Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

kan man skrive: don't f*ck it! på sit visitkort?

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)
Fra København S
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1642
Fra  Telemetric ApS Skrevet kl. 21:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Vi har en lille diskussion i vores firma omkring teksten på et visitkort.
Det er sådan så vores nye firmanavn ringer på fuck it, og derfor synes jeg det kunne være sjovt / give mening at skrive:

Don't f*uck it
 Firmanavn

På bagsiden af visitkortet.

Men hvordan ville folk se det, jeg ser det som noget humoristisk, altså lad være med at fucke det op, også vælge os i stedet for, men jeg vil rigtig gerne have lidt mere input.

Indtil videre har det været ca. 50 / 50 med om folk kunne lide det og se det sjove i det eller ej, og egentlig har jeg det sådan så jeg hellere vil give 50% et grin og 50% synes det er plat, end slet ikke at blive husket af nogen som helst :) 

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 21:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Min holdning: Hvis I har den mere seriøse del af markedet som målgruppe, skal I lade være. Uanset hvor smart det kan være i nogles øjne at gå rundt og sige/skrive fu.. hele tiden, er fakta, at det er et bandeord. Og her i USA er det synonymt med lowlife at bruge ordet i offentlighed. Og sådan har jeg det faktisk også. Jeg kan sagtens finde på at sige det i lukket selskab, men jeg kunne ikke drømme om at gøre det offentligt.

Husk i den forbindelse den gamle regel, der også gælder for f.eks. stavning og andet kedeligt: Du fornærmer ingen, ved at gøre tingene ordentligt. Og i en del af befolkningens øjne er det alt andet end ordentligt at skrive et bandeord på sit visitkort.

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 21:41
Hvor mange stjerner giver du? :

hehe, fristende fedt slogan :)

kommer jo også lidt an på din primære målgruppe.

Alternativt - er der nogle "mildere" udgaver der også rimer måske ?

 

Fra København S
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1642
Fra  Telemetric ApS Skrevet kl. 21:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Ville det være bedre at bruge:

Don't @$#*% it! 
Firmanavn

Eller ville du synes det var lige så upassende?

Det skal siges at primær målgruppen er danske virksomheder, organisationer mv.

Jeg havde også lidt tænkt på at få lavet 2, et med et mere sobert slogan og et med det, også stoler jeg så meget på mine menneskekender egenskaber at jeg godt ved hvem der kan tåle at blive "provokeret" en smule. 

Fra København S
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1642
Fra  Telemetric ApS Skrevet kl. 21:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 21:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg synes ikke, det er fedt.

Og så hedder det i øvrigt ikke "Don't fuck it", men "Don't fuck it up", og så rimer det vel heller ikke længere.

Mvh

Thomas

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Fra København S
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1642
Fra  Telemetric ApS Skrevet kl. 22:01
Hvor mange stjerner giver du? :

den mere korrekte version hedder indtil videre i arbejdsdokumentet:

Don't debug it!
Firmanavn 

Tilmeldt 31. Aug 11
Indlæg ialt: 177
Skrevet kl. 22:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej og god aften.

Først:

Og så hedder det i øvrigt ikke "Don't fuck it", men "Don't fuck it up", og så rimer det vel heller ikke længere.
Hej og god aften!

Thomas hvordan kan du udtale dig om hvad der giver mening eller ikke giver mening?? Ja undskyld men man kan da sagtens sige "dont fuck it"....

Hvad angår spørgsmålet, så afhænger det vel i bund og grund af din målgruppe og dit produkt!!

Hvis min målgruppe var unge mennesker og produktet var noget der havde med denne gruppe at gøre, så ville jeg sagtens bruge det.... (Synes dog bedre om Dont #6/¤ it") Hvis målgruppen er ældre og produktet er stomiposer, så ville jeg helt klart finde et andet slogan :-)

 

Dbh

Mads

 

Fra Skovlunde
Tilmeldt 11. Oct 09
Indlæg ialt: 158
Skrevet kl. 22:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er, som du selv skriver, sådan en der deler vandene. Hvis i kan leve med at halvdelen synes det er super fedt, og derfor måske lige præcis vælger jer, men at den første halvdel synes det er rigtig træls, og af samme grund ikke vælger jer.

Så i skal vide at i vælger nogle fra med sådan en slogan.

Fra Odense
Tilmeldt 4. Mar 09
Indlæg ialt: 754
Fra  Codemagic (Sitemagic CMS) Skrevet kl. 22:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Klarasta:

TT Tekstforfatter:
Og så hedder det i øvrigt ikke "Don't fuck it", men "Don't fuck it up", og så rimer det vel heller ikke længere.
Hej og god aften!

Thomas hvordan kan du udtale dig om hvad der giver mening eller ikke giver mening?? Ja undskyld men man kan da sagtens sige "dont fuck it"....

Her må jeg give Thomas ret - jeg studsede også over det. Førstnævnte kan vel direkte oversættes til "Lad være med at bolle det".

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)