Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Underskud i personligt ejet firma..

Side 2 ud af 3 (27 indlæg)
Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 14:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg rettede så også mit indlæg skal det retfærdigvis siges, men det ændrer ikke ved at jeg, der stort set ikke laver andet end at rådgive revisorer, ud fra de få besvarelser jeg har set dig lave her, har et indtryk af at du ikke rigtig ved hvad du har med at gøre, men lad nu det ligge, for naturligvis afhænger det også i høj grad af hvad du til daglig laver af opgaver eller ikke laver af opgaver.

Jeg er enig med dig så langt at Skat er meget på mærkerne i disse sager, men ofte er det mere uerfarne medarbejdere der fører disse sager fra Skattecentrenes side og jeg mindes ikke at have tabt nogle sager på dette område i ankenævnene eller Landsskatteretten.  

Det jeg mener vedr. afskrivningerne er at du ikke er forpligtet til at foretage fuld afskrivning på driftsmidler. Du genvinder så bare ikke afskrivningerne men får øgede afskrivninger i de kommende år, og udstrækker samtidig afskrivningsforløbet tidsmæssigt.  

 

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Tilmeldt 14. Feb 08
Indlæg ialt: 171
Skrevet kl. 14:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Har de driftmidler et minimumsbeløb, eller tager man det totale af dem?

B.

Shape the future, or die trying 8-)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er saldoafskrivninger under et.

Bent...jeg ha også kørt en del sager med hensyn til hobbyvirksomhed, og aldrig tabt nogen af disse

sager.

Fra KBH
Tilmeldt 5. Nov 08
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 14:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er et fint forum herinde, men syntes godt nok også folk er gode til at kritisere eller nedgøre hinanden. Hvad pokker har det med sagen at gøre. Rådgiv du som du nu gør og lad de andre arbejde sådan som de gør. Der er vel ingen der har sagt at dit ord er lov.
Er ikke selv ekspert i tingene, men syntes det er ulideligt at læse nedgørelser af andre, i stedet for blot at komme med de gode råd i nu burde gøre, er ufatteligt at der skal følge en sviner med til de andre.

Forfærdelig hanekamp om kunderne!!

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er et fint forum herinde, men syntes godt nok også folk er gode til at kritisere eller nedgøre hinanden. Hvad pokker har det med sagen at gøre. Rådgiv du som du nu gør og lad de andre arbejde sådan som de gør. Der er vel ingen der har sagt at dit ord er lov.
Er ikke selv ekspert i tingene, men syntes det er ulideligt at læse nedgørelser af andre, i stedet for blot at komme med de gode råd i nu burde gøre, er ufatteligt at der skal følge en sviner med til de andre.

Forfærdelig hanekamp om kunderne!!

Ved ikke lige, hvem du mønter dit udbrud på.

Måske skulle du lige skrive flere indlæg og se dig lidt omkring, før du kommer med ovennævnte i

dit første indlæg.

Take it easy!

 

Fra KBH
Tilmeldt 5. Nov 08
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 16:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg rettede så også mit indlæg skal det retfærdigvis siges, men det ændrer ikke ved at jeg, der stort set ikke laver andet end at rådgive revisorer, ud fra de få besvarelser jeg har set dig lave her, har et indtryk af at du ikke rigtig ved hvad du har med at gøre, men lad nu det ligge, for naturligvis afhænger det også i høj grad af hvad du til daglig laver af opgaver eller ikke laver af opgaver.

 

Hvad har det her med noget at gøre???

Ja undskyld mig, har jo godt set at du har førsteret herinde, på alting. Latterligt sted, hvor man skal kæmpe om kunderne og det bliver man jo nød til fordi du sidder der som den første og hiver dem i land........

