Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Pris for autohjælp og transport.

Side 4 ud af 4 (40 indlæg)
Fra Helsingør
Tilmeldt 3. Jan 09
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 15:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg må indrømme at jeg ikke havde læst godt nok i timen. Reglen er ingen tilladelse hvis vogn toget er under 3500 kg TOTALT. Så autotransporter med bil på ladet 3000 kg trailer 400 kg plus bil 900 kg. = Tilladelse. Pris 19.500 til 23.500 krConfused

Tilmeldt 6. Dec 08
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 16:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Citat fra Færdselsstyrelsen:

Du skal have en vognmandstilladelse, hvis du vil transportere gods for andre (godskørsel for fremmed regning) med en lastbil eller et vogntog med en samlet totalvægt over 3,5 tons.

Citat slut.

Hvis du kobler en trailer på din autotransporter, så er den tilladte totalvægt over 3500 kg, og så kræves der vognmandstilladelse.

Mvh.

FrankW

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3337
Skrevet kl. 16:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja en vognmandstilladelse er en dyr fornøjelse - du skal igennem et latterligt ubrugeligt kursus (for at det skal være så besværligt som muligt at blive vognmand) - og du kan ikke trække "kursusudgiften" fra ! :-)

Vi er som udgangspunkt ikke interesserede i konkurrence her i Danmark.

VH Jørgen Olsen

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 16:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Jørgen Olsen:

Ja en vognmandstilladelse er en dyr fornøjelse - du skal igennem et latterligt ubrugeligt kursus (for at det skal være så besværligt som muligt at blive vognmand) - og du kan ikke trække "kursusudgiften" fra ! :-)

Vi er som udgangspunkt ikke interesserede i konkurrence her i Danmark.

Nu skal man ikke latterliggøre de vognmænd der har taget kursus, ved at sige at det er et latterligt ubrugeligt kursus..

Som alt andet skal de brådne kar sorteres fra og masser af tidligere vognmænd med biler over 3500 kg kørte bare som det passede dem og var ligeglade med kunderne.

Sådan er det næsten ikke idag og det takket være de gode regler for at kunne starte en vognmandsfirma op og samtidig skal man have lidt penge eller værdier som sikrer troværdighed over for kunder.

mvh

 

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3337
Skrevet kl. 16:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Lanther:

Jørgen Olsen:

Ja en vognmandstilladelse er en dyr fornøjelse - du skal igennem et latterligt ubrugeligt kursus (for at det skal være så besværligt som muligt at blive vognmand) - og du kan ikke trække "kursusudgiften" fra ! :-)

Vi er som udgangspunkt ikke interesserede i konkurrence her i Danmark.

Nu skal man ikke latterliggøre de vognmænd der har taget kursus, ved at sige at det er et latterligt ubrugeligt kursus..

Som alt andet skal de brådne kar sorteres fra og masser af tidligere vognmænd med biler over 3500 kg kørte bare som det passede dem og var ligeglade med kunderne.

Sådan er det næsten ikke idag og det takket være de gode regler for at kunne starte en vognmandsfirma op og samtidig skal man have lidt penge eller værdier som sikrer troværdighed over for kunder.

mvh

Jeg kan ikke se hvorfor man skal forlange at man skal have penge / værdier for at sikre troværdighed. Det eneste man sikrer er skyhøje priser.

Hvis man nu undlod at begrænse udbudet ville de brodne kar automatisk forsvinde - de ville blive udkonkurreret.

Jeg latterliggør ikke de vognmænd der har taget kurset - men jeg synes det er synd vi skal gå glip af alle de potentielt gode vognmænd der ikke kan rejse den fornødne kapital.

Selve kursernes indhold er dog dybt til grin.

VH Jørgen Olsen

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 17:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jørgen Olsen

Det er fordi, der før i tiden fandtes masser af ledige mennesker, der syntes det var sjovt at købe en skrotbil og så dumpe prisen til stor skade for seriøse vognmænd.

Fordi man kunne købe en skrotlastbil til 20.000 kr og tage arbejde fra andre er ødelæggende for mange der er seriøse i bestræbelserne på at tjene en årsløn de kan leve af.

Med hensyn til vognmandskurset og stillelse af en form for garanti kan jeg ikke se noget forkert i, at man som kommende vognmand lærer om regnskab, love og regler og at de er til for at hjælpe og ikke til for at bryde.

Jeg kan godt forstå, at er man ikke god til regnskab eller styring af en vognpark og ikke kan bestå en vognmandsbeviskursus, så er det bare godt for personen for han bør så nok vælge et andet erhverv som er mindre krævende.

Man kan heller være doktor, uden at have gennemgået et uddannelsesforløb.

