Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fra Joomla til et andet CMS?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Sjælland
Tilmeldt 3. Oct 08
Indlæg ialt: 1462
Skrevet kl. 09:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der nogen her der har erfaring med at flytte et community baseret på Joomla (Community builder) over til et andet CMS såsom PHPfox eller lign?

Og hvilke andre social network scripts (Ikke AbleSpace eller Dolphin) kan I anbefale?

Mvh. Rune.

Tilføj mig på Twitter

Fra København
Tilmeldt 15. Sep 08
Indlæg ialt: 62
Fra  Relation House ApS Skrevet kl. 10:23
Hvor mange stjerner giver du? :

hvad er dit problem pt med joomla? og hvad ønsker du af et kommende system?

 

Jon Hauge

relationhouse.com

31 62 62 04

Fra Sjælland
Tilmeldt 3. Oct 08
Indlæg ialt: 1462
Skrevet kl. 12:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jon.

Muligvis PHPfox eller SocialEngine, eller måske et helt tredje. Jeg er bare træt af CB, og mangler en del opgraderinger m.m. og så har jeg mistet taget og overblikket på div. nyere features i Joomla.

En af de ting jeg er træt af er at brugerne ikke selv kan slette deres profiler, men det er jo osse en forældet version, og det er muligvis ændret.

Mvh. Rune.

Tilføj mig på Twitter

Fra København
Tilmeldt 15. Sep 08
Indlæg ialt: 62
Fra  Relation House ApS Skrevet kl. 14:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Mit indtryk er at Dolphin er en meget komplet platform - hvad er din anke mod dem?

 

Drupal kunne måske være en løsning - men jeg kender jo ikke dine specifikke udfordringer så det kan være lidt svært at rådgive dig til en bedre løsning.

Programmerer du selv i det eller hvordan?

Fra Sjælland
Tilmeldt 3. Oct 08
Indlæg ialt: 1462
Skrevet kl. 14:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Jon Hauge - Relation House:

Mit indtryk er at Dolphin er en meget komplet platform - hvad er din anke mod dem?

 

Drupal kunne måske være en løsning - men jeg kender jo ikke dine specifikke udfordringer så det kan være lidt svært at rådgive dig til en bedre løsning.

Programmerer du selv i det eller hvordan?

Jeg har læst Reviews af forskellige social network software, og nej det ville være synd at sige at jeg programmerer i det bruger jeg andre til.

Drupal er som Joomla ikke oprindeligt baseret med henblik på communities, og jeg mener at ha´ læst et sted at det er muligt at overføre fra Joomla til PHPfox.

Det kan osse godt være at jeg bare skal ha´opgraderet/opdateret Joomla siden, det er ikke mig der kører den til daglig, så jeg er ikke inde i detaljerne (hvilket jeg var engang).

Mvh. Rune.

Tilføj mig på Twitter

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 14:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du kører joomla 1.0.x og den gamle CB så vil det uden tvivl være en mindre revolution at opgradere til Joomla 1.5.x (1.5.8 pt.) og den nye CB som er skrevet til joomla 1.5 serien native.

Når det er sagt / skrevet så er CB jo hvad CB er og reelt set bruger du jo bare joomla omgivelserne til at afvikle den community software (CB) som du bruger og hvis du rent strukturelt ikke mener at CB kan løfte opgaven på lang sigt så skal du enten få udviklet noget selv til joomla eller skifte platform tik en community platform som matcher dine behov / forventninger.

Jeg kender desværre ikke phpfox og de andre så kan ikke byde ind med en konkret løsningsmodel.

Fra København
Tilmeldt 15. Sep 08
Indlæg ialt: 62
Fra  Relation House ApS Skrevet kl. 18:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Problemet er at vi ikke ved hvad det er for et community vi helt konkret snakker om.

Der er altid fordele og ulemper ved alle systemer - så alt skal ses i den kontext hvori man skal bruge løsningen.

Kan du løfte sløret lidt?

 

 

Fra Sjælland
Tilmeldt 3. Oct 08
Indlæg ialt: 1462
Skrevet kl. 18:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Jon Hauge - Relation House:

Problemet er at vi ikke ved hvad det er for et community vi helt konkret snakker om.

Der er altid fordele og ulemper ved alle systemer - så alt skal ses i den kontext hvori man skal bruge løsningen.

Kan du løfte sløret lidt? 

Jeg mente ellers at ha´ forklaret det, det kan være at jeg misforstår dit spørgsmål. Der er tale om et ganske almindeligt online community netværk bygget på joomla og med Community Builder fra Joomlapolis.

Det er medlemmer, der har deres egen profil, galleri, gæstebog osv. Kender du Community Builder, Jon?

Mvh. Rune.

Tilføj mig på Twitter

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)