God dag
Jeg er i overvejelser angående en kampagne med plakater , flyers og lignende som har hentydninger til at jyder er stærke personer og københavnere nogle med svage arme og sorte rander under øjnene. Jeg skal lave den for et jysk firma som har københavnere som største konkurrenter. Kampagnen er selvfølgelig mere detaljeret og subtil end her beskrevet. Mit spørgsmål går på : overtræder vi markedsføringsloven paragraf 5 stykke 5, hvis vi inddirekte " driller " vores københavnske konkurrenter på den måde ? Der vil IKKE være nogle synlige symboler eller varemærker der beviseligt viser hvem det er vi driller, men folk vil vide hvem det er, når de ser kampagnen.
Jeg ved det er på grænsen, men er grænsen overskredet ? Vi kan 100 % bevise at det IKKE kan bevises hvem det er præcist vi hentyder til, men folk der kender konkurrenterne ved godt hvem det er. INGEN bliver hængt ud personligt. Der er ingen offentlige kendte med i kampagnen. Billederne er af fiktive personer, som forestiller nogen af dem fra København Igen, jeg ved det er kompliceret at svare på UDEN at have set kampagnen, men det kan selvfølgelig ikke lade sig gøre nu. Og vi ved at det er på grænsen. Kender i til sager med domsafsigelse med lignende indhold ? Tak |
Hvis det er en relativ stor virksomhed, kan i så ikke lige høre virksomhedens jurist?