Næste skridt her fra i år er, at at samtlige chauffører der fører en lastbil over 3500 kg skal til obligatorisk kursus hvert 5. år og det gælder også selvkørende vognmænd.

mvh

 

Fra Helsingør
Tilmeldt 3. Jan 09
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 17:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ser blot dette kursus som et bump på veje. Jeg ved hvor jeg vil hen med mit firma, og har ikke problemer med at vise jeg er seriøs, og kan rejse de penge der er nødvendige. Jeg må så bare vente lidt med at køre med trailer.

Mvh.

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3337
Skrevet kl. 17:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Lanther:

Hej Jørgen Olsen

Det er fordi, der før i tiden fandtes masser af ledige mennesker, der syntes det var sjovt at købe en skrotbil og så dumpe prisen til stor skade for seriøse vognmænd.

Fordi man kunne købe en skrotlastbil til 20.000 kr og tage arbejde fra andre er ødelæggende for mange der er seriøse i bestræbelserne på at tjene en årsløn de kan leve af.

Med hensyn til vognmandskurset og stillelse af en form for garanti kan jeg ikke se noget forkert i, at man som kommende vognmand lærer om regnskab, love og regler og at de er til for at hjælpe og ikke til for at bryde.

Jeg kan godt forstå, at er man ikke god til regnskab eller styring af en vognpark og ikke kan bestå en vognmandsbeviskursus, så er det bare godt for personen for han bør så nok vælge et andet erhverv som er mindre krævende.

Man kan heller være doktor, uden at have gennemgået et uddannelsesforløb.

Næste skridt her fra i år er, at at samtlige chauffører der fører en lastbil over 3500 kg skal til obligatorisk kursus hvert 5. år og det gælder også selvkørende vognmænd.

mvh

Hej.

Det svarer lidt til at lukke for alt import fra Kina for ikke at tage livet af den danske produktion - da kineserne sælger deres varer til dumpingpriser (hvor horribelt).

Det er jo desværre også en realitet (i nogen omfang) da der bliver lagt høje toldsatser på de varer vi ønsker at støtte produktionen til herhjemme.

Jeg er sikker på at jeg har en del af landets økonomer i ryggen når jeg siger: lad falde hvad ikke kan stå.

Seriøse vognmænd er ikke seriøse nok hvis de ikke kan udkonkurrere en lille ikke-etableret virksomhed.

Store virksomheder har ikke noget eksistensgrundlag hvis de bliver dyrere i takt med at de vækster. Bliver en virksomhed stor burde den rent principielt kunne udkonkurrere en lille enkeltmandsvirksomhed da den har STORDRIFTSFORDELE.

 

Lanther:
Med hensyn til vognmandskurset og stillelse af en form for garanti kan jeg ikke se noget forkert i, at man som kommende vognmand lærer om regnskab, love og regler og at de er til for at hjælpe og ikke til for at bryde.

Det kan jeg heller ikke se noget forkert i-  i NOGEN brancher !!! Hvad med at alle selvstændige erhvervsdrivende skal tage det her kursus og sende kursusbevis med i ansøgning om momsnummer hos eogs?

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 17:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Nu er det ikke mig der har lavet reglerne, men man skal forstå, hvorfor man gør det.

At rejse kapital er ikke noget problem for dig og det er helt fin.

Hva´så med at tilmelde dig et kursus og komme igang hurtigst muligt.

tryk her og find et billig godt sted

mvh

 

Tilmeldt 10. Aug 08
Indlæg ialt: 979
Skrevet kl. 19:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Selvom jeg er helt på linie med Jørgen Olsen omkring konkurrenceforhold, så er autotransportbranchen ikke uden konkurrence. Jeg har ½ part i to autoværksteder på 30.år og jeg genkender overhovedet ikke de priser/beregninger der er nævnt her. Jeg kan sagtens google mig til hvor du har prisen fra, men det er jo ikke sådan i branchen. Dels fordi autotransport til forhandlere/værksteder omhandler andre "deals" end selve transporten, dels fordi markedet overhovedet ikke er (og aldrig har været) til at et prof. værksted/forhandler betaler for en vognmands tomkørsel. Selv i disse co2 tider får du ikke nogen erhvervsfolk til at betale for at køre med luft på ladet.Huh?

Så inden du tager på kurser, undersøger om du overhovedet må køre med trailer (kørekort) m.m. - så skulle du ringe rundt til dine potientielle kunder og forhøre om de overhovedet vil benytte dig, - og i givet fald hvilken pris de ville finde interessant. Først da skal du tage regnemaskinen frem.

Der er plads til nye aktører, men se nu lige først om der er kunder til den pris du forestiller dig........

/Michael

 

 

Side 4 ud af 4 (40 indlæg)