Helt ærligt, så bryder jeg mig ikke om din tone... Det er til haven, og hvis nogen har andet i deres sortiment, eller evt. har virksomhed med tilsvarende, kunne det jo muligvis have deres interesse... Og ærlig talt, må det være op til mig, først at fremlægge emnet til rette person. Syntes du min måde at beskrive det på er for ringe, kan du jo undlade at besvære dig med at skrive. At den er simpel, gør jo kun det hele lettere i fremstilling m.m. Men jeg har altså mine grunde, til ikke her at ville nærmere ind på det. Var det en sadel, tror jeg ikke, at en pottemager ville henvende sig. Men der står, at det er til haven, hvilket bør være nok p.t. |
Som det første, hvis ikke du har gjort det, så skal du henvende dig til Patent- og Varemærkestyrelsen, dette kan du gøre ved at ringe til deres absolutte anbefalelsesværdige kundeservice på 43508301 på mandag.
Her kan du i fortrolighed foreligge dem din idé og høre om den på en eller anden måde kan beskyttes.
1. Hvis de mener den kan beskyttes, så skal du, hvis ikke du selv har midlerne og stadig synes din opfindelse er genial, sørge for at få den beskyttet evt. ved at optage lån eller søge investorer.
2. Hvis ikke den er original nok til at blive beskyttet, så sørg for at udfærdige en NDA hvor bøden for overtrædelse af hemmelighedholdelsen er høj nok til at folk ikke vil underskrive hvis de skulle have tanker om at stjæle din idé.
Derudover virker det som om du søger en der har forbindelser til afsætning indenfor segmentet for produkter til haven. Det kan være en fejl, da det ikke nødvendigvis er den der har direkte adgang til dette der kan sikre den bedste afsætning worldwide.
Men til trods for du ikke kan lide tonen i Remy´s indlæg, så vil der aldrig være noget der kan hindre kopiering. Hvis produktet er interessant nok, så er det ved markedsføring kopieret af kineserne inden 48 timer efter 1. fremvisning.
En af mine venner driver med succes smykkeproduktion, og han har konstateret at kineserne med det samme kopierer hans produkter, hvorfor han har blokeret for al adgang, i det omfang det er muligt, fra kinesiske internetbrugere.
Moralen er, at intet generelt kan beskyttes 100%