Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Start af tøjfirma

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 19. Sep 10
Indlæg ialt: 55
Skrevet kl. 00:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Godaften

 

Jeg har længe gået med tanken om at starte et tøjfirma op, og synes efterhånden jeg er kommet frem til nogen gode ideer. Tøjet skal være til unge mennesker i aldersgruppen 15 til 25 og er noget urban/hiphop/street stil.

Jeg regner med at starte for ca 10.000 kroner til selve indkøb af tøjet, trykket, vaskelabels osv. Ideen er at købe nogen allerede producerede Tshirts som f.eks Fruits og the loom (fra udlandet, evt polen) og få dem fragtet til danmark hvor de skal trykkes. Jeg regner med at have ca 7-8 designs klar til tryk (enkelt tryk 1-4 farver) og jeg vil helst ikke have meget mere end 3 størrelser per tryk som en start.

Eller skulle man investere noget mere og få produceret alt tøjet og tryk osv i polen eller et andet europæisk østland. Eller måske endda rykke hele produktionen til asien.

 

Til salg ser jeg 2 muligheder

- Sælge til butikker og diverse webshop

Fordelen ved dette er selvfølgeligt at man har kan spare en del på markedsføring og at man højst sandsynligt får et bedre flow i salget og indtjeningen, ulempen er at tøjet skal sælges en del billigere. Jeg har dog ikke den store ide om hvad butikker betaler for tshirts, men har hørt at det er i omegnen 30-50 kroner alt efter kvalitet og oplæg.

-Sælge privat, primært trendsales og lign.

jeg ser dette som den nemmeste måde at sælge tingene på og jeg er godt klar over at det kræver en del markedsføring. Dette er er kun som en start, blandt andet for at se hvad efterspørgslen er og samtidigt have et grundlag at præsentere overfor butikker når jeg vil opgradere.

 

Så mine spørgsmål er:

-Hvad synes i om er det smarteste at gøre med hensyn til at få tøjet til 10.000, er beløbet for lavt, skal jeg i virkeligheden satse flere penge og så få tøjet produceret selv?

- Hvad synes i om salgsideerne, hvilken vil i vælge og hvorfor? Kender i pris på når butikker køber tøj?

- For at starte firmaet skal det vel "oprettes" et sted og momsregistreres?

- Hvis tøjet bliver købt/produceret i Europa slipper jeg vel for at betale de 12% told på tøj?

- Hvad kan jeg regne med at skulle betale i fragtomkostninger?

 

Det skal siges at firmaet mest er "for sjov" eller en slags hobby kan man vel kalde det, og at jeg har et arbejde, så det er ikke noget jeg behøver at kunne tjene på til at starte med.

 

Håber i kan hjælpe, og sig endelig til hvis der er noget information i synes i mangler.

 

på forhånd tak

Jonas

 

Nyt Projekt - www.celestina.dk

Kvalitets smykker på nettet.

Fra København S
Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 309
Fra  Rosenlund Media Skrevet kl. 10:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jonas,

Jeg synes dit projekt lyder fedt, har selv gået med tankerne bag at starte med min egen tøjproduktion, og har da lavet lidt t-shirts og huer med mit eget tryk.

Tror det bliver svært at sælge, til andre end dine nærmeste hvis du vælger muligheden ved at trykke på forhåndsproducerede t-shirts.

du burde nok prøve at snakke sammen med tøjbutikkerne, inden og evt. fremlægge dit design for dem, for at hører om de kunne være interesserede.

glæder mig til at hører videre om dit projekt

med venlig hilsen

Mads Rosenlund

 

Sammenligning af TV pakker.

Søg om et af de hurtige lån på laankontanter.dk

Fra Viborg
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 279
Fra  Kidzshop.dk (MyAgenzy A/S) Skrevet kl. 13:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror næppe du vil få butikker til at handle hos via et "for sjov" / "hygge" firma. Vi du ud til butikkerne er du nød til at ha' et proff. firma og setup, hvor butikkerne kan føle sig sikker på efter de har brugt tid og penge på at få lige netop dit mærke frem på hylderne, at de så også kan fortsætte med at forhandle det. Vil du ud til butikkerne kan du heller ikke nøjes med at printet på eksisterende T-shirts, her må du lave det fra bunden af med eget label, m.v..

