Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Søger program/programør...

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Aug 10
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 17:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg påtænker at lave et website, hvor jeg samler flere butikker o.lign.

Det skal være et shop in shop system, hvor man samler det hele i en shop.

Det kan være sig cykelhandlere, som vil sælge deres vare, og hvor brugeren så bare ser det hele som en stor shop.

 

Dette er i meget grove træk, selvfølgelig er der mange andre finesser, men hvem kan hjælpe med dette?

Fra København
Tilmeldt 11. Jun 08
Indlæg ialt: 661
Fra  Signifly ApS Skrevet kl. 18:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Altså i korte træk en dansk version af e-bay?

Det lyder som en lidt stor mundfuld. Jeg tror du skal tænke den grundigt igennem og præsentere noget mere gennemarbejdet hvis du mener det seriøst og vil have de rigtige mennesker med på vognen.

Boldrer mig med de kreative wunderkids i Signifly - et Digitalt Bureau i København. Altid en god Amino-pris.

Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 1708
Skrevet kl. 18:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu får jeg sikkert en flok af frådende webudviklere på nakken..... Det må jeg så bare lære at leve med.

Men.... umiddelbart lyder det som om det du gerne vil have er noget i stil med Amazon/eBay.... Derudover lyder det så også som om du ikke selv har den store indsigt i webudvikling og så tillader jeg mig også at antage du ikke lige sidder med et par millioner, at smide efter projektet - no? ;)

 

Det korte af det lange..... Du kommer ikke i nærheden af en skræddersyet løsning, der blot minder om Amazon/eBay i forhold til funktionalitet, på den her side af en halv million.

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 00:41
Hvor mange stjerner giver du? :

maloue:
Det skal være et shop in shop system, hvor man samler det hele i en shop.

http://www.phpprobid.com/

Den burde kunne hvad du ønsker.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 02:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Denpasar/Bali
Tilmeldt 14. Mar 09
Indlæg ialt: 382
Skrevet kl. 05:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Maloue,

Vi vil da meget gerne ligge billet ind, hvis du er interesseret i et samarbejde så send en mail til mig med en lidt mere detaljeret beskrivelse af de funktioner du ønsker shoppen skal have.

Ser frem til at høre nærmere fra dig. 

Med venlig hilsen

Lars

Lars@indosoft.dk 
www.IndoSoft.dk

Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 1708
Skrevet kl. 08:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Ang. færdigkøbte scripts.... Jo, de kan nogle meget fede ting. Men man bliver altså lige nødt til at gå ned under overfladen og se hvad det reelt er man får.

For selvom det umiddelbart ser ud som om "metervarene" kan en hel masse, så mangler der altså nogle ekstremt vigtige ting. Køber man sådan et script, som i øvrigt "lige" skal oversættes inden man kan smide det i hovedet på de danske forbrugere, så står man tilbage med et site, der befinder sig i røven af 4. division, sammen med bunkevis af andre mere eller mindre ens sites. Der vil der så sikkert komme de sædvanlige ligegyldigheder som "Jaaaaamen, intet er umuligt" og "Konkurrence er bare sundt"..... Ja det er flot - men jeg synes folk lige skulle gå ind og kigge på de reference-sites, der er tilknyttet de forskellige scripts. De er stort set alle stendøde. Der er der så flere ting, der kan spille ind - f.eks. ved vi ikke umiddelbart hvordan de markedsføres eller hvordan prissætningen er i forhold til sælgerne. Men det vi ved er at de mangler en masse funktionalitet i forhold til de succésfulde sites.

Der kan nævnes sådan noget som vi kan kalde "intelligent søgning" - dvs. man f.eks. får forslag, mens man indtaster en søgestreng og derudover er søgningen i vid udstrækning automatiseret, med unikke forslag til de enkelte brugerprofiler - hvilket er en feature der ganske enkelt ikke findes i den slags scripts...... og det er i øvrigt en feature, der ikke er helt billig at få implementeret.

