Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til hjemmesideløsning med samme muligheder som Facebook

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Odense
Tilmeldt 31. May 10
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 20:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

Jeg er ny aktør på sitet og håber i kan hjælpe mig !!

Jeg har ideen til en hjemmeside der skal kunne ca. det samme som Facebook. På hjemmesiden skal der kunne oprettes profiler hvor brugeren kan skrive om sig selv, sætte billede ind mm., der skal være søgemuligheder, der skal være en betalingsfunktion og sidst men ikke mindst skal der være en markeds- / auktionsplads hvor der kan handles.

Som det fremgår, skal hjemmeside løsningen være rimelig komplet og kræver en del. Jeg forventer at hjemmesiden vil kunne trække mellem 50.000 - 100.000 de første par år, hvis jeg får positioneret og markedsført siden korrekt. (På sigt meget større naturligvis)

Jeg mener jeg har de rette kontakter og rette markedsføringstalent til, at få hjemmesiden til at blive en succes når den først er opført, men kender ikke beklageligvis ikke så meget til Hosting og de forskellige løsninger indenfor komplette hjemmesideløsninger som min idé.

Mit spørgsmål til Jer er derfor, hvad i tror så komplet en løsning ca. vil koste og hvilke ting der skal bruges af server mm.??

Jeg føler min idé kan blive rigtig stor, men har ingen anelse om, hvor meget det vil koste at iværksætte.

På forhånd tak for jeres hjælp Smile

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 20:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Sidst jeg lavede et community lidt allá det du beskriver der endte prisen på omkring 75.000kr, og efterfølgende 18.500kr/år i hosting og et lille beløb jeg ikke kan huske størelsen på i oprettelsen.

Hvis du skal være gearet til 100.000 brugere fra første år skal der tænkes noget scalering ind i projektet fra dag 1. men umiddelbart vil jeg tro at det du beskriver kan laves for et et sted mellem 150 og 200.000kr, optimalt set skulle du nok sikre dig 500.000kr, men det burde være muligt at lave noget der kan udvikles videre på med tiden.

Drift første år vil jeg vurdere kan klares for omkring 25-30 stykker, og her kan så nok tilgengæld spares en del hvis du er villig til at indgå nogle kompromisser.

Så lige omkring 200.000kr for det tekniske vil jeg umiddelbart skyde på, men bemærk at det er et yderst kraftigt skud da jeg reelt ikke ved hvad du er ude efter.

Du er velkommen til at give mig et kald og beskrive din ide, så kan jeg muligvis hjælpe dig lidt videre. Jeg er er selv markedsføringsøkonom :) Mit nr. er 41 28 28 08, eller mmc@specialhosting.dk

Fra Odense
Tilmeldt 31. May 10
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 20:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for dit svar. Jeg var netop bange for, at udgifterne vil flygte så himmelhøjt som du beskriver Smile

Jeg er ikke nået så langt i min komplette idé endnu, at jeg vil kunne beskrive den udførligt nok til dig. Men jeg takker for dine kontaktoplysninger til senere brug Smile

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 20:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan købe det hos www.socialengine.net (de er ved at lave en ny version 4 som er kommet i beta) og systemet ser rimelig lovende ud.

Det koster omkring 3-4000 for alle plugins de har lavet til det (forum, galleri, video osv).

 

Fra Køge
Tilmeldt 22. Mar 10
Indlæg ialt: 484
Fra  IT Operators Aps Skrevet kl. 20:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa. 

Jeg har en del (rigtig meget) erfaring med hosting af communitysites, prissammenligningssites og andre sites som genererer ustyrligt mange hits på en dag og meget datatrafik. 

Du skal som udgangspunkt IKKE hoste dit site selv ( med mindre du har 50.000 til udstyr og redundante linier og køling og jeg skal komme efter dig) Du skal finde en hostingpartner, enten skal du "leje dig ind" ellers også skal du inddrage vedkommende firma i dit projekt. 

