Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Faktura´s betalings frist

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)
Fra Fredericia
Tilmeldt 27. Jan 09
Indlæg ialt: 115
Skrevet kl. 21:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Men Tak for svarene skulle bare lige være 100 % sikker i min sag ellers var der en del der skulle laves om over for de andre kunder.

Tilmeldt 25. May 06
Indlæg ialt: 1020
Fra  Payday A/S Skrevet kl. 00:19
Hvor mange stjerner giver du? :

En lille tilføjelse:

Du behøver ikke sende en kreditnota og en ny faktura med den nye betalingsdato. Det er helt i orden at aftale en ny betalingsfrist telefonisk. Men det er altid en god idé at bekræfte det på mail, så du altid har noget, hvis der senere skulle blive et problem.

Jeg vil også gerne supplere et af de øvrige svar, hvor det blev nævnt at store firmaer ofte har en lidt halvtung forretningsgang. Det kan jeg til fulde bekræfte. De lange betalingsfrister er ofte udelukkende et praktisk problem.

Dag 1: Du sender faktura

Dag 2: Faktura modtages, registreres og sendes til godkendelse

Dag 3-20????: Faktura ligger i en bunke hos den person, der skal godkende!!

Dag 21: Kreditorbogholderen rykker for godkendelse

Dage 21: Kreditorbogholderen rykker igen........

Dag 30: Faktura bogføres og anvises til betaling

Dag.... osv.: Der skal være 2 personer, der skal godkende betalingen i banksystemet.

Dette er et helt typisk forløb i en stor virksomhed!

Og de stakkels kreditorbogholdere er så træææætte af, at få telefonisk rykkere fra små leverandører - derfor kan de være lidt hårde i filten, når de meddeler, at "sådan er det bare. Take it or leave it"!

Det bedste råd jeg kan give dig, hvis du står og mangler pengene: Ring superhøfligt til kreditorbogholderen og spørg om hun kan trylle lidt. Det betyder så meget for dig. Hvis du får hende/ham til at trylle - så ring og sig tak. Du vil blive husket til næste gang.

 

 

Fra København
Tilmeldt 18. Mar 09
Indlæg ialt: 74
Skrevet kl. 01:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Rigtig god ide at ringe og sige tak til kreditorbogholderen, når regningen bliver betalt - det huskes, for mange brokker sig bare, men siger aldrig tak når der så sker noget.

Fra Fredericia
Tilmeldt 27. Jan 09
Indlæg ialt: 115
Skrevet kl. 08:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej 

Pengene gik ind i går næsten en uge efter og uden jeg har rykket for dem havde først tænkt mig at gør det sidste i næste uge. så nu mangler der så en som jeg sendte i går. Har tænk mig på søndag eller på mandag at sende hende et brev hvor jeg oplyser hende om at vi er et lille firma og har stærkt brug for at hun betaler inden for de 15 dag pga lønninger til personalet for ellers kan jeg ikke lave opgaver for dem da folk ikke vil arbejde når de ikke kan få løn til tiden og at min bank kun vil give mig flere penge at arbejde med hvis jeg kommer med en god kontrakt. så må vi se hvad hun siger. 

God weekend til alle.

Tilmeldt 25. May 06
Indlæg ialt: 1020
Fra  Payday A/S Skrevet kl. 17:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej - skriv ikke det.

Hvem tør sætte en opgave igang hos en leverandør, der måske ikke kan færdiggøre opgaven, hvis ikke pengene indgår før næste lønudbetaling.

Ring hellere og sig tak for at hun sidste gang fik ekspederet din faktura hurtigt, og at du håber du er med i hendes tanker med hensyn til den faktura, du netop har sendt.

 

 

Fra Kolding
Tilmeldt 19. Feb 09
Indlæg ialt: 602
Fra  Customerwise A/S Skrevet kl. 17:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Brian,

Har du nogle handel og leveringsbetingelser?

Hvis du har et aftalegrundlag på plads inden i indgår samarbejde, så kender kunden reglerne, og du rager ikke uklar på nogen måde.

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Kloge ord fra Espresso i denne tråd, som er værd at lytte til!Yes

Fra København
Tilmeldt 18. Mar 09
Indlæg ialt: 74
Skrevet kl. 18:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej for pokker - skriv ikke det ! Hvis du viser at du ikke er overlevelsesdygtig risikere du at de finder en anden leverandør - jeg ville heldere forsøge at få en god dialog med din bankmand - måske sætte ham/hende BCC når du sender den slags faktura ud - så kan de få en fornemmelse for at der også kommer et indgående cash-flow - og det er det som er vigtigt for dem, hvis du skal have kredit.

Alternativt skulle du overveje fakturing - det er meget almindeligt i Sverige - her "sælger" du fakturaen - får måske 80% udbetalt med det samme - og så 17% udbetalt når kunden har betalt (eller hvad procenter I bliver enig om) - det er en dyr form for kredit - men hvis kunderne vil have en lang betalingsfrist - så er det måske en løsning.

 

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 18:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er ikke bare en dyr form for kredit, men også ganske omkostningskrævende at starte op i Danmark. Det kræver en omsætning af en vis størrelse før det kan svare sig.

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)