Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad har jeg af muligheder? 3 personers virk.

Side 1 ud af 3 (24 indlæg)
Tilmeldt 30. Oct 11
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 19:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Halløj Amino'er.

Mit navn er Martin Elvar (20 år), jeg studere pt til Datamatiker. Jeg er i gang med at udvikle en application til iPhone, hertil har jeg en tegner & en grafiker, jeg har fået lovet hver 20%, 20% som i firmaet. Da jeg snart står til og release min app på appstore skal jeg have startet mig et firma, jeg kunne derfor godt tænke mig at høre hvordan jeg skal starte mit firma, så jeg har mulighed for at give mine partnere deres andel.

Fra Aalborg
Tilmeldt 1. Oct 09
Indlæg ialt: 292
Skrevet kl. 19:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

I kan stifte et I/S eller S.m.b.a hvor I laver en fordelingsnøgle.

I kan stifte et ApS hvor dine partnere indskyder 20 % af den samlede anpartskapital. 

Jeg vil dog anbefale at stifte et ApS - navnlig hvis du ikke kender dine partnere ret godt. 

Tilmeldt 30. Oct 11
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 19:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Med et I/S så er det muligt at stifte uden at smide penge i firmaet? Da dette er et fritids projekt, og vi er alle er studerende så har ingen af os kapital til at lave et ApS.

Fra Aalborg
Tilmeldt 1. Oct 09
Indlæg ialt: 292
Skrevet kl. 21:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er ingen krav til kapital for så vidt angår I/S. Husk dog på, at I hæfter ubegrænset og solidarisk. 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Et SMBA har heller ingen kapitalkrav, og vil være oplagt efter min mening.

 

MvH

Peter

Fra Aalborg
Tilmeldt 11. Aug 08
Indlæg ialt: 193
Skrevet kl. 22:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan se at du allerede har fået nogle brugbare svar, men jeg har dog lige lidt at supplere med.

Hvis du vælger at stifte et I/S, fremfor et ApS (som kræver indskudt kapital, 80.000 kr.), så vil jeg anbefale dig at få lavet en interessentskabskontrakt med dine partnere. På den måde har i den at forholde jer til, hvis der skulle opstå nogle problemer. Du kan finde en skabelon til en interessentskabskontrakt her: Interessentskabskontrakt skabelon. Den skal selvfølgelig rettes, så den passer til jer. Jeg vil også anbefale dig at få en advokat til at læse den igennem, for at være sikker på, at alt er som det skal være.

Held og lykke! :-)

The only place where success comes before work is in the dictionary.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hmm..en ejeraftale gælder vel også i et ApS og SMBA?

 

MvH

Peter

Tilmeldt 30. Oct 11
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 10:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak alle sammen for jeres tid, jeg syntes SMBA firmaet lyder som en fornuftig løsning. Planen er bare at få lidt ekstra lommepenge ved siden af su'en, derfor vil så lidt papir arbejde som muligt være at fortrække.

Endnu engang tak for hjælpen, håber jeg kan vende tilbage hvis jeg skulle støde ind i flere spørgsmål.

Mvh.

Martin Elvar

Fra København
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 1129
Fra  SANKT PETRI ADVOKATER Skrevet kl. 20:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Vær opmærksom på at indtjening i ApS'et ikke påvirker din mulighed for at få SU, såfremt indtjeningen forbliver i ApS.

SMBA kan være en løsning, men det er hovedløst at tro, at SMBA'et kan stiftes billigere end I/S'et f.x. I begge tilfælde, skal (bør) I konstruere en række spilleregler for en lang række forhold.

Hvem ejer IP. Hvem ejer kommende IP. Hvem er IP, der supplerer eksisterende IP, men som man har fundet på i en ferie.. etc. etc. etc.

Læs min ekspertblog om ejeraftaler.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46509
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:03
Hvor mange stjerner giver du? :

I et SMBA - hvordan hæfter man så for løbende gæld?

og hvordan for evt gæld ved lukning?

Bare for at kende reglerne

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 3 (24 indlæg)