Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan laver jeg et sitemap?

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Langeskov
Tilmeldt 20. Nov 08
Indlæg ialt: 1128
Fra  Marjoe ApS Marjoe.dk Skrevet kl. 02:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

 

Findes der et program som kan lave et sitemap?

Fra København S
Tilmeldt 1. Aug 07
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 03:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Der findes masser af den slags software + mange online tjenester. Inklusive gratis.

Se http://www.google.com/search?q=sitemap+generator&rls=p,com.microsoft:da:IE-SearchBox&ie=UTF-8&oe=UTF-8&sourceid=ie7&rlz=1I7SUNA_en

Endvidere har førende web design software som f.eks. XSitePro (www.xsitepro.com) som jeg personligt har brugt dagligt siden det kom frem for flere år siden  - en indbygget automatisk sitemap generator.

Og til f.eks. wordpress findes der såvidt vides diverse plugins der kan lave sitemaps.

Endelig, hvis din hjemmeside er mindre end f.eks. 100 sider, så kan du jo lave det selv i html. Det er ikke spor svært.

Marvin

Fra Havdrup
Tilmeldt 8. Aug 08
Indlæg ialt: 1305
Fra  Blücher Media Skrevet kl. 08:35
Hvor mange stjerner giver du? :

lovenfeldt:

Hej

Der findes masser af den slags software + mange online tjenester. Inklusive gratis.

Se http://www.google.com/search?q=sitemap+generator&rls=p,com.microsoft:da:IE-SearchBox&ie=UTF-8&oe=UTF-8&sourceid=ie7&rlz=1I7SUNA_en

Endvidere har førende web design software som f.eks. XSitePro (www.xsitepro.com) som jeg personligt har brugt dagligt siden det kom frem for flere år siden  - en indbygget automatisk sitemap generator.

Og til f.eks. wordpress findes der såvidt vides diverse plugins der kan lave sitemaps.

Endelig, hvis din hjemmeside er mindre end f.eks. 100 sider, så kan du jo lave det selv i html. Det er ikke spor svært.

Marvin

 

Marvin har ganske ret når det handler om xml sitemaps (som det i 9 ud af 10 tilfælde gør når folk spørger)

Overvej muligheden for at bruge et html sitemap i stedet, da du nemt kan komme til at overse intern-linkstruktur-fejl. Et XML-sitemap er ikke en garanti for at du får alle sider indexeret, og godt placeret.

Fra København S
Tilmeldt 1. Aug 07
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 10:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Emil

Da jeg bruger XSitePro laves sitemaps af softwaren når det een gang for alle er sat op til det.

Html sitemaps er for mennesker.

XML sitemaps er for søgerobotter og feedreaders.

Det software man mkan finde på nettet kan ofte lave begge slags sitemaps.

I øvrigt, min erfaring er, at søgemaskinernes robotter er totalt ligeglade med sitemaps. De registrerer / indekserer alt hvad de kan ud fra .htaccess filen.

Nogle af dem er sågar totalt ligeglade med .htaccess og registrerer / indekserer  alt uden undtagelse ... med mindre man blokerer deres IP adresser.

Marvin

 

 

Tilmeldt 22. Oct 08
Indlæg ialt: 901
Skrevet kl. 10:06
Hvor mange stjerner giver du? :

lovenfeldt:

I øvrigt, min erfaring er, at søgemaskinernes robotter er totalt ligeglade med sitemaps. De registrerer / indekserer alt hvad de kan ud fra .htaccess filen.

Nogle af dem er sågar totalt ligeglade med .htaccess og registrerer / indekserer  alt uden undtagelse ... med mindre man blokerer deres IP adresser.

Eller medmindre man har dårlig linkstruktur -> hvilket netop er formålet med sitemaps. At vise søgemaskinerne undersider der ikke er umiddelbart er tilgængelige via den almindelige linkstruktur.

Fra København S
Tilmeldt 1. Aug 07
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 10:36
Hvor mange stjerner giver du? :

XSitePro 2 kan ikke lave "dårlig" linkstruktur.

Programmet medtager de sider i sitemap, DU ønsker. Ikke andre.

Og det sker fuldautomatisk ved enhver uploadet ændring

Se videoen her http://www.xsitepro.com/video-demo.html (6:47)

Marvin

(Har selv anvendt XSitePro dagligt siden det blev lanceret for 5-6 år siden ved siden af Stones Webwriter siden jeg kom på nettet i 1998)

Fra København
Tilmeldt 5. Jun 08
Indlæg ialt: 755
Skrevet kl. 10:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

www.xml-sitemaps.com

Fra København
Tilmeldt 5. Jun 08
Indlæg ialt: 755
Skrevet kl. 10:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Fra Havdrup
Tilmeldt 8. Aug 08
Indlæg ialt: 1305
Fra  Blücher Media Skrevet kl. 15:06
Hvor mange stjerner giver du? :

lovenfeldt:

Emil

Da jeg bruger XSitePro laves sitemaps af softwaren når det een gang for alle er sat op til det.

Html sitemaps er for mennesker.

XML sitemaps er for søgerobotter og feedreaders.

Det software man mkan finde på nettet kan ofte lave begge slags sitemaps.

I øvrigt, min erfaring er, at søgemaskinernes robotter er totalt ligeglade med sitemaps. De registrerer / indekserer alt hvad de kan ud fra .htaccess filen.

Nogle af dem er sågar totalt ligeglade med .htaccess og registrerer / indekserer  alt uden undtagelse ... med mindre man blokerer deres IP adresser.

Marvin

 

HTML er for mennesker - ja, men det er også for søgemaskiner. XML-sitemaps er ikke en lykkekur som farver alt lyserødt!

Det bedste er uanset hvad at have en ordentlig intern linkstruktur - og ikke forsøge at lappe det med et xml-sitemap... HTML sitemaps med under 100 links vil jeg næsten altid fortrække til sider der er helt nye eller ranker ok... Ranker du derimod meget skidt er der ikke meget og tabe med et xml sitemap - og derfor kunne det være værd at prøve.

 

 

 

Fra Langeskov
Tilmeldt 20. Nov 08
Indlæg ialt: 1128
Fra  Marjoe ApS Marjoe.dk Skrevet kl. 16:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Ok tak, hvor skal det placeres i shoppen, skal det bare have sin egen topmenu side, eller andet?

 

John D

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)