Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan vælger man webprogrammør ?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Aug 08
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 09:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej !

Inden længe skal jeg have lavet min portal, men da jeg ikke har nogen tekniske forudsætninger, skal jeg bruge en webprogrammør.

Jeg er næsten færdig med en kravspecifikation, layout, logoer mv, og kommer tilbage her på Amino.dk når den er helt klar (i den kommende uge).

Men hvordan vælger jeg programmør, udfra hvilke kriterier, og hvornår i processen ?

Jeg kan i princippet stå med flere der kan lave det jeg ønsker, og måske for samme pris - hvordan vælger man så ?

/Henrik

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 09:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 4 person

I bund og grund handler det vel om tillid men derudover så kan man jo se på evt. kundeudtalelser og referencer og sikre sig at udbyderen har leveret noget før som gør at man føler sig nogenlunde sikker på at leverandøren kan matche opgaven.

Dertil kommer at man kan kommunikere med leverandøren, at man føler sig i sikre hænder og at der er etableret en gensidig tillid - er de punkter opfyldt så går det for det meste.

Fra København
Tilmeldt 11. Jun 08
Indlæg ialt: 661
Fra  Signifly ApS Skrevet kl. 11:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,3 stjerner givet af 3 person

Ronnikc:

I bund og grund handler det vel om tillid men derudover så kan man jo se på evt. kundeudtalelser og referencer og sikre sig at udbyderen har leveret noget før som gør at man føler sig nogenlunde sikker på at leverandøren kan matche opgaven.

Dertil kommer at man kan kommunikere med leverandøren, at man føler sig i sikre hænder og at der er etableret en gensidig tillid - er de punkter opfyldt så går det for det meste.

Jeg er helt enig i hvad du skriver Ronni. Er det en større opgave, kan du med fordel også researche lidt på det firma du vælger. Det er sjældent at deres egen hjemmeside giver et særlig objektivt billede. Selvfølgelig kan kundeudtalelser og referencer kigges igennem, men husk at det som regel kun er "toppen af isbjerget".

Derudover kan du, igen hvis det er et større projekt, alliere dig med en rådgiver, som har programmeringsteknisk indsigt. Et par timer til en sådan konsulent i starten, midten og afslutningen af produktionen, vil formentlig være godt givet ud. Det er svare lidt til når man skal opføre en bygning. Her finder man en entrepenør som siger at de kan klare opgave, men man ansætter også rådgivende ingeniører til at sikre at arbejdet bliver gjort rigtigt, tidsplanen overholdt, osv... Den samme model kan man bruge indenfor udvikling, blot i mindre målestok. Det kræver selvfølgelig at dit projekt har en given størrelse før end det kan betale sig.

Held og lykke med det!

Boldrer mig med de kreative wunderkids i Signifly - et Digitalt Bureau i København. Altid en god Amino-pris.

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 12:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person
Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 12:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ronnikc:

I bund og grund handler det vel om tillid men derudover så kan man jo se på evt. kundeudtalelser og referencer og sikre sig at udbyderen har leveret noget før som gør at man føler sig nogenlunde sikker på at leverandøren kan matche opgaven.

Dertil kommer at man kan kommunikere med leverandøren, at man føler sig i sikre hænder og at der er etableret en gensidig tillid - er de punkter opfyldt så går det for det meste.

Jeg er helt enig her. Vil dog også sige at kommunikationen og tilliden er noget af det du skal lægge MEGET vægt på.

Fra Give
Tilmeldt 8. Aug 06
Indlæg ialt: 116
Skrevet kl. 12:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,5 stjerner givet af 2 person

Undersøg hvilke referencer de forskellige har, og besøg evt. deres hjemmesider for at få et godt indblik. På den måde kan du også hurtigt få en fornemmelse af om designeren benytter de samme skabeloner til design hver gang.

Derud over er der selvfølgelig også prisen, og hvad den inkludere.

Mvh.

Lasse Hedeby

Tilmeldt 17. Aug 08
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 20:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej alle

Tusind tak for gode svar !!

Jeg går videre, og sender lige en PM til relevante

Takker!

/Henrik

Fra København
Tilmeldt 15. Sep 08
Indlæg ialt: 62
Fra  Relation House ApS Skrevet kl. 09:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal være meget velkommen til at sende kravspec til mig - så vil jeg beregne en pris og et tilbud til dig.

MVH

Jon Hauge

jon@relationhouse.com

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)