Arh, det er ikke altid det helt rigtige - af flere årsager: 1. Nogle dæk (f.eks. flere af Vittorias modeller) kan klare et højere tryk end bremsefladen på fælgen kan klare, hvilket kan resultere i et fælg som skiller ad eller i værste tilfælde eksploderer.. 2. Mængden af PSI eller BAR i dækkene bør afhænge af de forhold man kører under. Mange professionelle cykelryttere foretrækker 8,5 bar i baghjulet og 8 bar i forhjulet, men kører man i regnvejr eller bare på våde veje, bør man have en halv til en hel bare mindre tryk i dækkene da man så vil have bedre vejgreb (et dæk med en smule "for lidt" luft vil give en større kontaktflade med underlaget, hvilket pr. automatik giver bedre greb). Bare lige for at korrigere lidt ;) Men ellers så er det altid en god ide med dækindlæg. Her skal man blot være opmærksom på at indlægget er lagt helt lige ind i dækket og at et dækindlæg både slider på dækket indvendigt og samtidigt giver en større rullemodstand på grund af en større friktion (bedre træning ;-)).. / Morten |
Forresten, tak for hjælpen - En racercykel blev købt og har hjulpet meget på resultaterne, lige indtil igår hvor jeg var ude i et lille solo uheld der har sat den på ferie for sæsonen.
Men, det stoppede mig ikke - I dag kørte jeg for første gang i mit liv 100 kilometer i streg!