Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan kan jeg få tidligere bogføringsfirma til at dække omkostninger pga. deres for dårligt udførte arbejde?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Apr 24
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 16:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Hejsa!

Jeg har for nyligt fået en ny bogholder.
Vedkommende har fundet en del fejl og mangler i det arbejde som tidligere bogholdingsfirma lavede.
Det har selvfølgelig været en ekstra udgift for mig.

Jeg synes det ville være fair at mit tidligere bogholdningsfirma betalte de ekstra udgifter.
Men hvordan gør jeg?
Skal jeg først lave en skriftlig klage til mit tidligere bogholdningsfirma?
Eller bare sende dem en faktura med forklaring? Og hvis ja, hvordan gør jeg? Jeg er jo ikke bogholder, så det er ikke noget jeg plejer at skrive på min fakturaer. Desuden er jeg ikke momsregistreret (udfører ikke momsregistreret arbejde).
Eller skal jeg måske gøre helt det tredje?

Jeg har en mail fra min nuværende bogholder, hvor vedkommende fortæller hvor mange timer det drejer sig om og hvad der skulle rettes, for at bogføringen gik op og var rigtig.

Mvh
Amino 2024


Fra Altea (Alicante)
Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 2667
Fra  scanboat.com Skrevet kl. 17:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Søg på Amino så kan du se hvad andre har gjort før dig. 

Jeg kan godt prøve at opsummere hvad du vil finde ud af:
[Glem det - kom videre]

Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46463
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Amino 2024:
Hejsa!

Jeg har for nyligt fået en ny bogholder.
Vedkommende har fundet en del fejl og mangler i det arbejde som tidligere bogholdingsfirma lavede.
Det har selvfølgelig været en ekstra udgift for mig.

Jeg synes det ville være fair at mit tidligere bogholdningsfirma betalte de ekstra udgifter.
Men hvordan gør jeg?
Skal jeg først lave en skriftlig klage til mit tidligere bogholdningsfirma?
Eller bare sende dem en faktura med forklaring? Og hvis ja, hvordan gør jeg? Jeg er jo ikke bogholder, så det er ikke noget jeg plejer at skrive på min fakturaer. Desuden er jeg ikke momsregistreret (udfører ikke momsregistreret arbejde).
Eller skal jeg måske gøre helt det tredje?

Jeg har en mail fra min nuværende bogholder, hvor vedkommende fortæller hvor mange timer det drejer sig om og hvad der skulle rettes, for at bogføringen gik op og var rigtig.

Mvh
Amino 2024


ja det første er at kontakte den tidligere bogholder - og jeg ville gøre det skriftligt og så ringe nogle dage efter, hvis du ikke hører noget

Det er ofte problem sager, men hvis der er begået mange direkte fejl som kræver opretning - eller der har været manglende balance over tid, så KAN man vinde sådanne sager - men det skal være ret så gravende OG bogholdere kan der jo blot tages en tur i retten med, hvis ikke de vil tilbagebetale noget, og det er sjældent det betaler sig

Teoretisk  kunne det være den ny der bare vil gøre visse ting anderledes, uden det nødvendigvis gør forskel på resultatet - så der skal være meget klare fejl før det i bedste fald nytter spor

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Altea (Alicante)
Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 2667
Fra  scanboat.com Skrevet kl. 21:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

👍 dejligt du lige fik naglet den. Det er altid rart at få sat nogle flere ord på et kort svar. 

Var bange for at det var for mig der var for meget sortseer. 🤓

Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

Tilmeldt 22. Apr 24
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 08:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Mange tak for dit gode svar John :)

De rettelser den nye bogholder har lavet:
• korrektion af mellemregningen + løn (der er rettet for de fleste af årene. det var en ret konsekvent fejl, der blev gentaget år efter år. Så ud som ejer skyldte virksomhed en hel masse)
• afstemning af bank for både 2022 og første halvår 2023, da banken ikke stemte - den stemte dog frem til ultimo 2021.
• lønsumsafgift var ikke bogført korrekt de sidste år
• der var fejl i bogføringen af B-skat, hvor fx samme postering var bogført 3 gange
• der er rette flere bilag, der var ført med moms (bl. a. i 2021 og endda helt tilbage i 2019)
Alle år er gennemgået for fejl, og banken er tjekket for alle år. Jeg har rettet flere enkeltposteringer, udover det ovenfor anførte, men da det netop har været enkeltposteringer, kan jeg ikke huske de enkelte rettelser. Ovenstående er mere gennemgående fejl (enten gennem et helt år/periode eller gennem flere år), og det er også dem, der har taget længst tid - netop fordi jeg hver gang måtte tilbage og tjekke årene før.

Er overstående klare fejl, eller?

Mvh
Amino 2024





Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46463
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:02
Hvor mange stjerner giver du? :

det lyder som klare fejl (med det forbehold, at den anden part ALTID har en anden forklaring jo) og så bør der være mulighed for at arbejdet med at rette til skal betale af den afgåede - men det er jo stadigt sådan, at du kan skulle i retten (over 1 år og koster noget) hvor du både kan vinde og tabe eller - få delt ret - og omkostning til ret og advokat (tag den ikke uden jurahjælp i retten)

Skat og moms kommer den gamle ikke til at stå for, men tilretning af klare fejl, bør du have mulighed for dækning af, spørgsmålet er mere, om det betaler sig

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 22. Apr 24
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 19:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Mange tak for dit gode svar og gode hjælp John 😊👍

Mvh
Amino 2024
Side 1 ud af 1 (7 indlæg)