Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Eksempler på excellente open source webshops - SØGES

Side 3 ud af 3 (30 indlæg)
Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 13:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel Elmholdt:
OK, det var en billig kommentar, men du er selv lidt ude om det. Open Source tankegangen er ikke nødvendigvis at levere færdige skræddersyede løsninger men at give dig mulighed for at hacke selv.

Sikke noget pjat at skrive. Er Magento mindre "færdigt" end fx. DanDomain?

Forskellen på DanDomains shop og Magento er forretningsmodellen! (og personligt synes jeg nu også at Magento er et væsentligt federe system med langt flere muligheder. Men det er som sagt bare min helt egen mening).

Fra Farum
Tilmeldt 1. Aug 09
Indlæg ialt: 195
Skrevet kl. 14:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Rasmus Lindgren:
Sikke noget pjat at skrive

Ja, det ville det være hvis det var det jeg havde ment Smile

Men nu snakkede jeg om Open Source "tankegangen" og at den ikke nødvendigvis går ud på at levere færdige skræddersyede løsninger til folket, men mere om at tillade brugerne at tilpasse systemet efter deres eget valg. Hvis du snakker med en typisk Open Source udvikler er jeg sikker på at de fleste vil bekræfte dette.

Der findes dog masser af Open Source projekter som har en klar ambition om at levere netop "færdige skræddersyede løsninger", både indenfor webshops, CMS, operativsystemer, tekstbehandlingssystemer, programmeringssprog, database-systemer, osv. Jeg har ingen erfaring med Magento men jeg er helt villig til at tage dit ord for at Magento er netop sådan et system Smile

Mere seriøst, så er det i min verden absolut meget plausibelt at et stort internationalt Open Source projekt kan levere en bedre vare end et proprietært system fra et lille dansk firma (og nu får jeg nok redSHOP på nakken Zip it! så jeg må hellere præcisere at dette heller ikke er nogen naturlov).

Men du vil også finde masser af Open Source projekter hvor udviklerne ikke går så meget op i om tingene nu også er så vel-polerede. Det er ikke fordi de er dårlige programmører men mere fordi de går mere op i funktion end form. Og hvis man tillader sig at brokke sig over den holdning så vil man i 9 ud af 10 tilfælde få at vide at man har fået kildekoden og hvis man er utilfreds kan man bare rette det til selv.

Jeg tror at du måske fejltolkede mit indlæg som et af de typiske "angreb" på Open Source der ofte kommer fra udviklere af lukket software. Men det var absolut ikke min intention. Jeg foretrækker personligt klart at benytte mig af Open Source systemer til de projekter jeg arbejder på.

Mikkel Elmholdt - Freelance softwareudvikler
MEconsult - www.meconsult.dk

Fra Helsingør
Tilmeldt 21. Mar 08
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 14:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Sikken en masse indlæg, som ikke har noget med spørgsmålet at gøre ;-)

Du spurgte til 'excellente' webshops på open source-systemer, og jeg mener selv at det vi har præsteret for Esprezzo er i den klasse.

esprezzo.dk - kaffe online

Det kører på Magento, som i mine øjne er mange længder foran de andre i feltet.

Mulighederne for integration til Navision kender jeg ikke, men du kan bygge egne webservices, så det kan helt sikkert lade sig gøre. Det kræver nok en del egenudvikling. Jeg kan dog nævne at e-Conomic netop har lanceret en plugin til integration med deres system. Måske kunne det have interesse i stedet.

Fra Helsingør
Tilmeldt 23. Nov 06
Indlæg ialt: 992
Fra  Hvorfor kan man ikke slette sin virksomhed fra Indeks? Skrevet kl. 15:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Ok - sletter min igen. Kasper skrev lige før mig :-)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:30
Hvor mange stjerner giver du? :

khansen:

Sikken en masse indlæg, som ikke har noget med spørgsmålet at gøre ;-)

Du spurgte til 'excellente' webshops på open source-systemer, og jeg mener selv at det vi har præsteret for Esprezzo er i den klasse.

esprezzo.dk - kaffe online

Tak, det er da et udmærket bud. Umiddelbart en fin lille shop, der giver indtryk af at være hurtig, velfungerende og brugervenlig.

