Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tror I man kan tjene lette penge her?

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Næstved
Tilmeldt 24. Jun 09
Indlæg ialt: 345
Fra  YAH.DK Skrevet kl. 09:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Dagens griner.

Jeg fik for kort tid siden denne fantastisk spændende e-mail fra selveste CEO og CFO (samme person) i en gigantisk stor bank, nemlig Hang Seng Bank Limited. Tror I kære Aminoer at jeg kan tjene nogle hurtige penge her - eller skal jeg bare (som han selv skriver) slette hans mail og lade være med at jage ham Big Smile

 

Fra: Mr.Patrick K. W. Chan

Administrerende direktшr & Chief Financial Officer Hang Seng Bank Limited

83 Des Voeux Road, Central

Hong Kong

 

TIL ATTENTION

Det er forstеeligt, at du kan vжre lidt bange, fordi du ikke kender mig, men jeg har en lukrativ forretning forslag af fжlles interesse til at dele med dig. Jeg fik din henvisning i min sшgen efter de passer til min foreslеede forretningsforbindelsen.

Jeg er Mr. Patrick KW Chan & CEO Chief Financial Officer i Hang Seng Bank, jeg Obscured business forslag til dig. Jeg vil har brug for dig til at hjжlpe mig med at udfшre et virksomhedsprojekt fra Hong Kong til dit land. Det indebжrer overfшrsel af store summer af penge. Alt om denne transaktion er juridisk gшres uden problemer. Vжr bestrжbe sig pе at overholde diskretion i alle spшrgsmеl vedrшrende dette spшrgsmеl.

Nеr midlerne er med held blevet overfшrt til din konto, vil vi deler i forholdet bшr godkendes af de to af os foretrжkker jeg dig til at kontakte mig pе min private e-mailadresse nedenfor (patkwch@yahoo.com.hk), og endelig, efter at jeg skulle give dig mere information om denne operation. For det fшrste tvinge mig disse oplysninger: - 1.Your Fulde navn (s): - 2.Current kontakt adresse: - 3.Your nuvжrende Stilling: - 5.Contact telefonnumre

6 Din PRIVATE / CONFIDENTIAL e-mail adresse, hvis den er anderledes Please, hvis du ikke шnsker at svare, skal du fjerne denne besked og ikke jage mig.

Selv om intet vovede intet lжrt.

Din tidligst svar pе dette brev vil blive vжrdsat.

 

Kind Regards,

Mr. Patrick Chan

patkwch@yahoo.com.hk

Fra Lyngby
Tilmeldt 8. Sep 07
Indlæg ialt: 707
Fra  Tæpperens med fordele der forbedrer indeklimaet! TRY.dk Skrevet kl. 09:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja den fik jeg også...temmelig grineren.  Og hvad kan man så lære af det?  Hvis man skal svindle så skal man nok gøre sig den ulejlighed at få oversat skidtet ordentligt.  

 

Go´ dag til alleSmile

 

Lars

www.TRY.dk

Fra Roskilde
Tilmeldt 27. Nov 09
Indlæg ialt: 514
Fra  Lytter.dk Skrevet kl. 09:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Dét lyder jo som et fantastisk tilbud :D

Stifter af musikbloggen Lytter.dk og bureauet Copenhagen Publicity.

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 09:54
Hvor mange stjerner giver du? :

inden du opdager det er der overført langt større beløb til deres konto

hvorfor bruger de en yahoo mail ?

hvorfor ikke bruge en hjemmeside navn ?

prøv og google navnet se det resultatet , du er i hvert fald ikke eneste der får dette brev også mig har fået det

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Tilmeldt 15. Oct 07
Indlæg ialt: 286
Skrevet kl. 09:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Yes

Fra København
Tilmeldt 15. Aug 10
Indlæg ialt: 364
Fra  Søren Sjøgren, foredragsholder Skrevet kl. 10:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har også fået den mail her til morgen. I fredags fik jeg mail om at jeg havde 30 mio $ fra en afdød englænder og i weekenden havde en irakker testamenteret 1/2 af sin formue på 6 mio $ til mig.

Det er slet ikke et dårligt afkast for bare at tænde sit mailprogram.

I sommers solgte jeg min veteranbil via DBA.dk - der kom også en henvendelse via email på gebrokkent engelsk fra en person som ville betale det dobbelte for bilen.

