Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

projekt på handelskolen

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Oct 09
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 20:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey allesammen. Håber i kan sætte hjælpe mig med nogle spørgsmål!
Jeg skal til at lave et projekt hvor jeg skal starte egen virksomhed. Her har jeg valgt at lave et firma der importere tøj fra kina. Jeg skal skrive en raport hvor både Afsætning, Ehversøkonomi og IT skal indgå i.

Jeg mangler en masse ideer til hvad jeg kan skrive i min raport, og om hvad jeg skal gøre for at starte sådan en virksomhed.

Håber i kan finde tid til at hjælpe mig.

På forhånd tak

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 20:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Ja - den er jo omfattende Smile

Nu skal vi jo ikke lave dine lektier Wink , så jeg vil foreslå at du sætter dig ned og tænker over en disposition, som ihvertfald  indeholder:

Idegrundlag, markedsresearch, budgetter, Tekniske udfordringer/systemer, kundegrupper, markedsføring, lovgivning.

Så en brainstorm om alt hvad du kan tænke på det vil indebære at starte dette projekt op.

Når du så mangler hjælp til de enkelte punkter, så prøv med konkrete spørgsmål.

Det får du også selv mest ud af.

Mvh

Jesper

 

Tilmeldt 19. Oct 09
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 20:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Takker. Har tænkt over diverse punkter. men synes jeg mangler et par ideer til hvad jeg skal have med i min report når man tænker ehversøkonomi. Ved godt jeg skal have et finansieringsbudget med, men derfra mangler jeg et par ideer!

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 21:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Herning
Tilmeldt 24. Nov 08
Indlæg ialt: 64
Skrevet kl. 21:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er da ikke så svært. Kan huske jeg elskede den opgave fordi jeg blev færdig en uge før så jeg havde bare fri :D Jeg fik enda 13!

Jeg har skrevet nogle stikord til noget af det jeg lige kan huske jeg brugte til den opgave. Tilfældig rækkefølge.! håber du kan bruge det. 

Men den skal bare fyldes op med det du har lært.. en balance med etablerings- finansering og drift budget.

Handlingsplan

Ide grundlag med stærke og svage sider. muligheder og trulser.

likviditetsbudget og resultatbudget. 

markeds og kunde beskrivelser

markedsføring

målsætninger / økonomiske mål

Personprofil på dig selv. (dit personlige budget og hvor der står en masse om dig selv til en evt. investor)

Virksomhedsprofil. 

 

Du må gerne sende mig en PM hvis der er noget du har problemer med eller bare spørgsmål. Jeg handler med tøj til hverdag så du kunne måske suge lidt erfarring.

Fra København
Tilmeldt 31. Aug 09
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 21:35
Hvor mange stjerner giver du? :

NU ER STUDIEPORTALEN ET SKIDE GODT sted, HVIS man har selvdisciplinen til at lade sig inspirere og ikke kopieRE :D....

Mit helt klare råd er at hente en forretningsplan skabelon og kigge i den. Evt. lave en forretningsplan over den virksomhed du har tænkt dig at oprette og så kan du ud fra forretningsplanen udarbejde en god opgave, hvor du i opgaven fordyber dig i hvad der i virkeligheden er relevant i forhold til din: Outsourcing, omkostningsminimering, masseproduktion. Afsætning handler jo i bund og grund om Porters 4 p'er, om product placement og PR, mens EØ handler om resultatopgørelse, lønninger og debet/kredit.

Altså hent en forretningsplan skabelon, udfyld den så godt som muligt og fordyb dig i de emner dine fag kredser mest om ;) Så er den hjemme!

*Highfive*

Mike Radoor

founder & shareholder in miinto.dk

Tilmeldt 19. Oct 09
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 21:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for hjælpen. Jeg vil da lige gå igang med at lave en raport. Og så kommer der nok et par spørgsmål op hen af vejen.Big Smile

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)