Jeg har selv ingen erfaring med Magento, men der er åbenlyst mange tilhængere. Ind imellem har jeg "hørt", at systemet  kan køre sløvt/langsomt - specielt hvis man har mange produkter i sin shop (hvor mange der så er "mange", ved jeg ikke!). Har det mon noget på sig, eller er det onde tunger?

Der må være nogen, der har prøvet at integrere til Navision - efterlyser erfa.

Foreløbig tak for et konkret bud på en "excellent" webshop i open source :-)

Fra Odense
Tilmeldt 3. Dec 09
Indlæg ialt: 391
Fra  Novitas A/S Skrevet kl. 17:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej LBShop

Er det Navision C5 eller Dynamics NAV integration du leder efter?

Til sidstnævnt har vi netop færdigudviklet to integration løsninger til Magento. Du er velkommen til at sende en e-mail på nn(a)advizeit.dk, så kan jeg sende dig brochure og prisliste.

Shipmondo.com | En komplet fragtløsning til din virksomhed.

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 20:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel Elmholdt:

Mere seriøst, så er det i min verden absolut meget plausibelt at et stort internationalt Open Source projekt kan levere en bedre vare end et proprietært system fra et lille dansk firma (og nu får jeg nok redSHOP på nakken Zip it! så jeg må hellere præcisere at dette heller ikke er nogen naturlov).

Nu er redSHOP jo netop også et open source projekt - baseret på verdens største (open eller closed source) CMS platform Joomla - så jeg ved ikke hvorfor vi skulle komme på nakken af dig? ;)

Der er en profesionelle virksomhed bag Magento - og på samme vis er vi så bag redSHOP, og flere andre softwareprodukter som f.eks. redEVENT, redFORM, redLIST m.v. som alle er udvidelser til Joomla og dermed er lavet 100% på og til Joomlas MVC framework.

Fra Helsingør
Tilmeldt 21. Mar 08
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 22:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har også hørt om problemer med langsomme Magento'er, men så vidt jeg kan læse mig til hænger de næsten altid sammen med ikke-prof konfigurerede servere. Jeg har kun gode oplevelser med det.

En kæmpe fordel ved Magento er, at visning af varer ikke behøver at være unikke database-kald. Der er mange muligheder for at generere cachede sider/produkter, som fungerer virkeligt godt. Det betyder en langt lavere serverbelastning ved både store kataloger og mange samtidige besøg.

Fra Høng
Tilmeldt 5. Dec 05
Indlæg ialt: 1004
Skrevet kl. 13:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael:

www.ice-shop.dk er en osCommerce butik vi lavede for ejeren, ikke det gængse design, men den har fungeret upåklageligt. osCommerce er annerkendt som et sikert og dirftsikkert webcart system.

driftsikkert ? Kan du uddybe det nærmere.

 

Fra Kastrup
Tilmeldt 19. Sep 06
Indlæg ialt: 954
Skrevet kl. 09:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg forstår ikke hvorfor du vil se eksempler på netop osCommerce shops/design.

Vi kan integrere hvilket som helst design i osCommerce for 3000,- Så du kan i realiteten vælge hvilken som helst shop og få dens design integreret i designet.

Om det skal være osCommerce eller Magento, er vel egentlig ikke så vigtig, begge shops har oceaner af muligheder.

osCommerce kan virke lidt mere tricky at arbejde i, da selv små ændringer kan have indflydelse på mange andre funktioner. Her virker Magento til at være lidt kvikkere, og mere modulært opbygget. osCommece har flere år på bagen, og det er også nemmere at finde moduler / contributions til dette system. Du får dog mindre som standard i osCommerce, og medmindre at du køber dig ind på nogen som allerede har modificeret osCommerce (zencart, creloaded etc.)

 

Jimmy

Side 3 ud af 3 (30 indlæg)