Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tilbagebetaling af Stiftelsesomk. fra ApS til ejer - hvordan ?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Jan 11
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 23:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg planlægger at skulle oprette et ApS, da jeg ikke står med alle pengene (80.000 kr.) selv, så skal jeg låne ca. 40k i banken.

Nu er mit spørgsmål så:

Hvordan kan jeg trække de lånte penge ud af ApS'et igen ?

Hvor hurtig efter stiftelsen kan jeg gøre det ?

Jeg tænker også på at trække nogle af de penge ud som jeg selv har "lånt" ApS'et i forbindelse med stiftelsen af selskabet.

Er der noget som jeg være opmærksom på vedr. skat eller andet ?

 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46541
Fra  John Hannover Skrevet kl. 02:38
Hvor mange stjerner giver du? :
I princippet når du har tjent så meget, at din aps kapital efter du har hævet dit indskud er 80.000 kr, ellers ville ideen med ApS kapital jo være væk. Samme stiftelseksomk, som ikke er skattemæssiigt fradragsberettigede
Vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 18. Jan 11
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 23:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hi

Hmmm, jeg er ikke sikker på at jeg helt forstår dit svar, da jeg har indtryk af, at man godt må trække hele indskuddet ud igen (jeg har selv være rundt på nettet og søge yderligere information siden jeg startede tråden).

Jeg mener at efter de gamle regler, så måtte man IKKE trække indskuddet ud igen, da dette kaldes anpartsrytteri og ikke var lovligt, men siden er der jo kommet nye regler til.

 

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 23:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Du kan ikke trække indskudskapitalen ud på den beskrevne måde, da du i givet fald vil få et ulovligt aktionærlån.

Du kan kun få udbetalt midler fra selskabet i form af løn, udbytte eller ved indskud af andre aktiver. I et nystiftet selskab vil udbytte ikke være muligt, da du ikke kan udlodde af kapitalen, så denne udgør mindre en den lovpligtige kapital.

Tonny

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)