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 16:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Jeg er ikke i tvivl om hvem det er møntet på, og føler mig truffet, og det har jeg ikke noget problem med:

Jeg er skatteekspert, driver og er medejer af en skatterådgivningsvirksomhed, og rådgiver fortrinsvis revisorer og advokater i skattespørgsmål. Jeg har en faglig stolthed og en opfattelse af, at gode råd ikke er gode, hvis de ikke er brugbare men tværtimod sætter folk i en situation som ikke er tilsigtet. Jeg har også en opfattelse af at man skal være ekstra påpasselig med hvad man skriver af råd på en offentlig hjemmeside da budskaber ofte forstås forskelligt. 

Om jeg skal gøre opmærksom på ting som ovenstående er noget andet, og det ville jeg normalt heller ikke gøre, men i det her tilfælde taler vi jo netop om en person der såvel her som flere steder tilbyder sin assistance som revisor, jf. iøvrigt dine bemærkninger om hanekamp. 

Jeg har ingen interesse i at deltage i en hanekamp om kunderne, i og med at jeg som anført ovenfor fortrinsvis rådgiver revisorer, og her taler vi om revisionsfirmaer som i højere grad mangler medarbejdere end kunder. Et problem som er generelt for de fleste revisionsfirmaer her i landet.  Men jeg har en interesse i at forebygge at folk ikke får forkerte råd, og en personlig interesse i at følge med i hvad der rører sig på iværksætterområdet, bl.a. til brug for de kurser, jeg laver for revisorer m.v.  

Så de der bemærkninger om at "hive i land" kan du vist godt pakke sammen igen. Jeg har da i min tid her på Amino været i dialog med, og haft møder, samtaler med flere Amino-brugere, men taler vi om egentlige kundeforhold, eller bare noget som har kastet noget af sig, så kan det tælles på en hånd.   

Øh - Er det i øvrigt rigtigt at du først er blevet bruger her på Amino her i dag. Ja så vil jeg sige ligesom Peter at du udtaler dig på et noget tvivlsomt grundlag.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3338
Skrevet kl. 16:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter - Revisor:

Det er et fint forum herinde, men syntes godt nok også folk er gode til at kritisere eller nedgøre hinanden. Hvad pokker har det med sagen at gøre. Rådgiv du som du nu gør og lad de andre arbejde sådan som de gør. Der er vel ingen der har sagt at dit ord er lov.
Er ikke selv ekspert i tingene, men syntes det er ulideligt at læse nedgørelser af andre, i stedet for blot at komme med de gode råd i nu burde gøre, er ufatteligt at der skal følge en sviner med til de andre.

Forfærdelig hanekamp om kunderne!!

Ved ikke lige, hvem du mønter dit udbrud på.

Måske skulle du lige skrive flere indlæg og se dig lidt omkring, før du kommer med ovennævnte i

dit første indlæg.

Take it easy!

 

 

Du overrasker gang på gang Peter. Har man som ny bruger ikke noget at skulle have sagt? Det er simpelthen den eneste besked jeg kan trække ud af dit ovenstående indlæg - har jeg misforstået dig? Havde du lige lidt for travlt eller hvad gik der galt?

Mandens indlæg er jo ikke helt tosset - stedet er bare ikke det rigtige - en lidt bedre formulering og en ny tråd oprettet specielt til formålet og så kører bussen.

 

VH Jørgen Olsen

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 16:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Glimrende ide Jørgen. Så syntes jeg at I skal oprette en ny tråd med det ene formål at svine Peter, og for den sags skyld mig, til. Så har den gode Martin Thorborg noget konkret at forholde sig til.  Så kan folk jo selv begynde at gætte på hvem der ryger først. Smile

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Jørgen Olsen!

Hvis du formår, så kom dog for en gangs skyld med et fagligt relevant indlæg eller svar, istedet for

at svine andre til, og grave gamle tråde frem.

Jeg ved, at den stadig stikker dybt, at du blev fravalgt som underleverandør hos os.

Men denne beslutning blev ikke taget uden grund.

Over and out...kom videre!

Side 2 ud af 3 (27 indlæg)