Jeg ville lige høre hvor besværligt det er hvis man som virksomhed skal købe en vare i udlandet. I mit tilfælde overvejer jeg at investere i en server til min virksomhed - som jeg har set i England. Skal min virksomhed registreres specielt hos E&S hvis jeg skal kunne købe varer fra udlandet?
Skal jeg bare bogføre varen som en udgift ligesom ved køb af varer i Danmark? (bare uden at trække den danske moms fra)
Hvis du køber noget i et andet EU land burde der vel ikke være nogle hindringer - det ville være imod tankerne omkring det frie marked. Ved ikke lige hvordan man håndtere det med momsen.
Hvis du har et firma i DK, som er registreret og dermed har et SE/CVR/European VAT number, så slipper du for at betale moms, når du handler ved andre firmaer i Europa. Så moms vil slet ik indgå i sådan en handel...
Men vil råde dig til, at sætte dig ind i reglerne omkring LTD firmaer, og deres meget begrænsede hæftelse. For du overlader sådan set hele dit firma til et andet firma, som reelt kunne lukke fra den ene dag til den anden uden grund... England er meget farligt med mindre du har et dybt kendskab til firmaet eller dets ejere...
Jeg forstår ikke hvordan jeg det kan være at jeg "overlader mit firma til et andet firma" - hvad ligger der i det? - Noget med moms at gøre? - Jeg må finde noget mere information om LTD firmaer så. Har du et link til et sted jeg kan læse om det?
I forhold til bogføringen, skal varen så posteres på en speciel EU konto, eller skal den bare sættes på en eller anden udgiftskonto (uden moms)?