Jeg oplever en voldsom stigning i scam-henvendelser. Den første er sjov fordi de er så langt ud latterlige men så bliver de trættende og irriterende. Omvendt må der må være en god forretning i det - og chancen for at blive opdaget og stillet til regnskab er vel så godt som ikke eksisterende.

Fra Hillerød
Tilmeldt 5. Jul 07
Indlæg ialt: 602
Fra  Hussing Film & Foto Skrevet kl. 10:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Flere gange om dagen har jeg vundet 470.000 euro i et-eller-andet lotteri.... Så jeg venter bare på at pengene kommer på kontoen :-)

Har skrevet om lystfiskeri og produceret TV-programmer om lystfiskeri i mere end 20 år - www.fiskemagasinet.dk

Fra København SV
Tilmeldt 2. Aug 10
Indlæg ialt: 2596
Fra  Fotology Fotology.dk Skrevet kl. 10:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja sådan nogle mail's har vi vel alle fået, hvis ikke flere gange om dagen..

Det ser ud som om at brevet kommer fra Rusland, der bliver brugt kyrilliske tegn fra det russiske sprog i stedet for æåø..

Det sørgelig ved det hele er, at der findes mennesker som hopper på den slags fusk..

Roses are red, violets are blue, I’m schizophrenic, and so am I.
– Oscar Levant

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 10:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er rigtig gode penge i den slags svindel.

Den med den afdøde onkel/rigmand/etc. kaldes "Nigeria 419"; de tjener pengene på at man liiiige skal betale X antal gebyrer for juridiske dokumenter inden pengene overføres, og der kommer flere og flere af dem, men pengene ser man aldrig. Og grunden til at det kaldes Nigeria 419 er, at det en overgang næsten udelukkende var fra Nigeria, at brevene kom - det går faktisk helt tilbage til 1992 - og 419 er paragraffen i den nigerianske lovgivning om svindel. Chancen for at få pengene igen er lig ens evne til at starte og føre en retssag i et andet land - i Nigeria er det noget nær lig nul.
Men generelt mister man ikke andet end de penge, man sender ud af landet.

Men den med veteranbilen har jeg også prøvet; det var så bare en Fiat Punto(!), som en i Dubai ville købe. Og man hørte alarmklokkerne ringe på fulde hug ;-)

Her er proceduren, at man gennemfører salget, der kommer en vognmand og henter bilen, man får en dejlig stor check, som man sætter ind på ens konto og er glad. Og efter en uges tid tilbageføres den, fordi der ikke er dækning.

Den som kom idag, er mere giftig. Det er hvidvaskning af penge, det drejer sig om. Der har typisk været indbrud i diverse netbanker, og nu skal pengene ud af landet. Derfor får du overført X antal millioner - den er god nok, de står på din konto - og du skal så overføre dem til en konto i udlandet, f.eks. via Western Union eller lignende, mod at du selv beholder f.eks. 20%. Og det kan du også sagtens gøre.

Der hvor det bliver kedeligt er, når bagmandspolitiet banker på din dør og meget gerne vil høre hvorfor du har modtaget X antal millioner, hævet dem, og de nu er væk, og med en vis sandsynlighed i armene på en organisation, der i bedste fald er kriminel, og i værste fald terrorister.

Det koster dig nogen tid i "det stribede solarie". Og du får ikke lov at beholde de 20% uanset, hvis du var i tvivl ;-)

 

Men hvis vi ser det fra svindlernes side, så har de i alle tre tilfælde fået en god stak penge eller biler med en minimal indsats. Så bare der er én, der hopper på den, har det tjent sig ind så rigeligt.

Åh ja, bare lovlig forretning var lige så nem og givtig ;-))

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:29
Hvor mange stjerner giver du? :

De er altid sjove de mails der. Jeg fandt på et tidspunkt en side, hvor der var en der gjorde grin med sådan en der.

Men nu kan jeg selvfølgelig ikke finde den igen. Poster den hvis jeg finder den.

Men der skriver han frem og tilbage med en af de der, og til sidst lykkedes det ham at få ham snyderen, til at sende 60$ til ham han prøvede at snyde.

Se det er god stil. Når du kan snyde en snyder!

Morten

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)