Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Certificering og SEO?

Side 4 ud af 5 (43 indlæg)
Fra Kastrup
Tilmeldt 19. Sep 06
Indlæg ialt: 954
Skrevet kl. 12:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

John Nielsen, Nielco IT :
Det var dog en meget lidt charmerende måde at omtale andre på. Skype-Wondering

Ja, beklager .. undskyld til demib for kommentaren, jeg tror naturligvis demib har mere end én ært mellem ørerne.

Kommentaren ender desværre på samme niveau som demib selv anlægger overfor Karsten N. når han påstår man ikke får de bedste søgemaskineeksperter til at undervise på IBC for de penge demib åbenbart er blevet tilbudt.. (og det er jo kun de bedste der tæller! nr. 3 i DK er jo fuldstændig uacceptabelt fra IBC´s side).

Jimmy

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 16:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Mette Will:
Det er korrekt, at jeg har haft en seriøs dialog med både Karsten Nygaard og Rosenstand om at indgå i undervisningen. Personligt må jeg indrømme, at jeg finder det smagløst, når Rosenstand begynder at diskutere IBCs honorarer i et forum som det her. Den slags anser jeg som fortroligt, men så blev jeg det klogere.

Hvad bilder du dig ind? Jeg har jo intet nævnt om honorarets størrelse - blot at det på ingen måde stod mål med virkelighedens verden. Hvis det er smagløst, må du da have det svært til hverdag?

Jeg kunne aldrig drømme om at udstille de beløb, jeg blev tilbudt - jeg så ingen grund til det. Jeg antager, du vil uddybe din dom om "smagløst" her?

Fra København Ø
Tilmeldt 30. Aug 08
Indlæg ialt: 1601
Skrevet kl. 16:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Det er altså de færreste undervisere som underviser for pengenes skyld. Og så er det ligemeget, om vi taler SEO undervisere, gymnasielærere, universitetsforelæsere, eller folkeskolelærere. De fleste lærere underviser fordi de brænder for at give deres viden videre til andre. Udover det, så er der jo også store muligheder for personlig branding i at undervise. Man viser verden, at man er i stand til at kommunikere sin komplicerede viden ud til mange forskellige elever, alle med forskellige forudsætninger. 

Jeg kaster mig ellers ikke ud i klicheer, men nedenstående citat opsummerer mit perspektiv rigtig fint:

A good teacher is like a candle - it consumes itself to light the way for others.

Af samme årsag ser du både direktører og andre personer, som har succes i erhvervslivet, holde gæsteforelæsninger og lignende på CBS og KU. De gør det ikke for pengenes skyld, for der er ingen tvivl om, at de kan tjene hundrede gange så mange penge andre steder.

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 16:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

@BZR: I det pågældende tilfælde taler vi om - for mit vedkommende - at jeg skulle undlade at undervise andre steder for at få tid til den opgave. Og skulle jeg så undervise i Kolding i 9 dage for den pris, jeg får for én dag andre steder? Nej - det er altså ikke lige mig uanset hvor meget jeg holder af at undervise og give viden fra mig. Som jeg f.eks. gør det gratis på min blog.

Og jeg nægter at anerkende, at det skulle være smagløst at sige offentligt, at honoraret var ude af proportioner, når jeg ikke nævner beløb.

Jeg kan ikke se sammenhængen med gæsteforelæsninger? Vi taler om mange dage med enorme mængder forberedelse.

Fra Kolding
Tilmeldt 30. Jan 09
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 16:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Jeg har nu mere end 40 eksterne undervisere tilknyttet de uddannelser, du finder på www.marketinguddannelse.dk. Der er næppe nogen af dem, der underviser alene for honorarets skyld, selvom de fleste almindelige mennesker ville mene, at IBC absolut betaler et fair honorar. De underviser bl.a. også for at holde sig professionelt skarpe, fordi der er netværkspotentiale, og fordi de sætter en ære i at være med til at kvalificere den markedsføring, der sker i online Danmark.

Jeg er naturligvis ikke spor glad for, at du med dit indlæg antyder, at vi betaler et urimeligt lavt honorar. Dels er det ikke sandt, dels er det skadeligt for min forretning at få den slags omtale.

Jeg har startet det her projekt på IBC fra scratch for godt 2 år siden - og jeg værner om det næsten, som var det mit barn :-) Jeg føler det lidt, som om jeg nu har valgt at komme op at slås med de store drenge i skolegården. Det vil jeg faktisk helst ikke. Men jeg kunne ikke lade dit indlæg stå ubesvaret hen.