Med hensyn til udvikling af sitet, så skal der bruges MANGE timer, hvis du skal op og konkurrere med FB og andre communitysites. Det er ikke noget man bare flikker sammen på en måned. 

Når du har din forretningsplan klar, så er du velkommen til at smide mig en mail, så vil jeg gerne hjælpe dig videre. Har du andre spørgsmål, så smider du bare en mail.

Kim

IT Operators Aps - Professionel IT Service og Support 

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 20:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Markedsføringsøkonomen:

Tak for dit svar. Jeg var netop bange for, at udgifterne vil flygte så himmelhøjt som du beskriver Smile

200 kilo er ikke himmelhøjt ... der er langt op til himlen;)

Kender godt det med at have drømmende / ideerne, held og lykke med projektet, og velkommen til Amino. Går ud fra at du med din baggrund selv kan skille skidt og kanel, så jeg vil ikke blande mig yderligere i debatten :)

Fra Køge
Tilmeldt 22. Mar 10
Indlæg ialt: 484
Fra  IT Operators Aps Skrevet kl. 21:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er helt enig med Mikkel. 

200K er ikke himmelhøjt, det er hvad man sælger mindre portaler og intranetsites for. 

Jeg tror personligt ikke, at det kan gøres for 200.000 at sætte et komplet site op. MED MINDRE at du kan lave langt det meste selv!

IT Operators Aps - Professionel IT Service og Support 

Fra Jerusalem
Tilmeldt 27. Apr 10
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 07:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

 

Velkommen om bord.

Vil meget gerne hjælpe dig med at lave en slagplan, forstå hvad teknologi der er god, og hvilke hosting krav der skal stilles etc. Du er velkommen til at kontakte mig på 36981063 eller mail: biblegames@gmail.com. Har lavet web projekter i over 12 år, og ofte assisteret helt fra seed stadiet. Også indenfor community sites som du her taler om.

Har dog igennem tiderne haft med en hel del opstaretere at gøre på ide stadiet. Alle er sikre på at de kommer med den næste "google" og scorer kassen på kort tid Cool. Det er muligt det sker, men chancen er 1:10000xxx så det der skal laves er en plan for en god rimelig forretning. Og ud fra det er så muligt at det bliver et hysterisk hit. 

For selv om jeg er glad for forretning, så ser jeg det lidt som min opgave at "køle" dem lidt ned og sørge for at de sikrer sig, i det omfang det er muligt, at deres foretagene ikke bliver en forudsigelig vandren ud ad planken. Sådan at det forhåbentlig bliver en god og stabil forretning. Det er også min interesse.

Jeg overdriver lidt, men vil altså hellere have at du er ordentligt forberedt på hvad du går ind på, så her er mit bidrag. Så her er lidt af hvad jeg plejer at sige i den sammenhæng.

 

Web er en forretning som enhver anden.

Hvis du ikke passer og plejer den, så kører den ikke. Man kan (i princippet) ikke bare "smide en applikation op" og tro at den kører og bliver en cash cow. Ikke at jeg tror du er så naiv, men det er vigtigt at du sættter dig for at du skal bruge tid, kræfter og penge på sagen, og at der for hver god ide er ca. 1000 andre ligeså gode ideer. Ideen er kun en meget lille del af foretagendet. Hvis ikke der efter ideen følger god planlægning, investering, overvågning og innovation så er ideen kun noget abstrakt som forbliver abstrakt.

Du skal derfor sætte dig godt ind i web, læse om hvad der skal til for at oprette og styre en web baseret forretning som den du vil, forstå hvorfor nogle går og nogle ikke etc.

Eventually skal der selvfølgelig også "held i sprøjten" - altså Guddommelig velsignelse - til for at det går, men du skal altså stå for at der er gode redskaber til at modtage dette...

Som jeg så oliemilliardæren Paul Getty citeret for at sige:

"If you want to have success then

a)  get up early

b) work hard

c) strike oil (!)

