Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Godt råd fra murer/tømrer ønskes om pudset væg

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Nu har jeg siddet her og tænkt lidt, og kan ikke lade vær med at kommenter.

Nu har du fået nogle råd, og jeg vil også give mit med, inden at du øddelægger det for dig selv. Ville være kedeligt at du om 2 år skal lave det hele om, når det er faldet ned, eller angrebet af svamp, grundet fugt.

Først, så vil en murer/tømmer nok fortælle dig at du skal have pillet væggen ned, da den ikke opfylder boligreglementet. Og så opsætte plader istedet.

Grunden til at man fjerner det, er at der sikkert ikke er en dampspærre på bagsiden. Og det er fugten der har gjort at den krakkelere, da der er kommet ekstra isolering på. Sådan at muren ikke kan ånde.

Vælger du at komme en gibsvæg på, så vil du opleve, at det pudsede bag, det både med og uden dampspær, vil begynde at smuldre, og i værste tilfælde vil pladerne falde ned. Ligeså vil du kunne resikre at papiret på bagsiden af en gibsvæk vil blive opløst af fugt, da der ikke er nogen dampspærre, så vil fugten løbe ned langs pladerne.

Så der findes desværre ikke nogen billige måder at gøre det på, og desværre ses disse løsninger i flere huse idag, som så også gør at deres tagkonstruktion er ved at rådne væk, og at deres hus desværre ikke er noget værd, når det kommer til stykket.

/Kenneth

Fra Esbjerg
Tilmeldt 24. Dec 07
Indlæg ialt: 198
Skrevet kl. 06:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er helt enig med Søren, få fat på en god og lokal håndværker som ved hvad han snakker om.

Fra Århus
Tilmeldt 18. Jul 09
Indlæg ialt: 42
Skrevet kl. 21:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jan,

Du kan sagtens reparerer den ødelagte puds, slå al den puds som lyder hul også kaldet "skruk" ned. Og her er det vigtig du ikke springer over hvor gæret er lavest! hele for meget end for lidt.

Nu skal det "svummes" pensles med en lim eks. LIP. ell. udkast af cement blandet med vand og strandsandsmørtel.

du kan nu pudse din væg. Brug den eksisterende mur som leder til tykkelsen på din nye puds. (Nemmere sagt end gjort).

kig evt. hos

www.pudsogfacade.dk

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)