Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udeblevende betaling.

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12675
Skrevet kl. 12:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Jakob Hofman Pedersen:

Derimod er det en garanti for at sagen bliver behandlet - kunden modtager inkassavarsel og derefter inkssokrav. Betaler kunden ikke registreres kunden i RKI osv.

Der er efterhånden flere virksomheder som tilbyder at køre denne inkassoservice.

En af de største pludser ved at outsource denne proces er at et brev fra et inkassofirma respektere langt de fleste.
Mails og telefonopklad virker ganske enkelt ikke...

Hej Jakob

Det du skriver er ganske enkelt helt forkert det du skriver.

Har skyldner gjort indsigelse er et  et inkasso firma spild af penge da de intet gøren, man kan ikke en gang køre sagen i fogedretten. Den eneste mulighed er at anlægge en civil retsag, alternativt vælger nogle dog at bruge såkaldte motorcykel entusiaster til at indkassere pengene.

RKI må ikke registrere skyldner når der er gjort indsigelse.

Mvh

Ravn

Der selv har haft flerer flere kunder i retten.

 

 

Tilmeldt 29. Jul 08
Indlæg ialt: 46
Fra  Media Function Skrevet kl. 12:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hehe...

Der kan i bare se;-) Godt jeg ikke selv tager mig af de ting for som sagt har jeg ikke helt tjek på det.
Mit indtryk var bare at der i dette tilfælde ikke var klare indsigelser, da kunden ikke argumentere for hvorfor produktet ikke lever op til forventningerne.

/ Jakob Hofman

Tilmeldt 22. Oct 08
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 17:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Frank,

Kunden og jeg er jo som udgangspunkt blevet enige om en pris, der er blevet accepteret og godkendt af kunden. Det virker utroligt,

at man ikke kan gøre noget end at sluge den og komme videre. Der er jo ingen garanti for, at kunden ikke benytter ens produkt

alligevel?

 

Tilmeldt 22. Oct 08
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 17:56
Hvor mange stjerner giver du? :

JF, hvor tit har du været ude for lignende sager, hvor du har været nødt til at sende sager til inkasso?

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 18:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Juliet01:

Der er jo ingen garanti for, at kunden ikke benytter ens produkt alligevel?

En kunde kan ikke gøre indsigelse og samtidig benytte det frembragte værk.

Såfrem dette er tilfældet vil jeg kalde kunden en svindler -og så står du pludselig meget stærkt i en inkassosag.

Det mest enkle er at starte med at søge på Google efter flere forskellige kombinationer af 5-6 ord skrevet i rækkefølge og med anførselsteg i start og slut:

Eks.: "efter forskellige kombinationer af 5-6 ord skrevet i".

Kommer der resultater op ville jeg kigge dem nøje igennem.

Det går selvfølgelig ikke hvis der er tale om ef offline produkt.

I så fald kan du kontakte eks. virksomheder, der er direkte i målgruppen og høre om de har fået noget materiale fra din kunde.

Hvis ja, kunne du måske få det tilsendt som bevismateriale.

Mvh,

Christian

 

 

 

Tilmeldt 22. Oct 08
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 18:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Christian iMARKETING:

Juliet01:

Der er jo ingen garanti for, at kunden ikke benytter ens produkt alligevel?

 

En kunde kan ikke gøre indsigelse og samtidig benytte det frembragte værk.

Såfrem dette er tilfældet vil jeg kalde kunden en svindler -og så står du pludselig meget stærkt i en inkassosag.

Det mest enkle er at starte med at søge på Google efter flere forskellige kombinationer af 5-6 ord skrevet i rækkefølge og med anførselsteg i start og slut:

Eks.: "efter forskellige kombinationer af 5-6 ord skrevet i".

Kommer der resultater op ville jeg kigge dem nøje igennem.

Det går selvfølgelig ikke hvis der er tale om ef offline produkt.

I så fald kan du kontakte eks. virksomheder, der er direkte i målgruppen og høre om de har fået noget materiale fra din kunde.

Hvis ja, kunne du måske få det tilsendt som bevismateriale.

Mvh,

Christian

 

 

 

 

Hej Christian,

Tak. Ja det tror jeg bestemt også, jeg vil gøre. Med den måde kunden har opført sig på, ville jeg bestemt ikke blive overrasket, hvis min tekst en dag dukkede op et sted. 

