12
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 15:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for det, Ravn, så kan man jo kun undre sig over at Spar Nord ikke bare sender det til den rigtige afdeling, hvis de nu har én til det. 

Tak for hjælpen 😊👍

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)