Derudover er der så også selve designet..... Ikke fordi hverken eBay eller Amazon er designet videre kønt.... Men de er (skræmmende) effektivt designet - med andre ord ligger der tusindevis af timer i udviklingen af deres design = mucho dineros ;)

 

Så, ja..... man kan godt for omkring en tusinde-lap plus en håndfuld udviklingstimer få et funktionelt auktionssite op at stå..... Men kan man få et tidssvarende og konkurrencedygtigt site op? Jeg tvivler....

Man kan jo også købe et funktionelt komfur til 1000,-.... Men man kan altså ikke drive en professionel restaurant med sådan et komfur - lortet ville brænde sammen første dag ;)

 

P.S. Hvis man alligevel vælger et standart-script, vil jeg foreslå man satser på én bestemt niche. Særligt nu hvor eBay er på vej ind på det danske marked, så nytter det ganske enkelt ikke at konkurrere med dem ved hjælp af et inferiørt produkt.... Så istedet for at sælge ALT, så sats på én type produkt eller én type kunder - det er ikke umuligt, at samle en stor del af handelen med f.eks. brugte trailere på sådan et site..... men skyder man med spredehagl får man godt nok svært ved at lokke kunder og sælgere til - eBay/Amazon/DBA/QXL (og hvad de ellers hedder) tilbyder jo ikke alene samme produkt, de tilbyder det på en platform med langt større værdi for både køber og sælger. 

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Tilmeldt 14. Aug 10
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 12:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Har lige været væk, derfor ser jeg først jeres kommentarer nu.

Det er slet ikke ala Ebay, og det skal ikke været auktioner, men en ganske almindelig shop, hvor der kan sælges vare.

Noget ala    -    miinto.dk

Tilmeldt 14. Aug 10
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 12:59
Hvor mange stjerner giver du? :

maloue:

Hej alle

Har lige været væk, derfor ser jeg først jeres kommentarer nu.

Det er slet ikke ala Ebay, og det skal ikke været auktioner, men en ganske almindelig shop, hvor der kan sælges vare.

Noget ala    -    miinto.dk

 

Er selvfølgelig interesseret i at finde en som har noget liggende der kan bruges, så der ikke skal udvikles fra bunden, men kun tilrettes til mit koncept.......?

I princippet er det en alm. shop hvor flere brugere kan lægges deres varer ind, og det hele præsenteres så samlet.

 

Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 1708
Skrevet kl. 13:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

maloue:

Det er slet ikke ala Ebay, og det skal ikke været auktioner, men en ganske almindelig shop, hvor der kan sælges vare.

Noget ala    -    miinto.dk

 

Der er kæmpe forskel på "en ganske almindelig shop" og så "noget a'la miinto.dk".... En ganske almindelig standart shop, med de helt basale funktioner kan du vel få banket sammen for 15-20k.

Men "noget a'la miinto.dk"? Tja - læs det jeg har skrevet hidtil og så udskift Amazon/eBay med miinto. Hvis du skulle sætte en pris på hvad det har kostet at udvikle miinto.dk så tror jeg ikke man ender på et beløb under 3 mio., hvis du medregner mandetimerne til udvikling osv. - og det på trods af de endda havde grundprincippet klart fra just-eat.dk.

Det kan naturligvis gøres billigere, i og med du jo i princippet står med et færdigt koncept, du så mere eller mindre kan planke. Men du står altså stadigvæk med et udviklingsprojekt i en prisklasse hvor vi taler om (minimum) 6 cifre. Skal du så have et site op at køre, hvor du skal ud og konkurrere direkte med miinto kan du smide et 0 til på udviklingsbeløbet..... De reelle udgifter i kroner og øre hænger så naturligvis sammen med dine egne evner osv.. Men hvorom alting er giver det stadigvæk et godt billede af hvad det er for nogle udfordringer du står overfor.

Så jeg beklager, hvis mit svar virker ekstremt pessimistisk..... Men det er nu engang sådan landet ligger. Det kan du så tage til dig, eller du kan synes jeg er et fjols og så investere i et eller andet færdigt script til en tusindekroneseddel..... Valget er dit :) 

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)