Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udbyder af indlån & udlån

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Jul 05
Indlæg ialt: 82
Skrevet kl. 23:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har siddet og undersøgt en del mht. regler omkring udlån og indlån. Det jeg har fundet ud af er at man hvis man ønsker at yde udlån så skal man ikke være et pengeinstitut eller have banklicens.

Dog har jeg ikke lige så nemt har kunnet finde ud af om man kan tilbyde indlån til en god rente, uden at have banklicens eller være pengeinstitut. Måske er indlån heller ikke det rigtige ord.

Kan man tilbyde indlån, dvs. en privatperson indskyder 100.000 kr og vi tilbyder fx. 3% i rente om året, uden at have banklicens.

Ser frem til at høre fra jer!

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 23:26
Hvor mange stjerner giver du? :

ChucK:

Kan man tilbyde indlån, dvs. en privatperson indskyder 100.000 kr og vi tilbyder fx. 3% i rente om året, uden at have banklicens.

NEJ!

Det følger af § 7, stk. 1, i lov om finansiel virksomhed, at virksomheder, der udøver virksomhed, som består i fra offentligheden at modtage indlån eller andre midler, der skal tilbagebetales samt i at yde lån for egen regning, dog ikke på grundlag af udstedelse af realkreditobligationer, skal have tilladelse som pengeinstitut.

Tilmeldt 1. Jul 05
Indlæg ialt: 82
Skrevet kl. 23:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Klovn:

NEJ!

Det følger af § 7, stk. 1, i lov om finansiel virksomhed, at virksomheder, der udøver virksomhed, som består i fra offentligheden at modtage indlån eller andre midler, der skal tilbagebetales samt i at yde lån for egen regning, dog ikke på grundlag af udstedelse af realkreditobligationer, skal have tilladelse som pengeinstitut.

Men er vi enige om at udlån er en mulighed, uden at være pengeinstitut?

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 23:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

ChucK:
Men er vi enige om at udlån er en mulighed, uden at være pengeinstitut?

Jeg kan ikke på stående fod huske afgrænsningen i lov om finansiel virksomhed. Jeg er forholdsvis sikker på at du skal underlægges tilsyn fra Finanstilsynet i et  omfang afhængigt af dit koncept. Jeg vil anbefale dig at rette en direkte henvendelse til Finanstilsynet, hvis det er noget som du vil arbejde videre med. Disse fyre er ikke til at spøge med hvis du først træder ved siden af......

Fra København
Tilmeldt 18. Mar 09
Indlæg ialt: 74
Skrevet kl. 00:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

 

Nej udlån er relativt enkelt at lave - bare tænk på alle de lokale centerkort etc man kan få - indlån er en helt anden historie -

 

Idet mindste general indlån - prøv dog at arbejde med en konstruktion, hvor du har investorer, frem for indlån - den burde under de rigtige forudsætninger kunne sættes op så det er lovligt.

 

 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)