Der er jo ingen garanti for, at kunden ikke benytter ens produkt alligevel?
En kunde kan ikke gøre indsigelse og samtidig benytte det frembragte værk.
Såfrem dette er tilfældet vil jeg kalde kunden en svindler -og så står du pludselig meget stærkt i en inkassosag.
Det mest enkle er at starte med at søge på Google efter flere forskellige kombinationer af 5-6 ord skrevet i rækkefølge og med anførselsteg i start og slut:
Eks.: "efter forskellige kombinationer af 5-6 ord skrevet i".
Kommer der resultater op ville jeg kigge dem nøje igennem.
Det går selvfølgelig ikke hvis der er tale om ef offline produkt.
I så fald kan du kontakte eks. virksomheder, der er direkte i målgruppen og høre om de har fået noget materiale fra din kunde.
Hvis ja, kunne du måske få det tilsendt som bevismateriale.
Mvh,
Christian
Hej Christian,
Tak. Ja det tror jeg bestemt også, jeg vil gøre. Med den måde kunden har opført sig på, ville jeg bestemt ikke blive overrasket, hvis min tekst en dag dukkede op et sted.
Det er klart, at er der noget galt med ens produkt, vil man aldrig kræve det fulde beløb (om noget) for produktet, men det er en meget svær situation at forholde sig til, når kunden konsekvent nægter at fortælle, hvad der er galt med produktet og efterfølgende undlader at lade høre fra sig.
Det virker på mig som om, baseret på de andres kommentarer herinde, man er virkelig dårlig stillet som selvstændig, hvis man har en kunde, der ikke vil betale. Der er faktisk ingen sikkerhed med mindre, man vælger at køre en civil retssag. Tænk sig at selv ikke en ordrebekræftelse kan tælle som fundament til bevismateriale!
Mvh.
Julie