Vi bliver ikke enige - og det er helt ok. Du har din opfattelse, og jeg har min :-)

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 16:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Jamen Mette - du ignorer jo fuldstændigt, hvad debatten handlede om. Og du ignorerer forhistorien, der også indeholder det element, at du satte mig i gang med at regne diverse tilbud på SEO-LEX etc., som du end ikke gad respondere på trods flere rykkere og telefonbeskeder.

Det er muligt, at de fleste "almindelige mennesker" mener, IBC betaler et fair honorar - det skal jeg ikke dømme om. Men jeg vil så blot hygge mig med at være ganske ualmindelig Wink

Jeg tror, den slags skader din forretning mere. Men du har helt ret: Det bliver vi ikke enige om!

Fra København Ø
Tilmeldt 30. Aug 08
Indlæg ialt: 1601
Skrevet kl. 17:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Rosenstand:

@BZR: I det pågældende tilfælde taler vi om - for mit vedkommende - at jeg skulle undlade at undervise andre steder for at få tid til den opgave. Og skulle jeg så undervise i Kolding i 9 dage for den pris, jeg får for én dag andre steder? Nej - det er altså ikke lige mig uanset hvor meget jeg holder af at undervise og give viden fra mig. Som jeg f.eks. gør det gratis på min blog.

Nu valgte jeg bevidst ikke at forholde mig direkte til hverken dine eller Mikkels udtalelser. Det var mere for at pointere, at jeg synes grundlaget for diskussionen er spinkelt. Du har selv sagt i et af dine podcasts, at du faktisk ikke behøver arbejde for pengenes skyld længere. Derfor er det jo oplagt for IBC at ringe til dig for at høre om du vil undervise et hold på IBC - også selvom honoraret måske ikke er det samme, som andre kan tilbyde dig. Tilgengæld får du endnu en mulighed for at sprede budskabet, netværke og præge udviklingen i SEO i Danmark yderligere.

Thomas Rosenstand:
Og jeg nægter at anerkende, at det skulle være smagløst at sige offentligt, at honoraret var ude af proportioner, når jeg ikke nævner beløb.

Ovenstående lader jeg stå overhørigt, for jeg har slet ikke kommenteret på dine udtalelser (eller på mangel på samme) omkring størrelsen på IBCs honorar Smile

Thomas Rosenstand:
Jeg kan ikke se sammenhængen med gæsteforelæsninger? Vi taler om mange dage med enorme mængder forberedelse.

En gæsteforelæsning er altså heller ikke en impulsiv forestilling. Forelæsere skal også researche, planlægge, øve og forberede det emne de skal fortælle om. Sammenhængen er, at det handler om at sprede viden - og ikke nødvendigvis om at tjene flest penge. Derimod virker det som om både dig og Mikkel Svendsen finder det absurd ud over alle grænser, at IBC virkelig tror de kan få jer til at undervise, for så få penge (det er den attitude jeg læser mellem linjerne).

Specielt i dit tilfælde kunne jeg ikke få dit afslag på baggrund af honorarets størrelse til at hænge sammen med, hvad du tidligere har sagt omkring din økonomiske situation. Derfor undrede jeg mig, og derfor reagerede jeg. Med det sagt, så skal det ikke lyde som om jeg synes du skylder nogen at undervise. Jeg, og en masse andre, er uendeligt taknemmelige for den viden du helt gratis stiller til rådighed. Både i Light-versionen af din bog; med dine indlæg her på Amino; med din podcast (som jeg lytter til religiøst) og din blog.

Fra Kolding
Tilmeldt 30. Jan 09
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 17:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Pas - det kan jeg overhovedet ikke genkende. Vi missede hinanden adskillige gange med telefonbeskeder, men det lykkedes da at få snakket sammen til sidst. Thomas, du skal vide, at jeg har alverdens respekt for dig og det stykke arbejde, du laver - ikke mindst dine mange blogindlæg og podcasts, som jeg følger, når der er tid. Men jeg synes, det her var under bæltestedet og aldeles ufortjent. Sorry, men lad os glæde os over mangfoldigheden: Der er mange måder at anskue tingene på!

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 17:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

BZR:
En gæsteforelæsning er altså heller ikke en impulsiv forestilling. Forelæsere skal også researche, planlægge, øve og forberede det emne de skal fortælle om. Sammenhængen er, at det handler om at sprede viden - og ikke nødvendigvis om at tjene flest penge. Derimod virker det som om både dig og Mikkel Svendsen finder det absurd ud over alle grænser, at IBC virkelig tror de kan få jer til at undervise, for så få penge (det er den attitude jeg læser mellem linjerne).

