Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Accept af tilbud, men kunden fortryder senere....

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Feb 16
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 21:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg oplever efterhånden lidt ofte, at jeg afgiver et tilbud på en opgave til en kunde. Kunden accepterer skriftligt enten på SMS eller mail, men fortryder senere, ofte fordi de kan få det lave billigere et andet sted fra.

Mit spørgsmål er: kan jeg rent juridist og legalt forlange fx. 10% af tilbudsprisen, såfremt kunden fortryder efter accept af et tilbud?

Jeg er indenfor anlægsbranchen.

PFT.

/Casper

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12662
Skrevet kl. 22:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der tale om privat eller erhvevskunder?  Hvor store beløb er der typisk tale om? 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46464
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Krycek:

Hej

Jeg oplever efterhånden lidt ofte, at jeg afgiver et tilbud på en opgave til en kunde. Kunden accepterer skriftligt enten på SMS eller mail, men fortryder senere, ofte fordi de kan få det lave billigere et andet sted fra.

Mit spørgsmål er: kan jeg rent juridist og legalt forlange fx. 10% af tilbudsprisen, såfremt kunden fortryder efter accept af et tilbud?

Jeg er indenfor anlægsbranchen.

PFT.

/Casper

ja hvis kunden underskriver en aftale så binder den, en købelov skal overholdes. Netop anlægsopgaver osv er der typisk tale om pris hvis man afbestiller. I princip har du ret til hele din tabte fortjeneste ved et projekt der ER underskrevet men afbestilles - 

Ikke noget med bare OK i SMS eller andet der kan skabe diskussion - skriftligt signeret (eller fuldt sikret digitalt signeret) - med tydeligt tekst om alt inkl. meget tydeligt omkring dit betalingskrav ved afbud - tilrådes stærkt i så fald

Om 10% kan ses som for meget eller ej, kan jeg ikke afgøre, men umiddelbart ikke- Det du har ret til ved brud på underskrevet aftale, er den fortjeneste du går glip af i princip

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 24. Feb 16
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 23:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Privatkunder

Typisk ligger opgaver mellem 5000-20000 kr

Tilmeldt 24. Feb 16
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 23:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Kunden accepterer skriftligt enten via Dinero ved at acceptere tilbuddet eller giver mig accept via email.
Når tilbuddet fremsendes vedhæfter jeg altid mine vilkår. Deri står dog intet om, såfremt kunden fortryder osv., men det burde der jo nok så.

Typisk ligger opgaverne på mellem 5000-20.000 kr. 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12662
Skrevet kl. 10:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg forstår absolut godt din frustration, men spørgsmålet er om 500 -2.000 DKK er bøvlet værd.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)