Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg har en ide...

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 12:48
Hvor mange stjerner giver du? :

som måske kan blive til noget (tror jeg i hvert fald). Jeg kunne i hvert fald godt have brugt det, da min søn var lille...

Jeg har ikke lyst til at være iværksætter eller have egen virksomhed eller stå med et kæmpe udviklingsarbejde. Jeg vil gerne bare give min idé til nogen der kan føre den ud i livet, så den kan hjælpe andre.

Hvordan gør jeg det?

Fru_Suresen

Tilmeldt 21. Apr 05
Indlæg ialt: 209
Skrevet kl. 12:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Du kan jo prøve at beskrive den her. Hvis den er god skal der nok være nogle interesserede der giver sig til kende.

Mvh.

Michael

Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 16:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Michael

Tak for dit svar

Det handler om børn i cykelstole. Jeg var træt af, at skulle pakke junior ind i regntøj, hver gang det dryppede. Mange gange lå hans regntøj hos vores dagplejemor og vi var derfor nød til at have to sæt :-(

I stedet endte jeg med at tage regnslaget til klapvognen og sætte det over både junior og cykelstolen. Det passede jo ikke helt, men han holdt sig tør.

Jeg ville gerne købe et regnslag som man kunne bruge til cykelstole, men jeg kunne ikke finde det i nogen butikker. Der skulle jo selvfølgelig være en lille vandtæt "taske" med, som kunne hænge bag på stolen, så man altid havde regnslaget med sig og nogle gode elastikker som kunne gå ned om "fødderne" på stolen.

Er der andre, der synes, det kunne være en god idé?

Hilsen

Fru_Suresen

 

Tilmeldt 2. Dec 08
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 16:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Såfremt barnet kan få luft Surprise

Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 16:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kklitgaard

Jeg skriver dette med et stort smil på læben, men jeg går ud fra, at du ikke har kørt med børn i klapvogn. Der er nemlig et hul til hovedet - ergo kan barnet få luft.  :-)

Man kunne jo udstyre regnslaget med en lille fiks hætte med skygge, så barnet ikke får regn i hovedet. Hætten skal dog være så stor, at der er plads til en hjelm.

Fru_Suresen

Tilmeldt 27. Jan 09
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 16:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa
Jeg synes idéen er rigtig god, dog passer den ikke lige til hvad jeg formår at få ud i livet, men er sikker på at de herinde som har med børnetøj og børne udstyr at gøre, ville kunne løse denne rimelig let :-)

Jeg har selv haft problemet, og købte som dig et regnslag til en barnevogn, dog syede jeg det om, så det passe til barnestolen. For ikke at barnet så skulle have det hængende ned i hovedet satte jeg en "stang" fast bag på stolen med en runding i toppen, så det virkede lidt som en lille rund brusekabine over stolen med luft hullet foran, så barnet selvfølgelig kan få luft og har udsyn. Det virkede fint, men var måske ikke det smarteste nye look :-D

Mvh Sanne

Fra Farum
Tilmeldt 9. Dec 06
Indlæg ialt: 1044
Skrevet kl. 18:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 18:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Birgit - Min-mave.dk:
Er det et regnslag som det her du leder efter?

Puha - det skulle mine børn ikke udsættes for. Tænk hvis vinde blæser en snip af regnslaget hjulet med 25 km/t på vej ned ad Humlebakken i Aalborg. Regnslaget blokkerer baghjulet, hvor ved cyklen kommer i skred og vælter, så mor bliver slynget ud under en lastbil, mens lille Pusser skrider videre ind over fortovet. Cyklens fart standses, idet barnehovedet rammer en lygtepæl. Heldigvis har Pusser cykelhjelm på, så hjerneskallen holder til det - et held, der desværre ikke kan bruges til noget, idet regnslaget strammede til om Pussers hals, allerede før cyklen skred ud.

Ja, undskyld min negativitet, men børnenes sikkerhed ligger mig altså på sinde.

Da vores børn var i den alder, havde vi dem i dertil indrettet cykeltrailer. Den ene gang, hvor cykeltraileren væltede (på Vesterbro i Aalborg), fordi jeg teede mig tåbeligt i et sving, kunne min datter nøjes med et sår på hendes hånd, som var i stand til at række uden for traileren, hvor hun ellers sad trygt spændt fast.

mvh Hans

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 18:37
Hvor mange stjerner giver du? :

- men ideen er selvfølgelig god nok, hvis der er taget højde for ovenstående situation.

mvh Hans

Fra Farum
Tilmeldt 9. Dec 06
Indlæg ialt: 1044
Skrevet kl. 18:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Hans

Jeg har ikke selv stiftet bekendtskab med disse regnslag

Linket var udelukkende for at vise at ideen var brugt, men måske kan den videreudvikles til at tage højde for endnu flere risikomomenter - som du f.eks. nænte en af - så vores uerstattelige børn kommer sikkert  fra A til B. 

Jeg har også selv været total tilhænger af cykelanhængere, hvor jeg synes de virker bedst beskyttet.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)