Det er klart, at er der noget galt med ens produkt, vil man aldrig kræve det fulde beløb (om noget) for produktet, men det er en meget svær situation at forholde sig til, når kunden konsekvent nægter at fortælle, hvad der er galt med produktet og efterfølgende undlader at lade høre fra sig.

Det virker på mig som om, baseret på de andres kommentarer herinde, man er virkelig dårlig stillet som selvstændig, hvis man har en kunde, der ikke vil betale. Der er faktisk ingen sikkerhed med mindre, man vælger at køre en civil retssag.  Tænk sig at selv ikke en ordrebekræftelse kan tælle som fundament til bevismateriale!

Mvh.

Julie

 

 

 

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 21:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, det er rigtig ærgerligt og RIGTIGT surt tjente penge.

Brug det som lærepenge, lige som jeg selv har gjort og bed om á conto betaling når du er usikker.

Gjorde vi alle det, ville de dårlige betalere ikke have så let ved at platte sig til "gratis" ydelser.

Mvh,

Christian

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12675
Skrevet kl. 21:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Juliet01:

Christian iMARKETING:

Juliet01:

Der er jo ingen garanti for, at kunden ikke benytter ens produkt alligevel?

 

En kunde kan ikke gøre indsigelse og samtidig benytte det frembragte værk.

Såfrem dette er tilfældet vil jeg kalde kunden en svindler -og så står du pludselig meget stærkt i en inkassosag.

Det mest enkle er at starte med at søge på Google efter flere forskellige kombinationer af 5-6 ord skrevet i rækkefølge og med anførselsteg i start og slut:

Eks.: "efter forskellige kombinationer af 5-6 ord skrevet i".

Kommer der resultater op ville jeg kigge dem nøje igennem.

Det går selvfølgelig ikke hvis der er tale om ef offline produkt.

I så fald kan du kontakte eks. virksomheder, der er direkte i målgruppen og høre om de har fået noget materiale fra din kunde.

Hvis ja, kunne du måske få det tilsendt som bevismateriale.

Mvh,

Christian

 

 

 

 

Hej Christian,

Tak. Ja det tror jeg bestemt også, jeg vil gøre. Med den måde kunden har opført sig på, ville jeg bestemt ikke blive overrasket, hvis min tekst en dag dukkede op et sted. 

Det er klart, at er der noget galt med ens produkt, vil man aldrig kræve det fulde beløb (om noget) for produktet, men det er en meget svær situation at forholde sig til, når kunden konsekvent nægter at fortælle, hvad der er galt med produktet og efterfølgende undlader at lade høre fra sig.

Det virker på mig som om, baseret på de andres kommentarer herinde, man er virkelig dårlig stillet som selvstændig, hvis man har en kunde, der ikke vil betale. Der er faktisk ingen sikkerhed med mindre, man vælger at køre en civil retssag.  Tænk sig at selv ikke en ordrebekræftelse kan tælle som fundament til bevismateriale!

Mvh.

Julie

Hej Julie

Hvor stort et beløb er der egentlig tale om?  Du har tidligere skrivet at kunden nægter at betale, men er der kommet en egentlig indsigelse fra kundens side?

Mvh

Ravn

Tilmeldt 22. Oct 08
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 21:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Nicolai Lønne:

Frank Hellerup Madsen:
Problemet med inkasso er vel, at man ikke må sende et udestående som Julies til inkasso, fordi der ikke er enighed om gælden?

Jeg er ikke sikker, men hvis kunden ikke har gjort ordentlig indsigelse, herunder begrundet hvorfor kunde er utilfreds, så er indsigelsen vist ikke gyldigt.
Det vil et inkasso bureau i hvert fald kunne svare på... den er værd at prøve.

Man kan jo ikke bare gøre indsigelse ved at sige "jeg vil ikke betale alligevel" :-)

 

Nej, det ville jeg jo heller ikke mene, at man kunne:-) Jeg tror, jeg vil forsøge at tage kontakt til et inkasso-bureau og høre, hvor man står i en sådan situation. Det er svært bare at bide det i sig og lade vedkommende slippe afsted med det.

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)