Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

6 dobling af webhotel pris?

Side 1 ud af 4 (37 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 22. Oct 07
Indlæg ialt: 680
Fra  Hjemmesideshoppen Skrevet kl. 14:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg har et webhotel ved web10.dk, som jeg har haft i 3 år. og som egentlig bare har stået.

Jeg har så lige modtaget den årlige faktura for hotellet, men prisen er steget fra 108 kr/år. til 612 kr/år.

De har opgraderet webhotellet med noget plads, men uden jeg har forespurgt det. Og efter hvad jeg ved ville denne udvidelse kun svarer til hvad omkostningerne reelt er falet indenfor erhvervet i at stille det plads til rådighed.

Mit spørgsmål er: Kan de godt bare ændre prisen med 600% uden nogen som helst godkendelse fra min side?

Mvh.
Sven

Fra Aarhus C
Tilmeldt 4. Nov 05
Indlæg ialt: 302
Fra  dotSEO ApS Skrevet kl. 14:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Sven

Jeg kender ikke reglerne på området men jeg kunne forestille mig at man skal varsles om prisstigningen, 1 måned forinden at de nye priser træder i kraft.

Er du ikke blevet varslet om pris stigningen på nogen måde?

Web10 skriver på deres side: http://web10.dk/footer.php?area=cond (Ændringer i abonnement
Web10 kan uden varsel ændre i de i abonnementet inkluderede muligheder og tjenester såfremt dette vurderes nødvendigt af hensyn til datasikkerhed, lovgivning eller lignende.)

Dbh.
Paw Hellegaard

SEO konsulent fra dotSEO ApS: Søgemaskineoptimering

Fra Aarhus C
Tilmeldt 4. Nov 05
Indlæg ialt: 302
Fra  dotSEO ApS Skrevet kl. 14:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det ser ud til at web10 har udsendt en meddelse om pris ændringerne: http://www.web10.dk/_news/show.php?nw=news_pr

Dbh. Paw Hellegaard

SEO konsulent fra dotSEO ApS: Søgemaskineoptimering

Fra Brovst
Tilmeldt 20. Jan 09
Indlæg ialt: 425
Skrevet kl. 14:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Swon:

Hej,

Jeg har et webhotel ved web10.dk, som jeg har haft i 3 år. og som egentlig bare har stået.

Jeg har så lige modtaget den årlige faktura for hotellet, men prisen er steget fra 108 kr/år. til 612 kr/år.

De har opgraderet webhotellet med noget plads, men uden jeg har forespurgt det. Og efter hvad jeg ved ville denne udvidelse kun svarer til hvad omkostningerne reelt er falet indenfor erhvervet i at stille det plads til rådighed.

Mit spørgsmål er: Kan de godt bare ændre prisen med 600% uden nogen som helst godkendelse fra min side?

Mvh.
Sven

For gudsskyld - flygt fra Web10 - det er noget af det frygtiligste man kan forestille sig. Jeg brugte 2 år på at slippe fri af deres klør.

Det her kan måske gøre det lidt lettere for dig.

Skriftlig opsigelse skal ske ( jeg mener ) 1 md inden næste faktura sendes til dig.

Tilmeldt 2. Dec 08
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 14:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har modtaget beskeden fra dem for et par måneder siden.

 

De skrev også at jeg kunne sige nej tak og stoppe aftalen.

 

skriv til support og spørg, da

Fra Købehavn
Tilmeldt 30. Oct 08
Indlæg ialt: 185
Skrevet kl. 14:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

En prisstigning skal varsles med minimum 30 dage! Men hertil skal det nævnes at du er fritstillet!

Vil du have et webhotel uden 'cowboy-tricks' er du velkommen hos mig ;-)

Fra Århus
Tilmeldt 22. Oct 07
Indlæg ialt: 680
Fra  Hjemmesideshoppen Skrevet kl. 14:41
Hvor mange stjerner giver du? :

denne prisstigning har jo intet med datasikkerhed eller lovgivning at gøre..

Mener bare jeg fik afvide engang hvor jeg selv ville lave en kontrakt, at man godt kunne skrive det i kontrakten.
Men at det ikke var lovligt derfor ville det altid blive set væk fr ai en evt. retsag.

Og at prisændringer dermed skulle være rimligt begrundet eller godkendt af køber.

vi snakker 600% for samme produkt? det kan da på ingenmåde betegnes som rimeligt?

Fra Århus
Tilmeldt 22. Oct 07
Indlæg ialt: 680
Fra  Hjemmesideshoppen Skrevet kl. 14:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Dvs. jeg kan flytte mine domæner og lade vær at betale for dette "nye" produkt?

Fra Aarhus C
Tilmeldt 4. Nov 05
Indlæg ialt: 302
Fra  dotSEO ApS Skrevet kl. 14:45
Hvor mange stjerner giver du? :

For din egen penge pungs skyld - Skriv en skriftlig opsigelse til dem.

Tag evt. kontakt til deres support telefonisk først for at få afklaret om du overhovedet kan komme ud af aftalen.

Paw

SEO konsulent fra dotSEO ApS: Søgemaskineoptimering

Tilmeldt 2. Dec 08
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 14:48
Hvor mange stjerner giver du? :


Prisændringen træder i kraft d. 1. februar 2009. Starter din abonnementsperiode før denne dato, er det først næste abonnementsperiode, som vil indeholde den nye pris.

Din næste faktura vil automatisk have den nye pris påtrykt og bliver udsendt med 45 dages varsel, sådan at du har mulighed for rettidigt at opsige dit abonnement, såfremt du fremover ikke ønsker at fortsætte som kunde hos os.

fra min web10-mail. Jeg citerer denne for at forklare at de gør det på fair vis (synes jeg da). For at afvise misforståelserne om uvarslet prisstigning

Side 1 ud af 4 (37 indlæg)