Men om du kan få succes via trendsales tror jeg måske nok, det afhænger vist blot af designet og så skal du få nogle T-shirts med blødt og lækkert finish, Fruit of loom er ikke en optimal kvalitet.  

Fra Brædstrup
Tilmeldt 19. Sep 10
Indlæg ialt: 173
Skrevet kl. 13:24
Hvor mange stjerner giver du? :

For 10.000,- hos mig får du en god slat egen produktion fra østen.
Så slipper du for selv at tænke på Told og alle de andre dejlige ting :)

Ellers er du velkommen til at kigge forbi så kan jeg vise dig nogle kontakter du kan bruge.

Reklameartikler, Tøj, alt til Visuel Branding - www.donitez.dk

Tilmeldt 30. Aug 10
Indlæg ialt: 282
Fra  Amarisas International Co., Ltd. Skrevet kl. 13:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 20. Sep 10
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 13:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Sådan et firma har jeg på 3.år. Dog med lidt andre produkter men stadig inden for textil.

Du skal have et CVR. nr. /moms registrering som en start. Dette gør du på CVR.´s hjemmeside. Hvis du køber tøjet i andet EU land (som f.eks, Polen er) betaler du ikke moms af indkøb. Der er ikke told på varer købt i PL. Mht. til køb af ready made contra producere selv..........Det er meget krævende og omstændigt samt dyrt i opstart at producere det selv og i øvrigt ingen garanti for at produktet bliver bedre. Hvis firmaet er ment som hobby - køb færdigt. DEt er jo små mængder du skal købe. Find leverandør og bed om at få tilsendt prøver af deres produkter for at tjekke kvaliteten.

Butikker lægger som oftest 200% oveni købsprisen.

mht. Asien er det nok ikke aktuelt for dig. For at købe i Asien som erhverv skal der meget sore mængder på.

Håber det var lidt hjælp

Tilmeldt 19. Sep 10
Indlæg ialt: 55
Skrevet kl. 14:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Var inde og høre lidt hos paragraffen idag, og jeg har besluttet at det skal være egen produktion.

Regner med at jeg har et par tegninger færdige på fredag, og hvis det virker som om folk kan lide det vil jeg nok smide nogen flere penge i projektet.

 

Med hensyn til Hobby virksomhed var det nok forkert formuleret, jeg vil hundrede procent gøre alt hvad jeg kan for at drive den, det jeg mente var mest som at jeg ikke behøvede at leve af det, hvis det ikke var muligt eller jeg syntes det var et for stort sats, men ellers kan jeg godt se hvad du mener anette.

Har også besluttet at jeg som en start vil forsøge at sælge til butikker og trendsales er derfor kun en nødløsning.

Ellers tak for inputs, og kom gerne med flere da det er helt nyt for mig

 

Mvh

Jonas

 

Nyt Projekt - www.celestina.dk

Kvalitets smykker på nettet.

Tilmeldt 19. Sep 10
Indlæg ialt: 55
Skrevet kl. 16:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Opdatering

 

Er efterhånden kommet meget i tvivl om hvordan og hvor ledes det skal gøres.

så jeg vil høre om der er nogen der kan give mig en ide om hvad det vil koste at få produceret/købt 2000 styk t-shirts, 1000 i hvid og 1000 i sort i ca M-XXL? og måske også en ide om hvad det vil koste at få trykket dem allesammen med 5 forskellige enkelt farvede tryk? både tshirt og tryk skal være i en høj kvalitet

 

og måske også med en ide om hvad butikker giver i pris for t shirts?

 

På forhånd tak

Jonas

 

Nyt Projekt - www.celestina.dk

Kvalitets smykker på nettet.

Fra Brædstrup
Tilmeldt 19. Sep 10
Indlæg ialt: 173
Skrevet kl. 17:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvor bor du henne i landet...  Hvis det er jylland skal vi næsten mødes så skal jeg nok hjælpe dig i den rigtige retning.... Jeg kan total levere det hele til dig med tryk på og det hele. Og utroligt billigt for at give dig den bedste start. Lad os mødes og snakke om det.

Evt. kan du sende en mail til info@donitez.dk

Reklameartikler, Tøj, alt til Visuel Branding - www.donitez.dk

Tilmeldt 8. Nov 13
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 23:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

kan du ring til mig 91438785

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)