Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Php formmail. Hvordan?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Give
Tilmeldt 13. Feb 09
Indlæg ialt: 66
Skrevet kl. 22:34
Hvor mange stjerner giver du? :

SmileGodaften allesammen.

 

Jeg er stødt på et spørgsmål mht. formmail.

er der nogle af jer der kan give mig en 1-2-3-4 guide til hvordan jeg laver en formmail, og hvordan jeg uploader den til min hjemmeside.

Jeg har kigget efter en del toturials rundt omkring, men forstår det satdig ik helt.

I mange af dem står der eks: <form method="post" action="/cgi-bin/FormMail.pl">

Så mit spørgsål er:

1. Hvad er :action="/cgi-bin/FormMail.pl">

2. Hvor får jeg /cgi-bin/formmail.pl fra, og hvad er det??

Jeg håber virkelig der er nogle af jer der kan hjælpe. Jeg bruge one som udbyder hvis det har noget at sige..

mvh Caroline

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 22:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Give
Tilmeldt 13. Feb 09
Indlæg ialt: 66
Skrevet kl. 22:59
Hvor mange stjerner giver du? :

den har jeg fundet frem til.. :-) Men jeg forstår hvor den der formmail.pl skal komme fra.?? er det noget der automatisk sker eller hvad?? Eller er det en jeg selv skal lave? I det tilfælde... hvordan??

Og tak for det hurtige svar.. er ved at være desperat.. :-)

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 23:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er noget der ligger der som standard, så det skal du ikke selv pille i.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Give
Tilmeldt 13. Feb 09
Indlæg ialt: 66
Skrevet kl. 23:09
Hvor mange stjerner giver du? :

hvor ligger det henne.. for jeg kan ik se det nogen steder...?? det skal man måske heller ikke kunne?? Nu har jeg prøvet at gøre som den guide fra oone siger, og får det her frem.. http://www.logo-webdesign.dk/cgi-bin/FormMail.pl

så forstår det ik helt??

 

Fra Give
Tilmeldt 13. Feb 09
Indlæg ialt: 66
Skrevet kl. 23:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan så se den ikke vil lade dig se linket.. men, den skriver :  bad/no recipient. Og må indrømme jeg ikke helt forstår hvad det betyder??

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 23:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal slet ikke tænke på den side på noget tidspunkt, du skal blot indsætte koden fra http://www.one.com/da/support/faq/hvordan-opsaetter-jeg-formmail der på din egen hjemmeside hvor du gerne vil have at folk skal taste tingene ind for at sende dem via din formmail.

Du skal rette stien til formmail til dit eget domæne, og i redirect skal du angive den side der skal stilles videre til, når formailen er sendt.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 23:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Det du skal sørge for er at lave formen på siden.

Når din gæst så udfylder formen og trykker på knappen, så bliver det script i mappen cgi-bin kaldt og det sørger for at du får formen på e-mail.

Der burde ikke være nogle problemer med det og det spiller som det skal. Blot du følger vejledningen.

 

http://www.scriptarchive.com/readme/formmail.html#setting_up - Længere nede ved "Form Configuration" kan du se hvordan du sætter formen op.

Fra Stenstrup
Tilmeldt 14. Aug 08
Indlæg ialt: 57
Skrevet kl. 23:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej 

Nu ved jeg jo ikke hvor meget du kender til de forskellige program-sprog der benyttes på servers? - men Formmail er et php-script - et program der afvikles på serveren, i modsætning til html der afvikles på din computer. Det har naturligvis den fordel at det er meget hurtigere, og sikrere da afsendelsen sker på serveren.

De fleste større udbydere har sådanne mail-scripts liggende på deres servere til håndterning af f.eks. mails og du skal så blot sørge for at sætte din mailformular op i html og kalde scriptet f.eks. ved at man clicker på send mail -knappen. Normalt vil et mail-script ligge i undermappen "cgi-bin"  - hvis ikke den gør det, er du nødt til at uploade et script til den mappe.

Du kan læse mere om Formmail-scriptet her http://www.html.dk/artikler/00012/

Husk der kan være forskel på store og små bogstaver - og hold tungen lige i munden mht. variablerne.

God fornøjelse.

Venligst 

Karsten

Fra Give
Tilmeldt 13. Feb 09
Indlæg ialt: 66
Skrevet kl. 23:31
Hvor mange stjerner giver du? :

kan jeg få en af jer til at skrive fuldstændigt hva jeg skal gøre.. for det firker bare ikke... :-) sådan en 1-2-3-4- guide....  formmails for dummies.. ha ha.,. griner.. Smile

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)