Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

spørgsmål til tekstil trykkere

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 3. Jun 08
Indlæg ialt: 50
Skrevet kl. 11:37
Hvor mange stjerner giver du? :

 Hej medaminoer

Jeg render rundt med et lille projekt i støbeskeen, hvor jeg skal have trykt på en masse t-shirts som jeg vil sælge. Pt. er jeg kun lige igang med at søge informationer for at finde ud af om det overhovedet kan lade sig gøre for mig, så jeg håber I kan hjælpe.

Idéen er at jeg skal have et begrænset lager, på 250-300 styks pr. design, og tilbyde mindst 30 forskellige designs. Problemet, som det ser ud nu, er at jeg ikke har pengene til den helt store produktion, og heller ikke pladsen til at have det stående, hvis jeg skulle have det hele produceret i én omgang. Hvis de skal trykkes enkeltvis er jeg godt klar over at de bliver noget dyrere at få lavet, men spørgsmålet er så hvor dyrt.

Indtil nu har jeg fundet priser, på enkelte t-shirts med tryk, som ligger omkring de 80 kr pr styk. Jeg har ikke den store viden inden for trykkeri, men af hvad jeg har læst mig frem til bliver der lavet en form for skabelon som så bruges til at trykke på de enkelte t-shirts. Hvis jeg nu skal have lavet 250-300 styks med ét design, ville denne skabelon vel kunne genbruges, ligesåvel som ved de andre designs? Dette burde vel kunne nedsætte prisen lidt (og så render jeg ikke ud og finder et nyt trykkeri) Wink

 

Derudover ville jeg høre hvilke kvaliteter t-shirts der typisk er at vælge imellem, da jeg har læst mig frem til at kvaliteten påvirker trykket.

På forhånd tak for hjælpen Smile

Hilsen Kenneth

Fra Kastrup
Tilmeldt 19. Sep 06
Indlæg ialt: 954
Skrevet kl. 14:44
Hvor mange stjerner giver du? :

alternativt kan du jo starte med en varmepresser og en kopimaskine :)

 

Jimmy

Tilmeldt 3. Jun 08
Indlæg ialt: 50
Skrevet kl. 11:31
Hvor mange stjerner giver du? :

 Hvor god bliver kvaliteten så? Det skal jo ikke være noget som krakkelerer efter første vask.

Jeg må indrømme at jeg ikke havde overvejet at trykke selv. Det lyder som en dyr investering, men kunne selvfølgelig godt gå hen og blive det billigste i længden, hvis det bliver til noget. I første omgang tror jeg dog jeg vil lade andre gøre det, for ikke at skulle stå med for meget :) Så må det lige koste lidt ekstra. Men jeg vil da bestemt kigge på det.

Tilmeldt 27. Mar 08
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 14:57
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg har været glad for servicen fra Overnite Trykke på Østerbro.  Simon er virkelig behjælpelig. (Han trykkte nogen til Shaka Johnson forening, hilse ham fra os, hvis du nu kontakter ham)

Tilmeldt 19. Aug 08
Indlæg ialt: 65
Fra  Dan Supplies Skrevet kl. 23:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kenneth !!

Jeg kan hjælpe dig med prof udstyr så du selv kan trykke de t-shirts og tilmed til en meget lav pris. kig forbi www.dansupplies.dk og se hvad vi kan tilbyde eller du kan også maile til mig på salg@dansupplies.dk og jeg vil meget gerne give dig prisen for en fornuftig startpakke..

 Mvh.

Michael

www.dansupplies.dk

Worldclass print equipment

Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Indlæg ialt: 2831
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 23:58
Hvor mange stjerner giver du? :

En idé kunne være at få fremstillet de 250-300 tryk, og så ligge dem på lager (i en kuvert)
da selve trykket kan laves som en transfer, som kan gemmes uden at blive ødelagt.
En stor udgift er opstartsomkostninger ved fremstilling af transfers, og stkprisen af disse falder
jo flere man tager, så stk-prisen v/300 er nok 1/4 -1/3 af stkprisen ved f.eks. 10 stk.
Herudover sparer du udgiften til tekstilerne, køb først trøjerne når de skal bruges.

En fordel mere ved dette, er at du jo kan sætte trykket på hættetrøjer, polos, jakker,
sweatshirts tshirts osv.

Der findes rigtig mange forskellige kvaliteter, de helt billige er beregnet til kampagner
og ikke til længere tids vask og brug. Herudover er der også ting som komfort, design
og farver at tage hensyn til.

Rigtig mange tilbyder nu tshirts med videre, med forskellige tryk på, min
fornemmelse er dog at efterspørgslen er aftagende, og forbrugerne er på vej til at blive
mere kræsne, så de trøjer de vil gå rundt med skal være/virke mere eksklusive.

Her undtaget festivaler, her gælder stadig: jo mere usmaglig jo bedre.

Inden du binder for mange penge i projektet, ville jeg undersøge markedet,
om du har nogle potentielle kunder. Lav evt. aftaler med nogle trendstores - ikke nødvendigvis tøjforretninger.

 

Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk -  https://icode.dk

Tilmeldt 3. Jun 08
Indlæg ialt: 50
Skrevet kl. 10:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa!

Tak for alle svarene, og de som har sendt mig en privat besked.

Som jeg også nævnte tidligere havde jeg ikke rigtig set på hvilke muligheder der var for at trykke tingene selv. Jeg havde lidt snakket med et textil trykkeri som også startede i det små, og efter at have tjekket priser på maskineri ser det ud til at være "en del" penge man skal binde i det. Specielt når man tænker på hvor befolket et marked det egentlig er. Der er jo en frygtelig hård konkurrence på området.

Dette er sådan set også en af grundene til at jeg først ville snuse lidt til mulighederne, fordi jeg selv mener at der er ALT for meget juks Smile Og hvis nogen kan overleve på at tegne en våd kat og skrive "I like wet pussy" (skrækkeligt eksempel, men det er rimelig meget stilen for rigtig mange shops. Skulle oven i købet ikke undre mig hvis lige netop det tryk er at finde et sted) - så ville jeg mene at jeg også kan, med noget mere tanke bag mine designs.


Jeg ved endnu ikke om det er noget jeg vil starte med, lidt af samme grund som jeg har lyst til det; der er så mange der laver det samme. Samtidig er det mange penge for en fattig studerende, men er da blevet meget klogere på hvordan det fungere Smile Tak for det....

Tilmeldt 7. Dec 08
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 09:40
Hvor mange stjerner giver du? :

vi laver t-shrits med tryk fra 32kr + moms

du kan bestille det antal du ønsker

kontakt os på n.hansenshop@gmail.com

Tilmeldt 7. Dec 08
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 09:42
Hvor mange stjerner giver du? :

for den billiste t-shrits

 

 

Fra Gistrup
Tilmeldt 13. May 09
Indlæg ialt: 2186
Fra  Tex-tryk Broderi og tryk på tøj i Aalborg Skrevet kl. 23:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Mine hjemmesider: Tryk på tøj -  Tryk på t-shirts

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)