Kort svar: Ja - det er ikke helt forkert. Hvorfor skal IBC have deres leverancer billigere end alle andre? Det kan jeg ikke forstå - og jeg kan ikke se, det skal forsvares, hvis jeg skal være helt ærlig. Jeg (og Mikkel) har blot meldt ud, at vi ikke vil arbejde for de beløb. Det ville jo også være en hån mod dem, der betaler normal pris. Og udmeldingerne kom ikke som et rant mod dem - men som en respons på spørgsmål om, hvem der skulle undervise. Og validiteten heraf.

Never mind - jeg vil ud at nyde solen i stedet. Hav en herlig weekend alle sammen!

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9717
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 19:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Dimsedut:
Kommentaren ender desværre på samme niveau som demib selv anlægger overfor Karsten N. når han påstår man ikke får de bedste søgemaskineeksperter til at undervise på IBC for de penge demib åbenbart er blevet tilbudt.. (og det er jo kun de bedste der tæller! nr. 3 i DK er jo fuldstændig uacceptabelt fra IBC´s side).

Der er øjensynligt nogle ting du har misforstået. Som det fremgår af tråden her blev Karsten ikke hyret til det annoncerede 9 dages kursus. Og det er det som kommentarerne i første halvdel af denne tråd handler om. Efterfølgende har IBC så åbenbart indgået en aftale med Karsten om et kortere 4-dages kursus. Hvad IBC betaler Karsten, og hvad han normalt kræver for den slags, eller andet arbejde aner jeg ikke, men det er faktisk også sagen her uvedkommende.

Faktum er, at de priser IBC - og i øvrigt andre kursusvirksomheder, gennem tiden har tilbud mig, Thomas og sikkert andre, ligger langt under det som vi tager for tilsvarende kommercielt arbejde. Om andre typer af underviser, indenfor andre områder synes disse honorarer er rimelige er ikke rigtig relevant.

IBC er en kommerciel udbyder af kurser - og al respekt for det, men jeg ser altså ikke nogen grund til at give dem, eller andre tilsvarende kursusudbydere, priser som er langt lavere end det jeg får for andet kommercielt arbejde.

Jeg forærer masser af viden væk helt gratis - f.eks. er på Amino, på min blog, mit ugentlige radioprogram, som taler på f.eks. Aminotastic osv. Men det gør jeg kun når det enten passer mig, når det er noget som jeg rigtig gerne vil støte (som f.eks. Aminotastic), eller fordi det har andre store værdier for mig (som f.eks. de store udenlandske konferencer - som dog faktisk betaler mig en smule for dette).

Min tid er meget begrænset. Udover at være konsulent, er jeg aktiv i driften af 6 andre virksomheder. Et 9 dages kursus vil betyde mindst 4-6 ugers arbejde inkl. forberedelse. Når en kursusvirksomhed så tilbyder mig noget der ligner en uges betaling, så burde det stå klart for enhver at jeg ikke kan gå med til det. Det kan jeg simpelt hen ikke forsvare i forhold til de andre aktiviteter jeg har. Som iværksætter og forretningsmand ville det være direkte dumt af mig, at allokere så mange resurser til en projekt med så ringe betaling.

Branding værdien af at undervise på et lukket kursus for en dansk kursusvirksomhed er, med al respekt, minimal for mit vedkommende. Det er en optræden på Aminotastic nok også - men det er så et projekt jeg gerne vil støtte af personlige årsager. Jeg har ganske enkelt ikke samme personlige motivation i forhold til en kommerciel kususudbyder, hvilket jeg tror de fleste godt kan forstå.

Jeg har intet imod IBC. Jeg kender dem faktisk næsten ikke. De driver deres virksomhed og forsøger at optimere den. Jeg driver min. Problemet er, at de øjensynligt har fejlvurderet, hvad det koster at få f.eks. Thomas eller jeg til at køre et af deres kurser og længere er den egentligt ikke. At køre det op til et kæmpe problem kan jeg altså slet ikke se noget belæg for eller grund til :)

At der er nogle der tilsyneladende får lidt ondt i røven hver gang de finder ud af hvad jeg - eller andre med succes tjener på vores tid, kan altså heller ikke få mit pis i kog.

Nå, men efter en skøn dag her i Island, hvor jeg har nydt den skønne natur, er det tid til at komme ud og nyde en rigtig god middag med nogle dejlige kollegaer. Hyg jer alle sammen Big Smile

Side 4 ud af 5 (43 indlæg)