 

Hvis du endnu ikke har givet op så lad os snakke teknik:

 

Arbejd step by step

Tag det hele lidt ad gangen. Jeg har set startups hvor de havde hele planen klar og alt bare skulle være perfekt og inkluderet inden de gik live. Og så viste det sig at deres ideer om hvad brugerne ville have og ikke have var langt fra virkeligheden. Derimod har jeg set entrepenører som tager den lidt ad gangen. Laver lidt, erfarer, forstår og lægger lidt til og ser hvordan det "bider an". Og den metode ser jeg viser sig som langt mere succcesfuld. For selv hvis man er f.eks. 5 personer der planlægger en site, så er det stadig kun de 5 personers fornemmelser denne site bygges på.  Men det er (forhåbentlig) 1000vis af brugeres vilje der bestemmer succesen. Og derfor er næste råd:

Vær lydhør overfor brugerne

En god site udvikler sig baseret på accepten af at man har alle sanserne åbne for at forstå hvor brugerne vil hen.Nogle sites er startet i een retning og så er deres business slutligt end i en helt anden retning.
Så selv om det er godt at have en langsigtet plan, så implementer den step by step, evaluer og sæt live lidt af gangen, og vær ultrafølsom og opmærksom på dine brugeres velbefindende. Brugere er ikke loyale og er der een eller anden knap der ikke lige er der som den var før, eller noget der tilbydes hurtigere hos konkurenten så smutter de. 
Sørg for at din applikation kan give dig mest mulig information for at forstå dine brugeres oplevelse af din site, sørg for at de altid ved at det kører og der er nogen at henvende sig til etc. Hvis du ikke har fingeren på pulsen med deres brugsmønstre, hvilke sider der fejler og hvor ofte, hvilke tidspunkter de gå ind etc. så risikere du at miste dem.

Findes det som gratis kode på nettet? (open source)

Det første jeg ville gøre var at se om ikke der findes noget eksisterende source kode, som kan bruges som udgangspunkt. Lav en analyse af hvad der er for funktionalitet der er på facebook, hvilke af dem du vil have (f.eks. Chat, nyheder etc.) og se hvad der kan findes klar.

Der er forskellige sites hvor man kan finde open source gratis kode. Sourceforge, codeproject etc. Hvis du ikke selv er teknisk (det fornmemmer jeg du ikke er) så skal du finde dig en god teknolog som kan lave lidt research på det, og give dig en rapport. Det skulle gerne være sådan at alle de komponenter han/hun finder frem til er i samme teknologi, som f.eks. .NET eller Java eller PHP.

Man kan ofte spare op til 75% af arbejdet ved at bruge open source, blot skal man vide lidt om det.

 

Hvad tjener du på?

Dette helt basale spørgsmål er der mange der glemmer. De tror at hvis de bare har nok besøgende så kommer der reklamer og så kører den. Vær lige sikker på det!

Du kan evt. lave en "gratis" og "udviddet" service, så der er visse ting der gives gratis og andre mod betalt abonnement, som Amino her. Men altså igen: at få en masse brugere er IKKE at tjene penge.

Du skal måske overveje at sælge noget eller at lave affiliate links til noget etc. Læs lær og forstå alle de muligheder som internettet giver for at tjene penge på en community site. 

Round up
Når du  har al denne information, så lave en køreplan, og så kan du evt. hente tilbud og overveje om du skal have din egen programmørstab, hvilken ofte er dyrt og koster lærepenge, og måske er noget du skal vente med til du ser om det bider an. Check at der er gode anbefalinger til den givne programmør og at han har den fornødne forståelse.


Ud fra det kan du lægge et budget, vær pessimistisk, der er altid overraskelser, og det kan tage lidt længere tid for pengene at komme retur end du troede, og derfor er det vigtigt at du ikke hænger på kanten. 

 

Okay, hvis du stadig er der, så held og lykke med det. Lad mig vide om jeg kan være til assistance....

 

Bedste hilsner

 

db

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)